Cześć,
Właśnie zamówiłem pasek rozrządu. Czy mam spodziewać się dużych utrudnień przy wymianie, ktoś to robił, jakieś wskazówki? Czasem piszą o wyciąganiu silnika. Czy przy okazji będzie łatwy dostęp do regulacji luzu zaworowego, warto to robić za jednym zamachem? dzięki za podpowiedź
Wymiana paska rozrządu Legacy III 2.5 2001r
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
daniel_buhaha
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2001 2.5 Kombi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- marat
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: "Sonnenstadt"
- Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Witam
Nie wiem jak w przypadku 2.5 ale ja jak wymieniałem rozrząd w swiom 1.6 wraz z wszystkimi rolkami i pompą wody to nie wyciągałem nawet chłodnicy jedynie wentylator. Jednak przed przystąpieniem do wymiany, ponieważ wcześniej nigdy nie wymieniałem rozrządu w subaru (jedynie w nexi 8 zaworowej ale tam sprawa jest bardziej prosta) poczytałem troche instrukcje impreza manuals na http://ken-gilbert.com/ tam jest wszystko dokładnie opisane krok po kroku.
Trzeba też uważać na ząbki z racji tego że się mało znałem to policzyłem ząbki i zaznaczyłem na starym pasku przed zdjęciem nawet nie wiedziałem a nowy pasek miał zaznaczone te linie i było prosto przy zakładaniu. Trzeba też uważać by spikulec z napinacza wyjąć na sam koniec po założeniu rozrządu. W przypadku wymiany pompy wody trzeba też wymienić płyn chłodniczy. Nie wiem tylko czy w przypadku silnika 2.5 miejsca nie jest za mało bo jeśli przy wymianie rozrządu bedzie trzeba wyciągać silnik to warto przy okazji wyregulować zawory i ewentualnie wymienić uszczelki pod tymi pokrywami
żeby nie wyciągać silnika 2 razy.
Nie wiem jak w przypadku 2.5 ale ja jak wymieniałem rozrząd w swiom 1.6 wraz z wszystkimi rolkami i pompą wody to nie wyciągałem nawet chłodnicy jedynie wentylator. Jednak przed przystąpieniem do wymiany, ponieważ wcześniej nigdy nie wymieniałem rozrządu w subaru (jedynie w nexi 8 zaworowej ale tam sprawa jest bardziej prosta) poczytałem troche instrukcje impreza manuals na http://ken-gilbert.com/ tam jest wszystko dokładnie opisane krok po kroku.
Trzeba też uważać na ząbki z racji tego że się mało znałem to policzyłem ząbki i zaznaczyłem na starym pasku przed zdjęciem nawet nie wiedziałem a nowy pasek miał zaznaczone te linie i było prosto przy zakładaniu. Trzeba też uważać by spikulec z napinacza wyjąć na sam koniec po założeniu rozrządu. W przypadku wymiany pompy wody trzeba też wymienić płyn chłodniczy. Nie wiem tylko czy w przypadku silnika 2.5 miejsca nie jest za mało bo jeśli przy wymianie rozrządu bedzie trzeba wyciągać silnik to warto przy okazji wyregulować zawory i ewentualnie wymienić uszczelki pod tymi pokrywami
żeby nie wyciągać silnika 2 razy.
"OLD SUBARU NEVER DIE"
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana paska rozrządu Legacy III 2.5 2001r
Przy 2,5 z 2001r wszystkie czynności takie jak wymiana rozrządu, regulacja zaworów i związana z tym wymiana uszczelek robi się bez wyciągania silnika.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Wymiana paska rozrządu Legacy III 2.5 2001r
a ja się podepnę pod temat co ile km się wymienia pasek rozrządu w legacy II ??
Re: Wymiana paska rozrządu Legacy III 2.5 2001r
Co 105 kkm.IVAN pisze:a ja się podepnę pod temat co ile km się wymienia pasek rozrządu w legacy II ??