Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i inne

Pojeżdżawki, spoty, spotkania, libacje.
booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 12:48

Zgadza się, tyko u mnie w audi torsen na podnośniku kręcił w tę samą stronę. Ten pierwszej generacji.



ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 13:04

TERZO pisze: Ma i może mieć, bo przy przeniesieniu większości momentu na tył (przez DCCD) mało "pary w gwizdek" ucieknie przodem

DCCD nie przenosi momentu przód/tył.
Tylko to jest płytka w centralnym sterowana elektromagnesem.

Steruje toto spięciem centralnego dyfra.

Mocne spięcie centrala + płytka z tyłu mamy ładną beczkę.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 13:14

ryjeks, moim zdaniem spięciem centralnego dyfra rozdziela się właśnie moment :cofee: Poza tym zapytaj o beczkach przy mocnym spięciu dyfra... Jareckiego co o tym myśli :giggle:

Mocne spięcie dyfra - rozdział 50:50 przód tył - szerooooookie beczki ;)
Mocne rozpięcie dyfra - to w zależności, ale powiedzmy 70% momentu idzie na tył - ciaśniutkie beczki ;)
Marcin

-_-

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 13:45

TERZO pisze: ryjeks, moim zdaniem spięciem centralnego dyfra rozdziela się właśnie moment

Rozdział na osie jest przydzielony na stałe.

W przypadku DCCD w 5MT jest to: 35:65 przód/tył.

Samo DCCD to szpera płytkowa (w centralnym) ze sterowaniem elektromagnesem.
I ustawia się w procentach siłę spięcia.
TERZO pisze:Poza tym zapytaj o beczkach przy mocnym spięciu dyfra... Jareckiego co o tym myśli :giggle:
Pewnie ma to w d00pie :-)

To jest płytka, która się z czasem zużywa i którą trzeba wyregulować, żeby spinała prawidłowo.
Ewentualnie jeśli płytka pęknie, to trzeba kupić nową.
Po coś jest to spięcie 100% i uwierz, że nie służy do jazdy na wprost ;-)
To naprawdę ma dużą żywotność, a że większość tych sprzętów ma już po 15 lat albo lepiej to inna bajka.

Moja płytka (tył) po 19 latach miała 55 Nm z fabrycznych 115 Nm.
Płytki całe lekko przytarte. Wystarczyło podregulować i działa.
Kilka upalań już było i na razie trzyma spięcie.

Tak z grubsza to wygląda... chyba :mrgreen:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 13:52

Jeśli piszesz, że:
ryjeks pisze: Rozdział na osie jest przydzielony na stałe.


a potem:
ryjeks pisze: Samo DCCD to szpera płytkowa (w centralnym) ze sterowaniem elektromagnesem.


i dalej:
ryjeks pisze: Moja płytka (tył) po 19 latach miała 55 Nm z fabrycznych 115 Nm.

to powiedz co w tych Nm spina płytka? ;-)
Marcin

-_-

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 14:06

TomekSliwa pisze: mam helikala ale on jak jest koło w górze i nie ma oporu to nie działa


No tak, jeśli to torsen to faktycznie przy zerowym oporze nie będzie działał :cofee:
Marcin

-_-

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 14:49

Noo beczkę na spiętym ale nie na LOCKu tylko na drugim pomarańczowym nawet fajnie mi się zrobiło chyba raz ale to dlatego, że pierw podciąłem, bo wcześniej próbowałem składać się na otwartym i w trakcie spinać i raczej to mi nie wychodziło :razz:
Na otwartym DCCD zamiast Subaru masz M3 :giggle:
Z obserwacji nie ma ustalonych ustawień "pokrętła" na powiedzmy zrobienie beczki. Wszystko zależy na jakim podłożu, jakiej oponie, jak kierownik ogarnia itd itd
ryjeks pisze: Moja płytka (tył) po 19 latach miała 55 Nm z fabrycznych 115 Nm.
Płytki całe lekko przytarte. Wystarczyło podregulować i działa.
Kilka upalań już było i na razie trzyma spięcie
:cofee:
Dużo ludzi popełnia błąd i zapomina o wymianie oleju w dyfrach, gdzie pracują takie rzeczy, bo myślą, że wystarczy tylko w silniku, a tak nie można

z-team
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: coupe STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy

Post 9 lut 2014, o 15:38

Na rozpiętym. A najlepiej na lekko spiętym (5 do 10%) beczki wychodzą najlepiej. Ale najważniejsze jest odpowiednie podjechanie i podcięcie i nie potrzebne jest wtedy dccd (pod warunkiem że nie jest zbyt przyczepnie)

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 15:43

booSTi pisze: No ale Tomek ma z przodu otwarty dyfer więc słabo, a myślałem że wdccd jest helical/torsen
a skąd ten pomysł z otwartym u Tomka?? :? W najgorszym przypadku miałby suretracka z przodu, przecież on ma new age'a pod maską, a nie klasyka. To po pierwsze. A po drugie, to Tomek nie ma tego co ja i Ty, tylko ma napędy ze Spec C MY05, a tam jest helikalny dyfer, tylko niestety w specyfikacji skrzyni nie było wspomniane, który typ 1.5way czy inny - a to będzie powodowało różnie obracanie kół przy teście na podnośniku. ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 16:03

No jak powiedział, że koła się kręcą w przeciwnych kierunkach to nie tylko ja, ale i Terzo pomyślał o otwartym dyfrze. Na dodatek podałem przykład z audi. Przecież napisałem, że "myślałem że wdccd jest helical/torsen".
Rozumiesz już skąd ten pomysł?
A i dzięki za sprostowanie, że Tomek nie ma tego co ty i ja, bo szukam tego pokrętła od dccd i nie mogę znaleźć, a może Maras mi zdemontował :-p

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 16:20

booSTi pisze: o co chodzi z tym transportem opon

Po prostu prezentacja mozliwosci rodzinnego auta :-)
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 16:30

Liczę, że ktoś ma filmik ze slalomu :thumb:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 16:47

booSTi pisze: A i dzięki za sprostowanie, że Tomek nie ma tego co ty i ja, bo szukam tego pokrętła od dccd i nie mogę znaleźć, a może Maras mi zdemontował
co ma piernik do wiatraka.. były 2l z DCCD, więc mógłby mieć to samo, co my (za wyjątkiem DCCD)... Takich rozwiązań też jest na pęczki, ale u Tomka przód i tył (helical/płytka) jest dużo bardziej kawiorowy (takie cuś było tylko w Spec C) niż u nas i o to mi chodziło ;-) Poza tym o ile wiem, to nie ma 6MT z otwartym dyfrem z przodu ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 17:37

eMTi pisze:Poza tym o ile wiem, to nie ma 6MT z otwartym dyfrem z przodu ;-)
Są.
Subaru skrzynie biegów.pdf
(16.71 KiB) Pobrany 152 razy

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 17:41

eMTi pisze: Poza tym o ile wiem, to nie ma 6MT z otwartym dyfrem z przodu
To sprawdź tu http://members.iinet.net.au/~wearne/Sub ... 0Specs.pdf

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 18:04

booSTi pisze:UFO w natarciu
Usuwamy to szybciutko :evil: :razz:




PS. Szperujcie się dalej w tym temacie:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 83#p383183

...będzie kiedyś łatwiej odnaleźć.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 18:09

same JDMy, nie dziwota, że nie znałem :razz:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 18:24

booSTi pisze: hati, slalom gigant


No dobra, nie dalem rady przejechac czysto do konca, za to zaden ładunek nie spadł ;-)
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 18:26

Płytki Pany do tyłu se wstawicice i będzie git.

Ale z tym rzeczywiście jak Cygan pisze, lepiej do podanego wątku, bo zginie w odmętach zawodowo-treningowych "spięta dyskusja" ;)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 19:01

TERZO pisze: to powiedz co w tych Nm spina płytka?

To samo co wiskoza u Ciebie w GTku :-)

Rozdział w GTku jest stały 50:50, a jednak wiskoza po coś jest ;-)

Ja wiem po co, a Ty ? :-)

Na dalszą dyskusję zapraszam faktycznie tu: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=12273
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 19:14

z-team pisze: Na rozpiętym. A najlepiej na lekko spiętym (5 do 10%) beczki wychodzą najlepiej. Ale najważniejsze jest odpowiednie podjechanie i podcięcie i nie potrzebne jest wtedy dccd (pod warunkiem że nie jest zbyt przyczepnie)

Jeśli jest szpera z przodu i z tyłu, a jest DCCD które rozdziela nominalnie więcej na tył to tak teoretycznie powinno właśnie być.
Mocne spięcie centrala nie pozwoli zrobić ciasnej beczki tylko po dużym łuku będzie pięknie szlifował.
Natomiast jeśli przód jest otwarty, to trzeba mocniej trochę spinać central.

Ale tu teoretyzuję, bo DCCD nie mam i nie miałem, tylko pokrętło na postoju co najwyżej dostykałem :-)


A tak naprawdę u mnie przy seryjnym napędzie, a dołożonej tylko płytce z tyłu też beczki z grubsza można robić.

Choć ciasno jest zrobić ciężko, bo wiskoza w centralnym tylko (40Nm seryjnie) i otwarty przód nie pomagają.
Mowa oczywiście na suchym.

Na mokrym kręci się ciasno wedle życzenia ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 21:47

Brakowało tam tylko niebieskiego STija eMTiego :giggle:

Obrazek

Obrazek
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 22:02

ryjeks pisze: Brakowało tam tylko niebieskiego STija eMTiego
już wiadomo dlaczego szukał elementów blacharskich do niego, bo pewnie się tam wybierał :giggle:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i

Post 9 lut 2014, o 23:17

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: oj Wy małe świnki :mrgreen:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna


ODPOWIEDZ