Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i inne
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Zgadza się, tyko u mnie w audi torsen na podnośniku kręcił w tę samą stronę. Ten pierwszej generacji.
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
TERZO pisze: Ma i może mieć, bo przy przeniesieniu większości momentu na tył (przez DCCD) mało "pary w gwizdek" ucieknie przodem
DCCD nie przenosi momentu przód/tył.
Tylko to jest płytka w centralnym sterowana elektromagnesem.
Steruje toto spięciem centralnego dyfra.
Mocne spięcie centrala + płytka z tyłu mamy ładną beczkę.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
ryjeks, moim zdaniem spięciem centralnego dyfra rozdziela się właśnie moment
Poza tym zapytaj o beczkach przy mocnym spięciu dyfra... Jareckiego co o tym myśli
Mocne spięcie dyfra - rozdział 50:50 przód tył - szerooooookie beczki ;)
Mocne rozpięcie dyfra - to w zależności, ale powiedzmy 70% momentu idzie na tył - ciaśniutkie beczki ;)


Mocne spięcie dyfra - rozdział 50:50 przód tył - szerooooookie beczki ;)
Mocne rozpięcie dyfra - to w zależności, ale powiedzmy 70% momentu idzie na tył - ciaśniutkie beczki ;)
Marcin
-_-
-_-
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
TERZO pisze: ryjeks, moim zdaniem spięciem centralnego dyfra rozdziela się właśnie moment
Rozdział na osie jest przydzielony na stałe.
W przypadku DCCD w 5MT jest to: 35:65 przód/tył.
Samo DCCD to szpera płytkowa (w centralnym) ze sterowaniem elektromagnesem.
I ustawia się w procentach siłę spięcia.
Pewnie ma to w d00pieTERZO pisze:Poza tym zapytaj o beczkach przy mocnym spięciu dyfra... Jareckiego co o tym myśli![]()

To jest płytka, która się z czasem zużywa i którą trzeba wyregulować, żeby spinała prawidłowo.
Ewentualnie jeśli płytka pęknie, to trzeba kupić nową.
Po coś jest to spięcie 100% i uwierz, że nie służy do jazdy na wprost

To naprawdę ma dużą żywotność, a że większość tych sprzętów ma już po 15 lat albo lepiej to inna bajka.
Moja płytka (tył) po 19 latach miała 55 Nm z fabrycznych 115 Nm.
Płytki całe lekko przytarte. Wystarczyło podregulować i działa.
Kilka upalań już było i na razie trzyma spięcie.
Tak z grubsza to wygląda... chyba

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Jeśli piszesz, że:
a potem:
i dalej:
to powiedz co w tych Nm spina płytka?
ryjeks pisze: Rozdział na osie jest przydzielony na stałe.
a potem:
ryjeks pisze: Samo DCCD to szpera płytkowa (w centralnym) ze sterowaniem elektromagnesem.
i dalej:
ryjeks pisze: Moja płytka (tył) po 19 latach miała 55 Nm z fabrycznych 115 Nm.
to powiedz co w tych Nm spina płytka?

Marcin
-_-
-_-
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
TomekSliwa pisze: mam helikala ale on jak jest koło w górze i nie ma oporu to nie działa
No tak, jeśli to torsen to faktycznie przy zerowym oporze nie będzie działał

Marcin
-_-
-_-
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Noo beczkę na spiętym ale nie na LOCKu tylko na drugim pomarańczowym nawet fajnie mi się zrobiło chyba raz ale to dlatego, że pierw podciąłem, bo wcześniej próbowałem składać się na otwartym i w trakcie spinać i raczej to mi nie wychodziło
Na otwartym DCCD zamiast Subaru masz M3
Z obserwacji nie ma ustalonych ustawień "pokrętła" na powiedzmy zrobienie beczki. Wszystko zależy na jakim podłożu, jakiej oponie, jak kierownik ogarnia itd itd
Dużo ludzi popełnia błąd i zapomina o wymianie oleju w dyfrach, gdzie pracują takie rzeczy, bo myślą, że wystarczy tylko w silniku, a tak nie można

Na otwartym DCCD zamiast Subaru masz M3

Z obserwacji nie ma ustalonych ustawień "pokrętła" na powiedzmy zrobienie beczki. Wszystko zależy na jakim podłożu, jakiej oponie, jak kierownik ogarnia itd itd
ryjeks pisze: Moja płytka (tył) po 19 latach miała 55 Nm z fabrycznych 115 Nm.
Płytki całe lekko przytarte. Wystarczyło podregulować i działa.
Kilka upalań już było i na razie trzyma spięcie

Dużo ludzi popełnia błąd i zapomina o wymianie oleju w dyfrach, gdzie pracują takie rzeczy, bo myślą, że wystarczy tylko w silniku, a tak nie można
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy
Na rozpiętym. A najlepiej na lekko spiętym (5 do 10%) beczki wychodzą najlepiej. Ale najważniejsze jest odpowiednie podjechanie i podcięcie i nie potrzebne jest wtedy dccd (pod warunkiem że nie jest zbyt przyczepnie)
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
a skąd ten pomysł z otwartym u Tomka??booSTi pisze: No ale Tomek ma z przodu otwarty dyfer więc słabo, a myślałem że wdccd jest helical/torsen


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
No jak powiedział, że koła się kręcą w przeciwnych kierunkach to nie tylko ja, ale i Terzo pomyślał o otwartym dyfrze. Na dodatek podałem przykład z audi. Przecież napisałem, że "myślałem że wdccd jest helical/torsen".
Rozumiesz już skąd ten pomysł?
A i dzięki za sprostowanie, że Tomek nie ma tego co ty i ja, bo szukam tego pokrętła od dccd i nie mogę znaleźć, a może Maras mi zdemontował
Rozumiesz już skąd ten pomysł?
A i dzięki za sprostowanie, że Tomek nie ma tego co ty i ja, bo szukam tego pokrętła od dccd i nie mogę znaleźć, a może Maras mi zdemontował

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
booSTi pisze: o co chodzi z tym transportem opon
Po prostu prezentacja mozliwosci rodzinnego auta

Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
co ma piernik do wiatraka.. były 2l z DCCD, więc mógłby mieć to samo, co my (za wyjątkiem DCCD)... Takich rozwiązań też jest na pęczki, ale u Tomka przód i tył (helical/płytka) jest dużo bardziej kawiorowy (takie cuś było tylko w Spec C) niż u nas i o to mi chodziłobooSTi pisze: A i dzięki za sprostowanie, że Tomek nie ma tego co ty i ja, bo szukam tego pokrętła od dccd i nie mogę znaleźć, a może Maras mi zdemontował


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Są.eMTi pisze:Poza tym o ile wiem, to nie ma 6MT z otwartym dyfrem z przodu
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
To sprawdź tu http://members.iinet.net.au/~wearne/Sub ... 0Specs.pdfeMTi pisze: Poza tym o ile wiem, to nie ma 6MT z otwartym dyfrem z przodu
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Usuwamy to szybciutkobooSTi pisze:UFO w natarciu


PS. Szperujcie się dalej w tym temacie:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 83#p383183
...będzie kiedyś łatwiej odnaleźć.
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
same JDMy, nie dziwota, że nie znałem 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
booSTi pisze: hati, slalom gigant
No dobra, nie dalem rady przejechac czysto do konca, za to zaden ładunek nie spadł

Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Płytki Pany do tyłu se wstawicice i będzie git.
Ale z tym rzeczywiście jak Cygan pisze, lepiej do podanego wątku, bo zginie w odmętach zawodowo-treningowych "spięta dyskusja" ;)
Ale z tym rzeczywiście jak Cygan pisze, lepiej do podanego wątku, bo zginie w odmętach zawodowo-treningowych "spięta dyskusja" ;)
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
TERZO pisze: to powiedz co w tych Nm spina płytka?
To samo co wiskoza u Ciebie w GTku

Rozdział w GTku jest stały 50:50, a jednak wiskoza po coś jest

Ja wiem po co, a Ty ?

Na dalszą dyskusję zapraszam faktycznie tu: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=12273
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
z-team pisze: Na rozpiętym. A najlepiej na lekko spiętym (5 do 10%) beczki wychodzą najlepiej. Ale najważniejsze jest odpowiednie podjechanie i podcięcie i nie potrzebne jest wtedy dccd (pod warunkiem że nie jest zbyt przyczepnie)
Jeśli jest szpera z przodu i z tyłu, a jest DCCD które rozdziela nominalnie więcej na tył to tak teoretycznie powinno właśnie być.
Mocne spięcie centrala nie pozwoli zrobić ciasnej beczki tylko po dużym łuku będzie pięknie szlifował.
Natomiast jeśli przód jest otwarty, to trzeba mocniej trochę spinać central.
Ale tu teoretyzuję, bo DCCD nie mam i nie miałem, tylko pokrętło na postoju co najwyżej dostykałem

A tak naprawdę u mnie przy seryjnym napędzie, a dołożonej tylko płytce z tyłu też beczki z grubsza można robić.
Choć ciasno jest zrobić ciężko, bo wiskoza w centralnym tylko (40Nm seryjnie) i otwarty przód nie pomagają.
Mowa oczywiście na suchym.
Na mokrym kręci się ciasno wedle życzenia

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
Brakowało tam tylko niebieskiego STija eMTiego





Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i
już wiadomo dlaczego szukał elementów blacharskich do niego, bo pewnie się tam wybierałryjeks pisze: Brakowało tam tylko niebieskiego STija eMTiego

Re: Zawody we Wrocławiu i okolicach - WLTA, Niskie Łąki, KJSy i




"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna