ruszanie automatem

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
jimiasty
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Polubił: 166 razy
Polubione posty: 102 razy

Re: ruszanie automatem

Post 18 mar 2014, o 21:40

darecki1981 pisze:czyli nie jestem sam :-)
Niestety mam manual, ale powozilem ciutke automata.



darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: ruszanie automatem

Post 18 mar 2014, o 21:54

leon pisze:
zinc pisze: można na 3 redukcje dać, można i na 1 ale po co skoro ten sam efekt można zrobić kick downem?

Żeby nie czekać 3 sekundy na "kickdown" ? :wall:
czyli lepiej nie próbować :!: ile ludzi tyle opni
:-) dalej nic nie wiem, jeżdzę tak jak jeżdziłem ło :!: :razz:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: ruszanie automatem

Post 18 mar 2014, o 22:27

leon, a co zamykałeś oczy i liczyłeś do trzech? :mrgreen:

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 07:42

Ja mam automata ale w Range Rover.
Auto możesz odpalać zarówno na D jak i N.
Jazda do przodu na D do tyłu na R.
Na światłach stoisz na D ale jak masz stać na przejeździe kolejowym to wrzucasz P bo masz auto jak z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
Co do zmieniania biegów to nie wiem jak jest w subaru ale ja mam program sport i wtedy skrzynia trzyma wyższą prędkość obrotową na każdym przełożeniu i zmiana następuję prawie na czerwonym polu oraz kickdown działa bez opóźnienia natychmiast po wciśnieciu pedału przyspieszenia.
Jazda automatem jest całkiem fajna tylko trzeba się przestawić.

To co koledzy napisali o tym że wciskamy gaz i przełączamy na D to zabójstwo dla skrzyni.

Nikt nie jeździ na N podczas jazdy bo to nie ma sensu.
Z góry na D skrzynia prawie nie hamuje i w automatach używa się dużo częściej hamulca.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 08:35

kolejowym to wrzucasz P bo masz auto jak z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
i tu się nie zgodze "P" czyli parking, czyli rozłączanie napędów i gaszenie silnika, podczas postoju na przejeżdzie "N"
Takie traktowanie skrzyni jak opisałeś też się niedobrze odbija na jej żywotność :!:

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 14:34

Darecki1981 i tu się z tobą nie zgodzę. Na przejeździe kolejowym lub podczas dłuższego postoju możesz stać na P i na N.
Jazda w programie sport nie zabija skrzyni.
Chyba niezbyt dużo masz do czynienia z automatami.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 14:50

pawel320ce, no raczej mam od 3 lat :-) i jeżdżę tak jak napisałem, a właśnie znam którzy jeżdżą podobnie jak ty i skrzynki mają na warsztatch ;-) suma sumaróm skrzynie automatyczne trzeba dbać np. kiedy włączam "D", czy "R" pierwsze co robie to nie daje nogi na maxa na pedał gazu, tylko czekam aż skrzynia załączy napędy a to da się wyczuć :!:

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 14:58

darecki1981 pisze:pawel320ce, no raczej mam od 3 lat :-) i jeżdżę tak jak napisałem, a właśnie znam którzy jeżdżą podobnie jak ty i skrzynki mają na warsztatch ;-) suma sumaróm skrzynie automatyczne trzeba dbać np. kiedy włączam "D", czy "R" pierwsze co robie to nie daje nogi na maxa na pedał gazu, tylko czekam aż skrzynia załączy napędy a to da się wyczuć :!:
Przecież ja nie napisałem że po przełączeniu skrzyni na D od razu pedał w podłogę!!
Tak to zabijesz skrzynie bardzo szybko.
We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.
Auto musi się zagrzać i oleje w poszczególnych częściach też muszą być rozgrzane aby delektować się mocą danego auta.
Ja z automatami mam do czynienia już kilkadziesiąt lat i przewineło się przez moję ręcę także dobrych kilkadziesiąt aut.
Raz tylko remontowałem skrzynię automatyczną ale to po poprzednim właścicielu i wiedziałem że skrzynia będzie do remontu.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 15:00

Przecież ja nie napisałem że po przełączeniu skrzyni na D od razu pedał w podłogę!!
Tak to zabijesz skrzynie bardzo szybko.
We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.
Auto musi się zagrzać i oleje w poszczególnych częściach też muszą być rozgrzane aby delektować się mocą danego auta.
.
oczywista oczywistość ;-)

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 15:47

Postój tylko na P (nie było nic o hamulcu ręcznym, czyli "wieszamy" auto na P), to chyba nienajlepszy pomysł. Być może w RR jest to jakoś inaczej rozwiązane, ale w Subaru bym nie próbował.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 16:39

pawel320ce pisze: We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.

Bluźnisz.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 19:16

leon pisze:
pawel320ce pisze: We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.

Bluźnisz.
Chyba się mylisz!!!
Przeczytaj dokładnie co napisałem!!!
Chodziło o zimny silnik zaraz po starcie!!!
Jeżeli tak robisz to .... Dodaj sobie sam co myślę!!!!

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 19:30

pawel320ce pisze: Przeczytaj dokładnie co napisałem!!!

Przeczytałem, tyle udało mi się wyłowić z tego chaosu. :cofee:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 19:40

pawel320ce, leon dobrze prawi.
Dywagujemy w tej chwili o skrzyni i dla świadomych użytkowników dawanie w pedał od zimnego startu nie wchodzi raczej w grę.
Z Twojej wypowiedzi wynikało, że piszesz o skrzyni. Reszta to taki dodatek.

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 19:47

Leon to przeczytaj cały wątek i może wyłowisz coś z tego chaosu wartościowego!!!!
Boże jak można nie wiedzieć jak automatem jeździć!!!!

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 22:03

FUX pisze:pawel320ce, leon dobrze prawi.
Dywagujemy w tej chwili o skrzyni i dla świadomych użytkowników dawanie w pedał od zimnego startu nie wchodzi raczej w grę.
Z Twojej wypowiedzi wynikało, że piszesz o skrzyni. Reszta to taki dodatek.
Ok.
Jeżeli tak to nie mam nic więcej do powiedzenia w tej sprawie.
Skrzynia widocznie w subaru jest inaczej zbudowana niż w rr, albo po prostu bardziej wrażliwa na postoje na P z włączonym motorem itd.
W rr nie ma najmniejszego problemu aby auto pracowało na postoju i była skrzynia w pozycji P.
Może nawet tak kilka godzin chodzić i nigdy nie było problemu.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: ruszanie automatem

Post 19 mar 2014, o 22:23

Masz problemy z rozumieniem.

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 20 mar 2014, o 00:09

Z jakim rozumieniem???
To samo ja mogę powiedzieć o Tobie.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: ruszanie automatem

Post 20 mar 2014, o 00:30

pawel320ce pisze: W rr nie ma najmniejszego problemu aby auto pracowało na postoju i była skrzynia w pozycji P.
W Subaru też nie, ale jak zapniesz P na pochyłym terenie, puścisz hamulec nożny, to może się nic nie stać, albo będziesz miał problem ze zrzuceniem P, albo rozwalisz skrzynię. Dlatego przydaje się hamulec ręczny. Na dłuższych postojach wrzucam N.

pawel320ce
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 20 mar 2014, o 00:50

citan pisze:
pawel320ce pisze: W rr nie ma najmniejszego problemu aby auto pracowało na postoju i była skrzynia w pozycji P.
W Subaru też nie, ale jak zapniesz P na pochyłym terenie, puścisz hamulec nożny, to może się nic nie stać, albo będziesz miał problem ze zrzuceniem P, albo rozwalisz skrzynię. Dlatego przydaje się hamulec ręczny. Na dłuższych postojach wrzucam N.
I z tym się zgodzę aby na pochyłym terenie zaciągać ręczny hamulec bo można mieć problemy ze zrzuceniem P, chociaż w rr nie miałem nigdy takiego problemu z wrzuceniem na D.

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 21 mar 2014, o 01:55

citan, własnie o to miałem pytać :-) czasem wyczuwałem większy opór gdy na wzniesieniu zmieniałem bieg z P na inny, obecnie zawsze zaciągam ręczny,
jedyne do czego sie nadaje w AT :whistle:
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 21 mar 2014, o 08:47

Zmień zegarek... 3 sek? Ale ja siedzę cicho... Niech każdy używa sprzętu jak chce, ogólnie jeśli bez blokady daje się przełączyć znaczy producent przewiduje możliwość takiego działania. Ale czy to zdrowe? Wystarczy znać budowę skrzynki i wiedzieć co dokładnie się dzieje gdy tak redukuje.nie wiem jak jest u nas w plejadach dokładnie ale w każdej instrukcja masz napisane to co mówiłem. Pzdr i sorry za błędy klepane z UK ze smartphone
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 21 mar 2014, o 08:58

Zapomniałem dodać ważnecz. Jeśli drążek od skrzyni jest połączony mechanicznie z skrzynia at starego typu wszelkie zmiany selectors itd dzieją się od razu. Co innego gdy po drodze komp steruje . Chodzi o to ze komp nie wykona zabojczego polecenia kierowcy, oczywiście w jakimś zakresie. Reasumując I'm nowszy automat tym mniej myślenia. W mojej toyocie starlet z 89 1.3 at można było bez wyciskania blokady zrobić tylko ruch między d a n. Odpalić dawała się na n i p. Za to z 1 dało się dać dwa i trzy ale w dół ni cholery, chyba że głupota by wygrała i wciskamy blokadę i sru...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

Zarak
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza WRX+ hawk
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ruszanie automatem

Post 7 kwie 2014, o 13:26

A jak jest z jazdą na trybie "sekwencyjnym"?
Jeżdżę swoim automatem w trybie "sekwencyjnym" cały czas. Często, prawie zawsze redukuje przy dojazdach do świateł, przy hamowaniu z dużych prędkości jak myślicie czy to może mieć negatywny wpływ na skrzynię???
Wydaje mi się że producent wziął powyższe aspekty pod uwagę.

ODPOWIEDZ