Niestety mam manual, ale powozilem ciutke automata.darecki1981 pisze:czyli nie jestem sam
ruszanie automatem
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: ruszanie automatem
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: ruszanie automatem
czyli lepiej nie próbowaćleon pisze:zinc pisze: można na 3 redukcje dać, można i na 1 ale po co skoro ten sam efekt można zrobić kick downem?
Żeby nie czekać 3 sekundy na "kickdown" ?




- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
ruszanie automatem
Ja mam automata ale w Range Rover.
Auto możesz odpalać zarówno na D jak i N.
Jazda do przodu na D do tyłu na R.
Na światłach stoisz na D ale jak masz stać na przejeździe kolejowym to wrzucasz P bo masz auto jak z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
Co do zmieniania biegów to nie wiem jak jest w subaru ale ja mam program sport i wtedy skrzynia trzyma wyższą prędkość obrotową na każdym przełożeniu i zmiana następuję prawie na czerwonym polu oraz kickdown działa bez opóźnienia natychmiast po wciśnieciu pedału przyspieszenia.
Jazda automatem jest całkiem fajna tylko trzeba się przestawić.
To co koledzy napisali o tym że wciskamy gaz i przełączamy na D to zabójstwo dla skrzyni.
Nikt nie jeździ na N podczas jazdy bo to nie ma sensu.
Z góry na D skrzynia prawie nie hamuje i w automatach używa się dużo częściej hamulca.
Auto możesz odpalać zarówno na D jak i N.
Jazda do przodu na D do tyłu na R.
Na światłach stoisz na D ale jak masz stać na przejeździe kolejowym to wrzucasz P bo masz auto jak z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
Co do zmieniania biegów to nie wiem jak jest w subaru ale ja mam program sport i wtedy skrzynia trzyma wyższą prędkość obrotową na każdym przełożeniu i zmiana następuję prawie na czerwonym polu oraz kickdown działa bez opóźnienia natychmiast po wciśnieciu pedału przyspieszenia.
Jazda automatem jest całkiem fajna tylko trzeba się przestawić.
To co koledzy napisali o tym że wciskamy gaz i przełączamy na D to zabójstwo dla skrzyni.
Nikt nie jeździ na N podczas jazdy bo to nie ma sensu.
Z góry na D skrzynia prawie nie hamuje i w automatach używa się dużo częściej hamulca.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: ruszanie automatem
i tu się nie zgodze "P" czyli parking, czyli rozłączanie napędów i gaszenie silnika, podczas postoju na przejeżdzie "N"kolejowym to wrzucasz P bo masz auto jak z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
Takie traktowanie skrzyni jak opisałeś też się niedobrze odbija na jej żywotność

- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Darecki1981 i tu się z tobą nie zgodzę. Na przejeździe kolejowym lub podczas dłuższego postoju możesz stać na P i na N.
Jazda w programie sport nie zabija skrzyni.
Chyba niezbyt dużo masz do czynienia z automatami.
Jazda w programie sport nie zabija skrzyni.
Chyba niezbyt dużo masz do czynienia z automatami.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: ruszanie automatem
pawel320ce, no raczej mam od 3 lat
i jeżdżę tak jak napisałem, a właśnie znam którzy jeżdżą podobnie jak ty i skrzynki mają na warsztatch
suma sumaróm skrzynie automatyczne trzeba dbać np. kiedy włączam "D", czy "R" pierwsze co robie to nie daje nogi na maxa na pedał gazu, tylko czekam aż skrzynia załączy napędy a to da się wyczuć 



- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Przecież ja nie napisałem że po przełączeniu skrzyni na D od razu pedał w podłogę!!darecki1981 pisze:pawel320ce, no raczej mam od 3 lati jeżdżę tak jak napisałem, a właśnie znam którzy jeżdżą podobnie jak ty i skrzynki mają na warsztatch
suma sumaróm skrzynie automatyczne trzeba dbać np. kiedy włączam "D", czy "R" pierwsze co robie to nie daje nogi na maxa na pedał gazu, tylko czekam aż skrzynia załączy napędy a to da się wyczuć
Tak to zabijesz skrzynie bardzo szybko.
We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.
Auto musi się zagrzać i oleje w poszczególnych częściach też muszą być rozgrzane aby delektować się mocą danego auta.
Ja z automatami mam do czynienia już kilkadziesiąt lat i przewineło się przez moję ręcę także dobrych kilkadziesiąt aut.
Raz tylko remontowałem skrzynię automatyczną ale to po poprzednim właścicielu i wiedziałem że skrzynia będzie do remontu.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: ruszanie automatem
oczywista oczywistośćPrzecież ja nie napisałem że po przełączeniu skrzyni na D od razu pedał w podłogę!!
Tak to zabijesz skrzynie bardzo szybko.
We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.
Auto musi się zagrzać i oleje w poszczególnych częściach też muszą być rozgrzane aby delektować się mocą danego auta.
.

Re: ruszanie automatem
Postój tylko na P (nie było nic o hamulcu ręcznym, czyli "wieszamy" auto na P), to chyba nienajlepszy pomysł. Być może w RR jest to jakoś inaczej rozwiązane, ale w Subaru bym nie próbował.
Re: ruszanie automatem
pawel320ce pisze: We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.
Bluźnisz.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Chyba się mylisz!!!leon pisze:pawel320ce pisze: We wszystkich autach nieważne czy diesel benzyna manual automat niewskazane jest przyspieszanie z pełną mocą.
Bluźnisz.
Przeczytaj dokładnie co napisałem!!!
Chodziło o zimny silnik zaraz po starcie!!!
Jeżeli tak robisz to .... Dodaj sobie sam co myślę!!!!
Re: ruszanie automatem
pawel320ce pisze: Przeczytaj dokładnie co napisałem!!!
Przeczytałem, tyle udało mi się wyłowić z tego chaosu.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: ruszanie automatem
pawel320ce, leon dobrze prawi.
Dywagujemy w tej chwili o skrzyni i dla świadomych użytkowników dawanie w pedał od zimnego startu nie wchodzi raczej w grę.
Z Twojej wypowiedzi wynikało, że piszesz o skrzyni. Reszta to taki dodatek.
Dywagujemy w tej chwili o skrzyni i dla świadomych użytkowników dawanie w pedał od zimnego startu nie wchodzi raczej w grę.
Z Twojej wypowiedzi wynikało, że piszesz o skrzyni. Reszta to taki dodatek.
- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Leon to przeczytaj cały wątek i może wyłowisz coś z tego chaosu wartościowego!!!!
Boże jak można nie wiedzieć jak automatem jeździć!!!!
Boże jak można nie wiedzieć jak automatem jeździć!!!!
- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Ok.FUX pisze:pawel320ce, leon dobrze prawi.
Dywagujemy w tej chwili o skrzyni i dla świadomych użytkowników dawanie w pedał od zimnego startu nie wchodzi raczej w grę.
Z Twojej wypowiedzi wynikało, że piszesz o skrzyni. Reszta to taki dodatek.
Jeżeli tak to nie mam nic więcej do powiedzenia w tej sprawie.
Skrzynia widocznie w subaru jest inaczej zbudowana niż w rr, albo po prostu bardziej wrażliwa na postoje na P z włączonym motorem itd.
W rr nie ma najmniejszego problemu aby auto pracowało na postoju i była skrzynia w pozycji P.
Może nawet tak kilka godzin chodzić i nigdy nie było problemu.
- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
W Subaru też nie, ale jak zapniesz P na pochyłym terenie, puścisz hamulec nożny, to może się nic nie stać, albo będziesz miał problem ze zrzuceniem P, albo rozwalisz skrzynię. Dlatego przydaje się hamulec ręczny. Na dłuższych postojach wrzucam N.pawel320ce pisze: W rr nie ma najmniejszego problemu aby auto pracowało na postoju i była skrzynia w pozycji P.
- pawel320ce
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
I z tym się zgodzę aby na pochyłym terenie zaciągać ręczny hamulec bo można mieć problemy ze zrzuceniem P, chociaż w rr nie miałem nigdy takiego problemu z wrzuceniem na D.citan pisze:W Subaru też nie, ale jak zapniesz P na pochyłym terenie, puścisz hamulec nożny, to może się nic nie stać, albo będziesz miał problem ze zrzuceniem P, albo rozwalisz skrzynię. Dlatego przydaje się hamulec ręczny. Na dłuższych postojach wrzucam N.pawel320ce pisze: W rr nie ma najmniejszego problemu aby auto pracowało na postoju i była skrzynia w pozycji P.
Re: ruszanie automatem
citan, własnie o to miałem pytać
czasem wyczuwałem większy opór gdy na wzniesieniu zmieniałem bieg z P na inny, obecnie zawsze zaciągam ręczny,
jedyne do czego sie nadaje w AT

jedyne do czego sie nadaje w AT

Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Zmień zegarek... 3 sek? Ale ja siedzę cicho... Niech każdy używa sprzętu jak chce, ogólnie jeśli bez blokady daje się przełączyć znaczy producent przewiduje możliwość takiego działania. Ale czy to zdrowe? Wystarczy znać budowę skrzynki i wiedzieć co dokładnie się dzieje gdy tak redukuje.nie wiem jak jest u nas w plejadach dokładnie ale w każdej instrukcja masz napisane to co mówiłem. Pzdr i sorry za błędy klepane z UK ze smartphone
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: ruszanie automatem
Zapomniałem dodać ważnecz. Jeśli drążek od skrzyni jest połączony mechanicznie z skrzynia at starego typu wszelkie zmiany selectors itd dzieją się od razu. Co innego gdy po drodze komp steruje . Chodzi o to ze komp nie wykona zabojczego polecenia kierowcy, oczywiście w jakimś zakresie. Reasumując I'm nowszy automat tym mniej myślenia. W mojej toyocie starlet z 89 1.3 at można było bez wyciskania blokady zrobić tylko ruch między d a n. Odpalić dawała się na n i p. Za to z 1 dało się dać dwa i trzy ale w dół ni cholery, chyba że głupota by wygrała i wciskamy blokadę i sru...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: ruszanie automatem
A jak jest z jazdą na trybie "sekwencyjnym"?
Jeżdżę swoim automatem w trybie "sekwencyjnym" cały czas. Często, prawie zawsze redukuje przy dojazdach do świateł, przy hamowaniu z dużych prędkości jak myślicie czy to może mieć negatywny wpływ na skrzynię???
Wydaje mi się że producent wziął powyższe aspekty pod uwagę.
Jeżdżę swoim automatem w trybie "sekwencyjnym" cały czas. Często, prawie zawsze redukuje przy dojazdach do świateł, przy hamowaniu z dużych prędkości jak myślicie czy to może mieć negatywny wpływ na skrzynię???
Wydaje mi się że producent wziął powyższe aspekty pod uwagę.