Arti pisze:jarmaj pisze:Arti pisze:Zastanawiam się czy byłaby możliwość zbadania mojego wozu przez delegata pod kątem zał. J jeszcze przed startem tak aby potem nie było niespodzianek.

Gdybyś zupełnie przypadkiem był z Żukiem na Śląsku, mógłbym coś takiego zorganizować.
Poszukamy kogoś na miejscu.
Nie widzę na stronie organizatora regulaminu - jeszcze chyba nie opublikowali.
Takie dwa pytania, normalnie w KJS pod patronatem PZMOTu:
- kaski muszą mieć homologacje rajdową (utraconą) czy wystarczy hom. drogowa?
- wszyscy są zobligowani do jazdy na oponach z homologacją drogową?
jarmaj pisze:Kaski mogą być bez homologacji FIA, ale muszą być to kaski do sportów samochodowych, a nie np na skuter (u nas takie od razu wywalają).
Ogólnie opony muszą być z homologacją drogową. Spotkałem się z wyjątkami, gdzie całość imprezy była na obiekcie zamkniętym (na torze na przykład) i czasem były dopuszczane opony wyczynowe. Ale to wyjątki i raczej od paru lat się z tym nie spotkałem.
Przeczytaj regulamin uzupełniający imprezy. Tam zawsze jest info n/t opon. Jak nie jest opublikowany, to napisz do organizatora. Wykonanie regulaminu uzupełniającego to jego podstawowy obowiązek.
Arti, poza powyższymi tematami, najczęstszymi obiektami zainteresowania sędziów na BK są:
- akumulator - musi być sztywno zamocowany, aby nie poruszał się w którejkolwiek płaszczyźnie oraz musi mieć zabezpieczoną klemę, np. taśmą
- gaśnica - po 1 musi być, po 2 musi być zamocowana w zasięgu szybkiego dostępu załogi i zamocowana w sposób stały przy pomocy metalowych obejm z klamerkami (często załogi mocują gaśnicę trytytkami - to odpada)
- pasy - odpowiednie mocowanie, szczególnie jeśli chodzi o pasy barkowe - jeśli są mocowane do klatki, muszą być zabezpieczone przed przesuwaniem się wzdłuż rury klatki
- koło zapasowe - jeśli jest i jest mocowane pasami musi mieć min. 3 punkty mocowania
- klucz do kół - jeśli jest koło zapasowe, powinien być i klucz, zamocowany w sposób trwały, np. trytytkami do klatki - i tu ulubione pytanie panów z BK: a macie w aucie zapasowe tryrytki? nie? to jak przymocujecie klucz po tym jak go użyjecie? - tak więc niezbędne są zapasowe tryrytki, jeśli w aucie cokolwiek co może zostać użyte przez załogę jest nimi przymocowane
- wymagana jest apteczka
- oczywiście jak jest klatka często patrzą jak jest wykonana, zwracają też uwagę na mocowanie foteli, ale u Ciebie wszystko było robione profi, więc powinno być spoko
- wewnątrz pojazdu nie może być żadnych ostrych krawędzi, czyli wszystkie gołe blachy z ostrymi krawędziami, powinny być osłonięte
- kamera - z różnym pietyzmem podchodzą do tej kwestii, ale potrafią odrzucić pomysł mocowania jej zarówno na masce, jak i wewnątrz na przedniej szybie, czyli w tzw. "polu widzenia" kierowcy; raczej nie czepiają się jak jest porządnie przymocowana do klatki; jeśli jest mocowana na zewnątrz pojazdu
to mogą niedopuścić, ze względu na wystawanie poza tzw. obrys pojazdu (ale to raczej już sporadyczne przypadki).
Chyba tyle najczęstszych uwag jakie się spotyka na BK. Przy czym nasi śląscy sędziowie są mega profesjonalni (jeden z nich, to ten o którym pisał
jarmaj). Dość powiedzieć, że chłopaki mają uprawnienia FIA na mistrzostwa świata i będą robić BK na Rajdzie Polski.
Jakby mi się coś jeszcze przypomniało, to dorzucę. Mam nadzieję, że się przyda
