AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 21:37

:thumb: Jakie KG?



ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 21:43

Na razie 0 kg ;-)

Dumam :roll:
LSDfront3.jpg
Wstępny plan jest taki:

Tył jest: 2 WAY, ok. 115 Nm i jest miodzio
Środek: seria
Przód: znalazłem, że jest to model Cusco RS
do wyboru 1 WAY lub 2 WAY: z przodu sens ma 1 WAY i tak zostawię
spięcie wstępne: znalazłem w katalogu Cusco: 70-90 Nm

Skłaniam się do tej niższej wartości, a nawet przedział 50-70 Nm w zależności jak uda się ustawić,
nie chcę by robiło więcej złego niż dobrego.

No i tak się zastanawiam, że skoro napęd się "domknie" to teoretycznie seryjny środek powinien być ok,
bo nie będzie podsterowności i jest szansa, że ten płytkowy przód nie będzie przeszkadzał za dużo, tym bardziej w "pozycji" 1 WAY :roll:
Ostatnio zmieniony 26 maja 2014, o 21:53 przez ryjeks, łącznie zmieniany 2 razy.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 21:48

miód malyna :razz: :oops:

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 22:14

Co byś nie ustawił to i tak będzie przepaść w stosunku do 0kg. Też bym na początek zaczął od dołu. Na pewno nie więcej niż tył :?
Jak masz z tyłu stówkę to zrób z przodu połowę i zobaczymy jak wyjdzie.


Hmmmmmm a może po równo? :whistle:
1 way nie będzie chyba przeszkadzał na wejściu do zakrętu z dohamowaniem - zacznie spinać na odejściu przy bucie. Dobrze to pamiętam?


Co podpowiada Prorok z Mekki?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 22:29

Po równo będzie za dużo dryyyftu, a tu chodzi bardziej o to żeby wewnętrzne koło trochę grzebało.
Myślę, że te 60-70 Nm już i tak zrobi robotę, nawet 50 Nm powinno już domknąć z grubsza napęd.
LSD_cam_profile.jpg
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 22:37

Weź nagraj jakieś video z ustawiania oraz pomiaru preloadu.

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 23:13

booSTi pisze: 1 way nie będzie chyba przeszkadzał na wejściu do zakrętu z dohamowaniem
dobrze pamiętasz, 1way nie wpływa na hamowanie, dopiero 1,5way i to w zależności od rampy, a 2way to już wiadomo - tak samo hamuje jak przyspiesza, z tego co pamiętam :mrgreen:
ryjeks pisze: Po równo będzie za dużo dryyyftu, a tu chodzi bardziej o to żeby wewnętrzne koło trochę grzebało
żebyś nie przesadził, bo łapska Ci odpadną :giggle: najlepiej byłoby pogadać z kimś, kto takie cudo już ma u siebie

A mnie ciekawi, co na to wisko :razz:

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 23:21

ryjeks pisze: do wyboru 1 WAY lub 2 WAY: z przodu sens ma 1 WAY i tak zostawię
kurczę.. ekspertem szperowym nie jestem ale po zdjęciu sądzę, że jest to 1 way i 1,5 way. Jeśli chcesz być pewnym, to zmierz kąt rampy, tej po lewej, gdzie nie siedzi krzyżak ale na pewno, nie jest ona 2 way ;-)

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 23:32

:thumb: :thumb: :thumb:

Walić teorię!
Rób przód daj na 80 kilo i później zmniejszysz w zależności od "nerwowości" kierownicy na spokojniej jechanych łukach.
Na 40, czy 50 wiadomo, że będzie "lepiej", jednak po co ustawiać coś na pół gwizdka, bo chyba, nie żeby się przejechać pod remizą :-p

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 23:33

Dokładnie! Idź pan ostro, nie dziaduj!

Hera, koka, #, lsd
Taka szpera po nocach się śni :lol:

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 23:39

cyqan pisze::thumb: :thumb: :thumb:

Walić teorię!
Rób przód daj na 80 kilo i później zmniejszysz w zależności od "nerwowości" kierownicy na spokojniej jechanych łukach.
Na 40, czy 50 wiadomo, że będzie "lepiej", jednak po co ustawiać coś na pół gwizdka, bo chyba, nie żeby się przejechać pod remizą :-p
booSTi pisze:Dokładnie! Idź pan ostro, nie dziaduj!

Hera, koka, #, lsd
Taka szpera po nocach się śni :lol:
oho
czuć trwogę w wypowiedziach :mrgreen:
Marcin

-_-

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 26 maja 2014, o 23:40

ryjeks, nie bądź baba, bądź twardy, skręć na 100kg :mrgreen:
TERZO pisze: oho
czuć trwogę w wypowiedziach
:giggle:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 02:23

ja bym zasmarkał spawarą wszystkie 3 i dowalił z 200 koni. Wtedy jest najlepiej.

A i nitro.

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 08:23

Szperownik wraca do formy :-d
Notabene musimy sprawdzić napęd w Żuku, bo coś mi się wydawało na ostatnim treningu, że spięło tylny dyfer po 30 minutach jazdy :?
Obrazek

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 09:43

http://www.cusco.co.jp/en/pdf/p27_p29.pdf

http://www.cusco.co.jp/en/catalog/pdf_c ... e_lsd.html

Dziś wieczorem dokładniejsze oględziny i rozbiórka na części pierwsze, bo muszę to poczyścić itd.
Wg. tego co powyżej wersja RS ma do wyboru 1 WAY i 2 WAY.
Zrobię dzisiaj dokładniejsze zdjęcia tego co mam i będzie wiadomo.

Centralne wisko na logikę będzie miało teraz mniej roboty niż ma obecnie, CHYBA :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 10:59

CO JA PACZE?!!! :o GRATKI!!!! :thumb:

no to teraz już nie rakietowa, tylko KJSy, bączki i beczki :lol:
cyqan pisze: Rób przód daj na 80 kilo i później zmniejszysz w zależności od "nerwowości" kierownicy na spokojniej jechanych łukach.
i do drugiego zakrętu nie dojedzie, bo na pierwszym pójdzie w plener z podsterowności :-p
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 11:41

Jeszcze inna myśl mi wpadła do głowy: a co jeśli nie będzie wstępnego spięcia i będziemy polegać tylko na spięciu pod obciążeniem?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2014, o 11:58 przez booSTi, łącznie zmieniany 1 raz.

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 11:49

Racja, spięcie wstępne może być mniejsze, bo przy obciążeniu "dopnie" sobie i tak do wyższej wartości.
Towar w każdym razie miód malyna :thumb:

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 11:54

Wygląda na to że masz dwie rampy do wyboru: 35 oraz 45 stopni. Czyli co? Możesz wybrać jak szybko narasta spięcie dyfra w zależności od gazu? Ten __gaz__ w tych broszurkach to chyba trochę naciągany parametr - bardziej chyba chodzi o moment obrotowy przyłożony na koło talerzowe dyfra. :roll:


Obrazek
Jeśli dobrze interpretuję te wykresy, to rampa 45 stopni szybciej da ci drift mode (100%), a rampa 35 stopni obniży szybkość spinania dyfra. I teraz jeśli damy 5% preloadu na rampie 35, to max spięcie będzie poniżej 80%. Pytanie czy potrzebujesz z przodu pod max obciążeniem spięcia 100%?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 12:15

eMTi pisze: bączki i beczki

;-)


Link: https://www.youtube.com/watch?v=AMMe9Tn2Ems


Właśnie trzeba to zrobić tak, żeby było możliwie maksymalnie uniwersalnie.

Z tego co już doczytałem to w tym typie, spięcie sporo wzrasta po przyłożeniu momentu/mocy/gazu
i dlatego spięcie początkowe nie musi być hardkorowe.

Ale jeszcze pytamn tu i tam i będzie trzeba wyciągnąć wnioski.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 13:08

co to za emriaty? :giggle:
test lipny, bo z takim promieniem to nie ma problemu, ciekawe, jakby to wyszło bardzo ciasno, wtedy to jest test
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 13:43

A czy nie lepszym testem wszystkich szper jest tzw zero countersteer slide/drift? Ciągną wszystkie koła i nie trzeba takich dużych korekt robić - tylko filmika nie mogę znaleźć.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 21:47

Szperunek rozebrany, jest troszkę bardziej rozbudowany niż tylna STi.
LSDfront4.jpg
Jest/był wyciorany, bo spięcie wstępne było ok. 20-25 Nm ale 2 płytki były ustawione parzyście.
Z ciekawości ustawiłem je wszystkie na przemian i wzrosło do 30 Nm.
Tak czy inaczej trzeba ją wzmocnić, płytki wyglądają dobrze, także sama "podkładka" powinna ożywić ten przybytek :-)
Pomyte, odkurzone, na dniach to poskładam i będzie czekało.

Rampy są takie:
LSDfront6.jpg
Czyli 1 WAY i chyba jednak 1,5 WAY :roll: :?: :?:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 21:54

A jeśli chodzi o spięcie to chyba postaram się zrobić dolną granicę tego co zaleca Cusco czyli 70 Nm i zobaczymy.
Jak będzie za mocno to trzeba będzie dużo szperować żeby płytki powycierać :giggle:

Przejrzyjcie i napiszcie jakie wnioski :-)


Link: https://www.youtube.com/watch?v=27NpcugLE60


Link: https://www.youtube.com/watch?v=oWRVAxwJF-0
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:08

booSTi, brahu, tu jest wszystko zdaje się :idea: :idea: :idea: :-d :-d :-d

http://www.cuscousainc.com/downloads/dl ... _guide.pdf

Przejrzyjcie w wonej chwili i ustalmy wspólny front robót :mrgreen: ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ODPOWIEDZ