K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
monk1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT MY'07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 1 lip 2014, o 13:26

Witam.
Mam taki problem z w/w hamulcami - przy ostrej jeździe po kilku mocniejszych hamowaniach słychać buczenie, a następnie drgania przenoszące się na kierownice. Wydajność hamowania w normie. Klocki założone nowe, hantle wyczyszczone, grubość tarczy w normie - czyżby przegrzane były i czeka mnie wymiana tarcz?



Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk



mzy
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 2 lip 2014, o 12:36

Dwa razy w tych hamulcach zablokował mi się jakoś dziwnie któryś klocek. Objawy takie, jak piszesz + zagrzana ostro jedna tarcza. Nie poodginałeś za bardzo blaszek "ślizgowych"? Może klocki mają za dużo miejsca i stąd blokowanie jak się któryś krzywo ułoży. Klocki nie stukają przy jeździe po nierównościach?

monk1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT MY'07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 2 lip 2014, o 13:47

Blaszki na miejscu, klocki nie stukają. Klocki, które wymieniłem byłyby dopiero w połowie zużyte ale chciałem sprawdzić czy to nie one.


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

mzy
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 2 lip 2014, o 14:03

No to sprawdź jeszcze czy któraś (obie) tarcze się nie przegrzewają w takiej sytuacji. Jakie to klocki?

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 2 lip 2014, o 15:02

monk1 pisze: przy ostrej jeździe po kilku mocniejszych hamowaniach słychać buczenie, a następnie drgania przenoszące się na kierownice

Mialem kilka razy to samo - na cywilnym hamplu. Pomogla wymiana tarcz i klockow. Cos sie dzieje ze struktura samej tarczy i na zimno jest ok, po nagrzaniu wpada w drzenia. Mam wrazenie, ze zawsze dzialo sie to po zrobieniu kilku tys km na tarczach (czyli juz troche zuzytych, ale bez widocznych rantow).

W cywilnym po prostu wrzucam nowy std komplet i tyle. W poprzednim upalaczu wrzucilem nawiercane i nacinane tarcze z dobranym klockiem i nie powtorzylo sie.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 3 lip 2014, o 00:31

to objaw źle dobranych tarcz do klocków np. twarda tarcza i miękki klocek. Czyli tak jakby do sportowej tarczy były założone seryjne klocki.

Napisz jakie masz tarcze i jakie klocki, wtedy będzie można więcej powiedzieć
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 3 lip 2014, o 00:39

monk1 pisze:Witam.
Mam taki problem z w/w hamulcami - przy ostrej jeździe po kilku mocniejszych hamowaniach słychać buczenie, a następnie drgania przenoszące się na kierownice. Wydajność hamowania w normie. Klocki założone nowe, hantle wyczyszczone, grubość tarczy w normie - czyżby przegrzane były i czeka mnie wymiana tarcz?
Ja mam tak od nowości. Wprawdzie to D2, ale to to samo co K-sport. Stosuję taktykę nie przejmowania się, chociaż nie jest to łatwe kiedy wibracje wyrywają mi kierownicę z rąk ;-) A Alan co wsiądzie do mojego auta, to klnie jak szewc na te hamulce :whistle:
Najpierw miałam klocki DS2500 a teraz mam te, co dali w pakiecie do D2, nie pamiętam co to.
Pytałam w różnych serwisach i wychodzi na to, że TTTM.

monk1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT MY'07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 3 lip 2014, o 09:01

rafik555 pisze:to objaw źle dobranych tarcz do klocków np. twarda tarcza i miękki klocek. Czyli tak jakby do sportowej tarczy były założone seryjne klocki.

Napisz jakie masz tarcze i jakie klocki, wtedy będzie można więcej powiedzieć
Tarcze K-sport 330mm i klocki tez K-sporty nówki

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 3 lip 2014, o 12:47

Można spróbować powtórzyć procedurę docierania (pkt 9 FAQ)

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: K-sporty 330mm 8tłoczek problem

Post 3 lip 2014, o 12:59

jakby przyspawal klocki to by tez bily na zimno...

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ODPOWIEDZ