100k KM

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: 100k KM

Post 24 lip 2014, o 14:08

hati pisze: wybuchają po 101 kkm, to jesli do wymiany jest sama pompa to 2k to jest jakas kwota z d... a jesli caly silnik do roboty, to kwota jest rowniez z tej samej parafii.

Policz ile kosztuje kompleksowa wymiana rozrządu + wymiana płynu chłodzącego + pierdoły w zależności od tego czy pompa klękła po 2 kkm od wymiany czy po 25 kkm od wymiany. 2 kPLN wcale nie jest kwotą z dupy.


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: 100k KM

Post 24 lip 2014, o 20:04

Alan, Alan, Alan! pisze: To nie slyszales o paskach, ktore sobie radosnie pekly? A nie mozna powiedziec, zeby bylo drutowane? ;-)
Panie ja miałem Alfę! :-d
Tam ASO i książka zalecały co 120tkm i pompę co drugą wymianę, natomiast "garażowcy" dawali gwarancję na max 60tkm z jakiegoś niewiadomego powodu :lol:
hati pisze: Oj tam oj tam, czepiasz sie o tą dziure w zderzaku?
Skąd! Niebieska jest igła :thumb:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 24 lip 2014, o 20:21

Alan, Alan, Alan! pisze: Nie ma co wariowac, impreza to normalne auto. :-)
Głos rozsądku :-) :idea:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 14:20

Ze wzgledu na napiete terminy serwisu akcja serwisowa rozbita na 2 czesci :) - we wtorek zrobia mi heble i przejrza spod przy okazji, a za rozrzad, swiece, pompy i inne wspomniane przez cyqana sie wezma w nastepnym wolnym terminie i po sciagnieciu tych elementow, ktorych od reki dostac sie nie da (pewnie nastepny tydzien).

Pozniej jest plan na przelot od kolektora do konca i pare KM wiecej...

W zwiazku z tymi paroma KM wiecej mam pytanie - czy ktos prosto moze mi wytlumaczyc czym rozni sie strojenie silnika za 3kPLN netto od takiego za 600pln? Jakos nie do konca rozumiem skad takie rozbieznosci...

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ccwrc
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 21:26

mcc pisze: W zwiazku z tymi paroma KM wiecej mam pytanie - czy ktos prosto moze mi wytlumaczyc czym rozni sie strojenie silnika za 3kPLN netto od takiego za 600pln? Jakos nie do konca rozumiem skad takie rozbieznosci...

Pzw,
MCC
3kPLN - banan :)

600 PLN - remont. Lub wymiana silnika po pewnym czasie.

Skoro każdy mechanik (ASO, nie ASO) mi to mówił to znaczy, że jednak coś w tym jest. Ale z ciekawością przeczytam inne opinie, jeśli ktoś ma coś tu do powiedzenia innego w tym temacie.

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:17

ccwrc pisze: ażdy mechanik (ASO, nie ASO) mi to mówił

Krakaly wrony - ale dokladnie - co robia jedni a co drudzy?
Kolesie o jakichs mikrofonach opowiadaja co nasluchuja glosow z silnika etc - zalatuje magia (SETI@home?) - wprawdzie po odbudowie silnika kolesie stetoskopem go obsluchiwali przy 2ch nastepnych przegladach - ale przy tuningu co mozna tam uslyszec?

Czyli co - jedni i drudzy przeprogramowuja ECU - czy mam rozumiec ze za 3k dostaje spersonalizowana mape (lub mapy) a za 600pln to jakies wspolne dla wszystkich?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:26

mcc, za 3k dostajesz wiedzę i doświadczenie. Za 600 pln nie koniecznie.
Czarownica prawdę Ci powie :D

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:30

zofija pisze: wiedzę i doświadczenie. Za 600 pln nie koniecznie.

Czym dokladnie sie rozni jeden od drugiego? Musze zrozumiec.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:33

zofija pisze:Za 600 pln nie koniecznie.
Bo potem jak pierdolnie, to będzie : "nadciąga noc komety, ognistych meteorów deszcz" :mrgreen:

Strojenie to dość delikatna rzecz. W razie błedu/niewiedzy strojącego koszty mogą być duuuuże. Dużo większe niż różnica w cenie strojenia.

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:40

No i jeszcze kwestia w jakich warunkach jest auto strojone - hamownia, czy droga. A jak hamownia, to jaka to hamownia.
Czarownica prawdę Ci powie :D

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:44

ja to wszystko rozumiem, ale i 4t i inni "z gornej polki" nie dadza Ci gwarancji, ze motor sie nie zmieli. W Wawie wbrew pozorom jest niewielu, ktorzy maja doswiadczenie z subarakami, wiec staram sie dowiedzec kogo warto odwiedzic. Na razie 2 ekstrema to promotoR i technogarage we wspolpracy z forumowiczem.

edit po odpowiedzi zofii (btw - nie mozecie wspolnie z jarmajem odpowiadac?!) promotor - wlasna hamownia, techno we wspolpracy z VTG - czyli obie opcje hamownia.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:53

mcc pisze: (btw - nie mozecie wspolnie z jarmajem odpowiadac?!)
Nie.

Ponoć tylko biblia przewiduje występowanie więcej niż jednej osoby w ramach tego samego adresu. Tyle że tam jest chyba mowa o trzech. ;-)

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: 100k KM

Post 25 lip 2014, o 23:55

mcc, o technogarage się nie wypowiadam - nie znam. Opinie na temat promotora znam sprzed kilku lat (zamiast promotor mocy wołało się na nich amator, pomocy :mrgreen: ), ale może się chłopaki naumieli przez ostatnie kilka lat, więc w sumie aktualnych opinii nie znam. A VTG kojarzę z czasów, kiedy Grzesiek stroił auta na drodze. Z różnym wówczas skutkiem, ale też się na pewno dużo naumiał ;-)

Prawda jest taka, że każdy stroiciel w swojej karierze musi trochę silników wybuchnąć, żeby się nauczyć, bo to jest życie - uczą się na własnych błędach, tyle że czasem za pieniądze klientów. Know how jest najdroższe, a nie ma powszechnie dostępnej wiedzy w tym temacie. I właśnie ta wiedza tajemna jest najdroższa. Są tacy, którzy wgrywają gotowe mapy, coś tam tylko poprawiając, są tacy którzy stroją auto indywidualnie do konkretnych potrzeb klienta z uwzględnieniem tego co w danym aucie siedzi (mechanicznie) i na podstawie parametrów, które widzą na ekranie komputera. To jest różnica w cenie.

A co wspólnego pisania, to już Ci jarmaj odpowiedział :lol:
Czarownica prawdę Ci powie :D

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 26 lip 2014, o 00:06

jarmaj pisze: Ponoć tylko biblia przewiduje występowanie więcej niż jednej osoby w ramach tego samego adresu.

eee - mysle, ze przesadzasz... jest kilka wielkich religii - mechanizm ten sam - poczytaj Asimova :lol:
zofija pisze: mcc, o technogarage się nie wypowiadam - nie znam. Opinie na temat promotora znam sprzed kilku lat (zamiast promotor mocy wołało się na nich amator, pomocy ), ale może się chłopaki naumieli przez ostatnie kilka lat, więc w sumie aktualnych opinii nie znam. A VTG kojarzę z czasów, kiedy Grzesiek stroił auta na drodze. Z różnym wówczas skutkiem, ale też się na pewno dużo naumiał

ale wiele wiecej ich nie ma... bodajze freedriver stroil w techno (czyli forumowicz z open source na hamowni VTG) i silnik zyje - ale czy optymalnie? VTG - moim zdaniem nikle doswiadczenie w subarakach, promotor - chwali sie, ze wszystko wie, ale specjalizacja w hondach, kreatormocy - ?! troche mnie zdenerwowali - osobny temat; co pozostaje (4t w wawie nie stroi)?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: 100k KM

Post 26 lip 2014, o 00:24

mcc, a czego konkretnie oczekujesz po takim strojeniu?

BTW właśnie takie pytanie powinien Ci zadać rozsądny stroiciel - do czego to auto ma służyć i jakich efektów się spodziewasz.

Tak samo jak jadę na geometrię, to nie mówię chłopu, że chcę takie a takie kąty, tylko mówię mu jakie mam oczekiwania w stosunku do prowadzenia się samochodu i on tak robi. Bo same wartości ustawić/odczytać to przysłowiowa małpa może. To samo ze strojeniem - jeśli powiesz gościowi, np. że do jazdy na co dzień (mniej/bardziej agresywnej), ale też do zabawy na Ułężu to powinien wiedzieć co ma zrobić, a nie oczekiwać np. że powiesz mu że chcesz mieć po prostu 20 HP więcej.

Co Ci doradzić w Warszawie - nie wiem.
Ja znam 2 firmy do których wysłałabym auto (a konkretnie Subaru) na strojenie - 4T w Katowicach, albo Maptek w Poznaniu.
Czarownica prawdę Ci powie :D

ccwrc
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 26 lip 2014, o 12:10

mcc pisze: osobny temat; co pozostaje (4t w wawie nie stroi)?

http://mtsrally.pl/

Polecane - przedstawiciel Ecuteka. Ale cena, hmm...

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 30 lip 2014, o 12:03

Wiedzialem, ze do mechanika jezdzic nie warto. Przy wymianie hamulcow poprosilem o zidentyfikowanie dziwnych drgan - diagnoza - lozyska dyfra do wymiany i do tego oba przednie przeguby :wall: Przy okazji magla chyba zrobie, skoro i tak juz stoi.

Jak jeszcze raz uslysze "wycie" z ukladu napedowego po tej wymianie to sie zdenerwuje :x Czy w STI tez te pierdoly tak sie sypia?


A'propos strojen - znalazlem jeszcze cos takiego - strojenia.pl - zna ktos?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 30 lip 2014, o 20:29

a pozwole sie dowiedziec przy okazji, adt tuning czy jakos tak z wroclawia znane? Ktos cos?? Jeden gosc bardzooo chwalil.. no ale nie znam go i nie wiem co jego opinia moze byc warta... fakt chwalil ze robil forda st czy cos kolo tego...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 31 lip 2014, o 22:17

wlasnie wyladowal komplet nowych tarcz nacinanych i klockow + przewody w oplocie i nowy plyn motula 600. Na razie smierdza jak diabli - dogrzewam i ukladam. Okazalo sie, ze zaciski sa ok, ale strasznie brudne - oczyszczone i juz nie blokuja.

BTW - wyszlo ze uwalilem srube laczaca stab z lacznikiem - jak to mozliwe?! to sa oryginalne wzmacniane sruby, ktore byly razem z lacznikami staba...

BTW2 - rypiace poliuretany w przednim wahaczu spryskane smarem teflonowym den bravena - zobaczymy ile potrzyma - na razie niezle - nic nie rypi :giggle:

W pn wstawiam na zrobienie lozysk napedu... Pozostaje nadzieja, ze to tylko lozyska.

Troche zdziwila mnie cena rozrzadu - 1600 z robocizna - to chyba nieduzo - pamietam, ze kiedys w astrze I placilem ok 1400 ... Oczywiscie olej, filtry oleju i powietrza + przy okazji kabinowy (jak takowy sie tu znajduje) + swiece cene podbija - ale bede mial juz komplet z glowy. Szkoda tylko, ze to tyle trwa - bo woz uziemiony.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 8 sie 2014, o 13:51

I okazalo sie ze to nie lozyska walu tylko gowniane opony! Mialem lepsze zdanie o Nokianach...


Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: 100k KM

Post 10 sie 2014, o 10:42

mcc pisze:I okazalo sie ze to nie lozyska walu tylko gowniane opony! Mialem lepsze zdanie o Nokianach...


Pzw,
MCC
Nokiany tylko do wolnych sysaków :giggle:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 11 sie 2014, o 23:43

dzixd pisze: Nokiany tylko do wolnych sysaków

najgorsze jest to, ze zimowki tez Nokiany kupilem - na razie 1 sezon przezyly i odpukac takich cyrkow z nimi nie bylo...

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 100k KM

Post 1 gru 2014, o 23:24

Pany, jakiej firmy rozrząd z rolkami do Forka 2010 2,5X? Tylko nie OEM :-) Bo nie jest to aż tak supertrudna część :)

Nie chce spamować kolejnym tematem a 108 000 km pykło i martwic sie zaczynam, chce w przyszłym tyg teat załatwic.

Z góry dzienx.
"Non homo sed vero mentula magna minax."

ODPOWIEDZ