Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
BladeRunner
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GC8 STi MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 20 sie 2015, o 10:55

Chińczyki to może nie - nidgy nie wiadomo czy aby materiałowo jest ok :) ;-)


Pozdrawiam,

Marcin
Impreza GT/STi MY99 - "Odrapek" - temat na Forum-Subaru

Obrazek

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 24 sie 2015, o 13:54

bigsasza pisze:Szukałem w google i trudno znaleźć coś sztywniejszego i twardszego od aluminium
chyba trudno znaleźć coś bardziej miękkiego od aluminium... przecież zwykłe aluminium jest bardzo miękkie, dopiero jego stopy są twarde.
bigsasza pisze:Niestety tym razem Subaru zostawił w Polsce, a płytki w bagażniku.
Skoro jedna płytka jest w PL w bagażniku to może ktoś ma klucze i mógłby ją podrzucić do firmy zajmującej się dorabianiem elementów ze stali. Potem wystarczy tylko utwardzić i gotowe. Myślę, że koszt dorobienia plus utwardzenia będzie poniżej 1000zł. Warto byłoby na koniec pomalować proszkowo, aby nie zardzewiało.
Jest ryzyko, musi być wybór.

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 24 sie 2015, o 15:36

ptk22 pisze: chyba trudno znaleźć coś bardziej miękkiego od aluminium... przecież zwykłe aluminium jest bardzo miękkie, dopiero jego stopy są twarde
Oczywiście chodziło mi o stopy, które są cholernie twarde (stop aluminium to też aluminium, tyle że stop :lol: ). Nie mam dostępu do garażu ani fury mojego kumpla, ale za jakiś czas nasz kolega z forum powinien mieć cosik takiego, może się pochwali. Wolę poczekać niż szperać w nie swoim garażu i furze.
Samo malowanie proszkowe nie wiele pomoże na korozje, lepszy będzie jakiś podkład lub ocynk :-p No ale jak już dorabiać to z jakiejś nierdzewki, która sama w sobie jest dużo twardsza od zwykłej stali i szybko nie zardzewieje :-)
Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, o 17:59 przez bigsasza, łącznie zmieniany 1 raz.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 24 sie 2015, o 17:23

bigsasza pisze: Z tego co wiem to stopy aluminium są dużo sztywniejsze i twardsze niż stal i przy tym dużo lżejsze. Rozpórki na kielichy często też są z różnych stopów aluminium, dla przykładu kiedyś dorobiłem u kumpla na wzór rozpórkę ze stali i przy ostrzejszej jeździe się w połowie pogięła (dobraliśmy te same przekroje co alu) Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze. Spawanie TIG-iem aluminium jest proste, pod warunkiem, że nie jest zanieczyszczone (choć jeśli to jest jakiś specjalny stop może nie być łatwo, aluminiowe ramy w ścigaczach też są fabrycznie brzydko pospawane). Wracając do tematu wzmocnienia skrzyni, według mnie chodzi o to aby materiał był maksymalnie sztywny, stal na pewno delikatnie by pracowała przy tych przekrojach (stop alu szybciej pęknie niż się odkształci). Na pewno ktoś mądry policzył to i dobrał odpowiedni materiał. Konto usunięte kumpel mówił, mi że to się sprawdza. W swojej GC8 ma pod 380PS i ciężką nogę. Przerabiał już wiele wynalazków i utopił w brykę morze kasy. Dam znać jak mi odpisze.

Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali ;-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 24 sie 2015, o 18:01

Chloru pisze: Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali ;-)
no chyba że to stop z ołowiem ;-) :lol:

MacGregor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok
Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 25 sie 2015, o 18:40

Mam w pracy spektrometr, więc można przeanalizować co to za "żelastwo".
Podejrzewam że to jest zrobione z tytanu.

kaarolekkk
2 gwiazdki
Auto: impreza gt my97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 25 sie 2015, o 20:37

Niebyloby problemu ze zrobieniem tego. Mam duzo sprzetu i mogę to zrobic. Najdrozszy bd w tym wypadku metal. Co do konstrukcji z metalu bądź kwasu mozna dac jakies zastrzaly aby wzmocnic plytke na odksztalcenia. Mozna by jeszcze utwardzic w piecu w czym tez nie byloby problemu.

Chory90
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 25 sie 2015, o 21:19

Chciałbym się zająć projektem takiego wzmocnienia, tylko kwestia zainteresowania - ilu chętnych by się znalazło? Sprawa nie jest trudna i na pewno nie byłby to koszt 400 USD :)

BladeRunner
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GC8 STi MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 25 sie 2015, o 21:40

Wstępnie byłbym zainteresowany :)
Oczywiście CCC - cena czyni cuda ;)
Pozdrawiam,

Marcin
Impreza GT/STi MY99 - "Odrapek" - temat na Forum-Subaru

Obrazek

kaarolekkk
2 gwiazdki
Auto: impreza gt my97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 25 sie 2015, o 22:02

swoją odpowiedzią również chciałem zaproponować takie coś xD

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 26 sie 2015, o 13:50

Moim zdaniem jeśli chodzi o ten prototyp:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2341424
to wygląda mi to na zwykłą stal.

A ten finalny produkt: http://mooreperformanceparts.com/products/blastplates/
wygląda jakby elementy ww. prototypu ktoś niedbale pospawał metodą MMA, (może później całość utwardził), pomalował i przykręcił znaczek MOORE.
Jedyna różnica jaką dostrzegam, to blachy prototypu wzmacniane są profilami zamkniętymi a finalny produkt ceownikami.
Jest ryzyko, musi być wybór.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 26 sie 2015, o 14:12

Żeby rozwiać wątpliwości i wstrzymać (choć na chwilę) dalsze niewiele wnoszące dywagacje nad ustrojstwem, to napiszę, że dzięki bigsasza (wieeeelkie podziękowania :thumb: ), mam nadzieję, że w niezbyt odległym czasie, te płytki z moore'a będę miał. Postaram się dać je jakiemuś specowi od metali, żeby rozgryźć, co to jest. A wiedzą konstrukcyjną się z Wami podzielę ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 26 sie 2015, o 14:37

Chloru pisze:
bigsasza pisze: Z tego co wiem to stopy aluminium są dużo sztywniejsze i twardsze niż stal i przy tym dużo lżejsze. Rozpórki na kielichy często też są z różnych stopów aluminium, dla przykładu kiedyś dorobiłem u kumpla na wzór rozpórkę ze stali i przy ostrzejszej jeździe się w połowie pogięła (dobraliśmy te same przekroje co alu) Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze. Spawanie TIG-iem aluminium jest proste, pod warunkiem, że nie jest zanieczyszczone (choć jeśli to jest jakiś specjalny stop może nie być łatwo, aluminiowe ramy w ścigaczach też są fabrycznie brzydko pospawane). Wracając do tematu wzmocnienia skrzyni, według mnie chodzi o to aby materiał był maksymalnie sztywny, stal na pewno delikatnie by pracowała przy tych przekrojach (stop alu szybciej pęknie niż się odkształci). Na pewno ktoś mądry policzył to i dobrał odpowiedni materiał. Konto usunięte kumpel mówił, mi że to się sprawdza. W swojej GC8 ma pod 380PS i ciężką nogę. Przerabiał już wiele wynalazków i utopił w brykę morze kasy. Dam znać jak mi odpisze.

Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali ;-)
Ufff, już myślałem, że nikt tego nie napisze. :giggle:


MacGregor pisze:Podejrzewam że to jest zrobione z tytanu.
Tiaaaa.... Z kryptonitu może ;-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 26 sie 2015, o 22:09

jarmaj pisze: Chloru napisał(a):

bigsasza napisał(a):
Z tego co wiem to stopy aluminium są dużo sztywniejsze i twardsze niż stal i przy tym dużo lżejsze. Rozpórki na kielichy często też są z różnych stopów aluminium, dla przykładu kiedyś dorobiłem u kumpla na wzór rozpórkę ze stali i przy ostrzejszej jeździe się w połowie pogięła (dobraliśmy te same przekroje co alu) Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze. Spawanie TIG-iem aluminium jest proste, pod warunkiem, że nie jest zanieczyszczone (choć jeśli to jest jakiś specjalny stop może nie być łatwo, aluminiowe ramy w ścigaczach też są fabrycznie brzydko pospawane). Wracając do tematu wzmocnienia skrzyni, według mnie chodzi o to aby materiał był maksymalnie sztywny, stal na pewno delikatnie by pracowała przy tych przekrojach (stop alu szybciej pęknie niż się odkształci). Na pewno ktoś mądry policzył to i dobrał odpowiedni materiał. Konto usunięte kumpel mówił, mi że to się sprawdza. W swojej GC8 ma pod 380PS i ciężką nogę. Przerabiał już wiele wynalazków i utopił w brykę morze kasy. Dam znać jak mi odpisze.



Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali ;-)



Ufff, już myślałem, że nikt tego nie napisze. :giggle:
A więc zamieszczam:
1)zdjęcia mocno przerobionego Subaru kolegi (lata na mieszance alkoholu, z tego co pamiętam ma 2 programy, podtrzymanie turbo, big wtryski, turbo hybryda V3-dzieści ileś tam - robiona na zamówienie, kompletny wydech sportowy wysokiej klasy, wszystko robione i strojone u jakiegoś mistrza w Anglii, oraz wiele, wiele innych), do którego zakupił płytki wzmacniające skrzynię, oczywiście jak będzie w Polsce zamieścimy zdjęcia z montażu.
2)zdjęcia z przeróbek alu-coolera w moim Golfie MK3 z silnikiem od Audi TT 20VT (jak widzicie musieliśmy go przeciąć, żeby z dwustronnego zrobić jednostronny, tak aby był mniejszy opór w przepływie powietrza od turbo i można było wykręcić na strojeniu wyższą moc) na rozcinaniu którego tarczki zużywały się kilka razy szybciej niż podczas cięcia nierdzewki - a trochę tego się nacieliśmy robiąc orurowanie FMICA i cały wydech wraz z DP. Tu potwierdza się również co pisałe, ten stop aluminium łatwo spawało się od strony czystej (wylotu do przepustnicy), natomiast kiepsko od strony wlotu od turba, ze względu na większe zanieczyszczenia.
3)na koniec zdjęcia dorobionej przez nas dawno, dawno temu metalowej rozpórki na kielichy na wzór ori aluminiowej (oczywiście stopu, bo zaraz usłyszę, że alu tej średnicy gnie się w rękach ;-) ), która się zgięła w połowie.
Załączniki
Zdjęcie0475.jpg
SAM_0229.JPG
SAM_0180.JPG
Zdjęcie0480.jpg
Zdjęcie0461.jpg
Obraz 020.jpg
Ostatnio zmieniony 27 paź 2015, o 14:10 przez bigsasza, łącznie zmieniany 2 razy.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 09:02

bigsasza, te zdjęcia mają być argumentem, że jednak aluminium jest twardsze niż stal? To ja jednak zostanę przy swoim i będę twierdził, że twardość aluminium mierzy się w skali HRB a stali w HRC.

Podpowiem Ci ... jak będziesz używał papieru ściernego to też szybciej zużyje się pracując z aluminium, niż z nierdzewką.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 10:12

Chloru zdjęcia to nie argument na to, że aluminium jest twardsze niż stal, tylko na to, że to co napisałem nie było zmyślone jak twierdziłeś pisząc "Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali". Ja natomiast uważam, że niektóre stopy aluminium są twardsze niż stal (oczywiście nie każda stal). Tu cytat z jednego z wielu znalezionych przypadkowo artykułów na ten temat: "stop aluminium określony jako aluminium 7075, zawierający małe dodatki procentowe magnezu i cynku do procesu HPT, otrzymał metal, który osiągnął twardość 1 gigapaskala. Jest co twardość porównywalna z twardością najmocniejszych stopów stali i trzykrotnie wyższa niż tradycyjnego aluminium." Więcej możesz poczytać tu i na wielu innych stronach, choćby o alu ramach do rowerów i motocykli:
http://odkrywcy.pl/kat,111398,title,Alu ... aid=6157a2
Mniejsza z tym, zamieściłem stronę z tymi płytkami, żeby ktoś w razie chęci mógł sobie ją zamówić, nie chcę się wdawać w bezsensowne dla mnie dyskusje z Tobą. Na pewno są stopy aluminium sztywniejsze i twardsze od niektórych rodzajów stali i odwrotnie. Na tym ten temat kończę :-) Wg mnie chodzi o to aby materiał z którego są zbudowane płytki był maksymalnie sztywny, ale mogę się mylić. Pozdrawiam

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 11:09

bigsasza pisze: Na pewno są stopy aluminium sztywniejsze i twardsze od niektórych rodzajów stali i odwrotnie. Na tym ten temat kończę Wg mnie chodzi o to aby materiał z którego są zbudowane płytki był maksymalnie sztywny, ale mogę się mylić. Pozdrawiam

Oczywiście, że tak jest bo zakres modyfikowania parametrów stali jest ogromny. Gdyby tak nie było to nie miałbyś tłoczonych elementów karoserii. Dodatkowo jak ktoś pisze w artykule "stopów stali" to obnaża swoją mizerną znajomość tematu.
zaś cynk i magnez zebrały się razem w grupach rozmaitych rozmiarów lokowanych na granicach ziaren aluminium lub w ich wnętrzu.
Piękne zdanie... oznacza tyle co... w stopie gdzieś tam był aluminium i magnez. Gdzie mają się gromadzić wydzielenia jak nie przy granicach lub w objętości ziaren?!
bigsasza pisze: tylko na to, że to co napisałem nie było zmyślone jak twierdziłeś pisząc "Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali".

Mam w poważaniu opowieści z mchu i paproci. Razi mnie jednak wyciąganie błędnych wniosków po warsztatowych przygodach które nijak mają się do tego co od dobrych kilkudziesięciu lat zostało zbadane i opisane w mądrych książkach.
Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze.
Właśnie o takie bzdury jak ta powyżej mi chodzi.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 11:42

Ten temat zaczyna sie robic naprawde ciekawy :mrgreen: i uzywajac forumowego sloganu.. "lece po popcorn" :thumb:
Co nie zmiania faktu ze zgadzam sie z Chloru, mialem cos ala "chemie" metali, aluminium a raczej jego stopy to bardzo wytrzymale materialy a przede wszystkim laczace niska wage z duza wytrzymaloscia mechaniczna oraz twardoscia. Jednak nie bez powodu nie robi sie z nich np klatek bezpieczenstwa. Stopy zelaza uzyskuja duzo wyzsze parametry wytrzymalosciowe. Jesli chodzi o ciecie alu to podejrzewam ze poprostu uzyles tarcz nie przeznaczonych do alu.
A tak na marginesie.. zanim dojdziecie co i jak to ja postaram sie wrzucic foty jak te plytki mi wyszly bo w najblizszym tyg powinny byc gotowe ;-)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2015, o 11:47 przez misiek00781, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 11:46

Właśnie, tak na marginesie tej pasjonującej dyskusji, wracając do tzw. ad remu, jak dla mnie te płytki mogą być z papieru, jeśli spełnią swoje zadanie, a jak nie spełnią, to nic mi z tego, że będą choćby z tytanu ;-)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 12:00

misiek00781, nie ma co latać po popcorn lepiej poczytać mądre książki... Coś ala "chemie metali" studiowałem przez 5 lat ale to było dawno temu :cofee:

Konto usunięte, jak będzie z tytanu, żelaza albo amelinium to raczej nie spełni swojej roli (to tak dla purystów).
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 12:11

Chloru pisze:Coś ala "chemie metali"

Oj tam nie przesadzaj. Tutaj wystarczyłby zwykły podręcznik do materiałoznawstwa z technikum. ;-)

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 12:18

W sumie macie racje :mrgreen: ale chcialem sie pochwalic :-p
Co do reszty postaram sie pokazac jak mnie to wyszlo, bede stosowal to do skrzyni z 5mt z wrx 06 jednak mam sprzeglo spiek dosc ostre oraz samochod bedzie podkrecony. Zobaczymy czy cos to ;-)
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 12:23

Chloru pisze: Dodatkowo jak ktoś pisze w artykule "stopów stali" to obnaża swoją mizerną znajomość tematu.
Chloru wiem, że stal to stop (powyżej pisane w pośpiechu) i nie uważam się za znawcę tematu i właśnie opisałem swoje po warsztatowe doświadczenia, po których wiem np. że już nigdy nie zrobiłbym rozpórki we zwykłej stali, bo się pogięła w przeciwieństwie do tej z najbardziej miękkiego materiału na świecie :lol: . Bzdurą jest twoje uogólnianie na temat twardości, wytrzymałości stali i aluminium (to znaczy stopów aluminium - nie stali, bo zaraz znów złapiesz mnie za słowo). Na pewno po samym spojrzeniu na taką płytkę będziesz znał jej dokładny skład chemiczny, bo przecież ty wiesz wszystko najjjj :lol: Chloru, zawsze możesz liczyć na jarmaja, pomoże ci :-) - no i wujka google
Jestem ciekaw dlaczego w opisie, reklamując ten produkt, porównują go właśnie z aluminium 8-)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2015, o 12:57 przez bigsasza, łącznie zmieniany 4 razy.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 12:38

bigsasza pisze: Chloru wiem, że stal to stop (powyżej pisane w pośpiechu)

Nawet nie wiesz co piszesz bo akurat ten cytat pochodził z przytoczonego przez Ciebie artykułu :giggle:
bigsasza pisze: po których wiem np. że już nigdy nie zrobiłbym rozpórki we zwykłej stali

Stale dzielimy na zwykłe i niezwykłe... tego w książkach nie miałem. Były węglowe, stopowe, narzędziowe i inne ale zwykłych nie było. :evilgrin:
bigsasza pisze: pogięła w przeciwieństwie do tej z najbardziej miękkiego materiału na świecie

Odporność na zginanie ma tylko trochę wspólnego twardością.
bigsasza pisze: Bzdurą jest twoje uogólnianie na temat twardości, wytrzymałości stali i aluminium (to znaczy stopów aluminium - nie stali, bo zaraz znów złapiesz mnie za słowo)

Z całą pewnością nie jest większą bzdurą niż:
Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze.
bigsasza pisze: Na pewno po samym spojrzeniu na taką płytkę będziesz znał jej dokładny skład chemiczny

Zaskoczę Cię. Dla pewnych gatunków stali można dość precyzyjnie określić zawartość węgla mająć do dyspozycji mikroskop optyczny i znając wykres równowag fazowych Fe-C.
bigsasza pisze: Chloru, zawsze możesz liczyć na jarmaja, pomoże ci

Z jarmajem chętnie obalamy głupoty i od czasu do czasu browara. :razz:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b

Post 27 sie 2015, o 12:43

Chloru pisze: bigsasza napisał(a):
Chloru wiem, że stal to stop (powyżej pisane w pośpiechu)


Nawet nie wiesz co piszesz bo akurat ten cytat pochodził z przytoczonego przez Ciebie artykułu
Czytaj ze zrozumieniem, przecież napisałem, że pisane w pośpiechu, z czego wynika, że pisząc to wiedziałem, że to mój cytat (prościej już się chyba nie da) :wall:

ODPOWIEDZ