zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
szamcio11
2 gwiazdki
Auto: był Legacy, teraz Forek MY06 i Outback 2,5 US
Polubił: 0
Polubione posty: 0

zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

Post 23 wrz 2015, o 20:13

Witam
Pacjent - Forester SG, MY06, 2.0, 158 KM
Na przeglądzie wyszła różnica w hamowaniu przodu prawie 20% i dwukrotnie większe opory toczenia lewego koła
Podejrzenie pada na zapieczony zacisk
Zanim to zostanie zweryfikowane na podnośniku pytanie:
- czy brać zestaw naprawczy (elementy gumowe) fabryczne (droższe dwukrotnie) czy wystarczy zamiennik Autofren, Frenkit?
I podobnie w sprawie tyłu - czy bawić się w ewentualną wymianę elementów gumowych czy brać od razu cały cylinderek np Brembo?
Pozdr
szamcio



ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

Post 23 wrz 2015, o 21:38

Regeneracja zacisku to dość dużo zabawy. Jak masz tam wstawiać najtańsze uszczelnienia to lepiej nie wymieniaj ich wcale. Wyczyść tylko tłoczek, rozruszaj, posmaruj pastą do tłoczków i tyle. A jak już wymieniać to tylko na najlepsze dostępne na rynku czyli fabryczne. Przecież różnica w cenie tych uszczelnień jest niewielka.
Jest ryzyko, musi być wybór.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: zestaw naprawczy zacisku - OEM czy zamiennik?

Post 28 wrz 2015, o 17:17

Tylko najlepsze. Taniocha w przypadku hamulców nie ma sensu... Będziesz grzebać dwa razy jak raz oszczędzisz... To drugi raz polecisz pp OEM...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ