Auto nie ma mocy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
michal1985
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy Kombi 2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Auto nie ma mocy

Post 14 paź 2015, o 21:11

Witam!
Tak przeladam to forum i probuje znalesc rozwiazanie na moj problem.
Mianowicie w przeciagu ostatniego miesiaca auto drastycznie stracilo na mocy. Na plaskiej nawierzchni jakos idzie ale pod gore ma wielki problem.
W przeciagu pol roku podpinalem pod komputer ale to dlatego ze 2 razy migala mi kontrolka "Cruise" i wyskoczyla "check engine".
Przy pierwszym podpieciu pokazalo blad czujnika spalania stukowego,przy drugiej wizycie (po 2 miesiacach) pokazalo blad z sonda lambda.
Auto rowniez zachowuje sie dziwnie na wysokosci 2500 obr glownie na 2 i 3 biegu . wskazowka albo lekko faluje albo stoi mimo duszenia pedalu gazu.
Tak samo przykulo moja uwage zjawisko ktore ma miejsce na wysokosci dokladnie 3000 obr. wtedy auto "buczy" az przejdzie do 3100-3200 obr. glownie na 2 i 3 biegu. Utrata mocy oczywiscie narastarala stopniowo od 2 lat, na poczatku wystepowalo to raz na pare miesiecy a teraz zjawisko to osiagnelo apogeum.
Wiec moje pytanie jest gdzie szukac problemu. Czy to sonda w takim razie czy moze pompa paliwa,filtr paliwa,przepustnica, silniczek krokowy??? jestem w kropce... :wall:



Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: Auto nie ma mocy

Post 14 paź 2015, o 22:49

Czy to benzyna 2.0?

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Auto nie ma mocy

Post 15 paź 2015, o 07:23

Wygląda jak czujnik spalania stukowego. Rozwiązania problemu należy szukać u dobrego diagnosty. Napisz skąd jesteś to ktoś z forum napisze gdzie masz w miarę blisko takiego diagnostę.
Jest ryzyko, musi być wybór.

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto nie ma mocy

Post 15 paź 2015, o 08:27

Bardziej zatkany katalizator.
Stukowy by mulil w wąskim zakresie obrotow powyżej którego moc by wracala.Najprosciej sprawdzić robiąc reset kompa lub go odkrecajac od silnika .Po resecie jak moc na jakiś czas wróci to raczej Stukowy.Buczenie wskazuje na katalizator.

michal1985
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy Kombi 2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto nie ma mocy

Post 15 paź 2015, o 18:09

tak benzyna 2.0

michal1985
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy Kombi 2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto nie ma mocy

Post 15 paź 2015, o 18:10

i niestety nie przebywam w Polsce :-/

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: Auto nie ma mocy

Post 15 paź 2015, o 18:46

To wygląda na to,że bez wizyty w ASO się nie obejdzie, bo objawy wskazują na tzw.falszywe spalanie stukowe, spowodowane błędem sterownika silnika.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Auto nie ma mocy

Post 15 paź 2015, o 22:38

Zrób sobie gary fix. Możesz go wpiąć bez odkręcania czujnika. Jak pomoże to znaczy, że to są właśnie opisane przez Konto usunięte błędy.
Jest ryzyko, musi być wybór.

Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto nie ma mocy

Post 16 paź 2015, o 07:24

Do sprawdzenia czy to Stukowy powinien wystarczyć zwykły reset kompa przez odpięcie klem.Jak się poprawi na jakiś czas to wiadomo ze to problem z fałszywym sygnałem.Jakby byl walniety sam czujnik to by się palila cel.A autor pisze ze się świeciła kilka razy co by wskazywalo na awarie czujnika.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Auto nie ma mocy

Post 16 paź 2015, o 16:40

U mnie w GL było tak: raz na jakiś czas zapalało cel. Dodatkowo mała dziura w pewnym zakresie obrotów. Pojechałem na diagnostykę, dostałem dokładne info co może być przyczyną. Podjąłem decyzję, że najprościej fixa. Zamontowałem go sam na próbę i tak już zostało.
Przed montażem pytałem mechanika czy wolno i jakie mogą być konsekwencje bo bałem się, że silnik wybuchnie :-p
Na szczęście w JG mamy jednego z najlepiej ogarniętych mechaników od subaru w PL - bez takich konsultacji bał bym się to montować.
Jest ryzyko, musi być wybór.

ODPOWIEDZ