Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Witam serdecznie wszystkich użytkowników, od pewnego czasu moje Legacy (2.0 137KM) ciężko dopala na ciepłym silniku najczęściej za drugim trzecim razem. Problemy zaczęły się po regulacji zaworów i zastanawiam się czy to zbieg okoliczności czy coś jest nie tak. Auto ma nowe świece,filtry gazu i powietrza. Posiadam instalację LPG ale od tej strony wszystko zostało sprawdzone i nie ma uwag a problem z odpalaniem jest nawet jak jest przełączony na benzynę. Dodam tylko że silnik równo pracuje nie telepie, normalnie rozwija moc, żadne kontrolki nic złego nie sygnalizują ...a na ciepłym ciężko odpala. Może jakiś czujnik???
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Czujnik położenia walu/walka?któryś jest blisko kapy zaworowej które sie zdejmuje przy regulacji zaworów.może podczas prac został uszkodzony?u mnie np jest juz naderwany przewód przy jego wtyczce.
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Jak dla mnie, to źle ustawione zawory
Pierwszy sygnał to na gorącym źle odpalające auto 


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Czyli zbyt mocno spasowane? Jaką ustawić tolerancję od danych fabrycznych jeśli auto jeździ na gazie?Piter 35 pisze:Jak dla mnie, to źle ustawione zaworyPierwszy sygnał to na gorącym źle odpalające auto
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Mój 2,0 z LPG (ten niby fabryczny) ciepły też ciężko odpalał, szykowałem się na zaworki bo pomierzone i na granicy tolerancji, pomagało na ciepłym tylko wciśnięcie gazu i wtedy odpalał w miarę normalnie, bez dojenia. Znajomy mechanik podpowiedział żeby może wyczyścić przepływomierz i przepustnicę. Jak się okazało była strasznie zasyfiona. Po wyczyszczeniu przepustnicy przez ok tydzień się adoptowała, teraz samochód odpala od strzała, nawet jak jest rozgrzany. Zaznaczam, że w rozmowie z mechanikiem z ASO w Krakowie pytając o koszt czyszczenia przepustnicy ustaliłem, że "przepustnicy się nie czyści tak samo jak przepływki." Nie rezygnując kupiłem sprej do czyszczenia czujników i zaworów EGR i nim, bez dotykania wyczyściłem przepływkę oraz całą przepustnicę z kanałami którymi przepływa płyn chłodniczy. Nie mówię, że jest to lek na całe zło, ale może warto zerknąć od tej strony, zwłaszcza że w DOHC koszt regulacji zaworów spory.
-
recki
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
- Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Może nie zrozumiałem ale skąd w przepustnicy kanały chlodziwa ? Kilka razy już czyscilem i nie uświadczyłem takowych!Volo pisze:Mój 2,0 z LPG (ten niby fabryczny) ciepły też ciężko odpalał, szykowałem się na zaworki bo pomierzone i na granicy tolerancji, pomagało na ciepłym tylko wciśnięcie gazu i wtedy odpalał w miarę normalnie, bez dojenia. Znajomy mechanik podpowiedział żeby może wyczyścić przepływomierz i przepustnicę. Jak się okazało była strasznie zasyfiona. Po wyczyszczeniu przepustnicy przez ok tydzień się adoptowała, teraz samochód odpala od strzała, nawet jak jest rozgrzany. Zaznaczam, że w rozmowie z mechanikiem z ASO w Krakowie pytając o koszt czyszczenia przepustnicy ustaliłem, że "przepustnicy się nie czyści tak samo jak przepływki." Nie rezygnując kupiłem sprej do czyszczenia czujników i zaworów EGR i nim, bez dotykania wyczyściłem przepływkę oraz całą przepustnicę z kanałami którymi przepływa płyn chłodniczy. Nie mówię, że jest to lek na całe zło, ale może warto zerknąć od tej strony, zwłaszcza że w DOHC koszt regulacji zaworów spory.
Ale potwierdzam- z powodu konstrukcji przepustnica lubi się zasyfic. Ja czyszczę profilaktycznie raz do roku przy ogólnym pozimowym odszczurzaniu auta. A po kupnie auta było słabo! I objawy podobne.
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
No w Legacy IV 2008 DOHC mam przepustnice elektroniczną,w obudowie jest kanał którym przepływa płyn chłodniczy podobno do jej ogrzania. Do obudowy przepustnicy podpinasz wężyki z płynem.
-
recki
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
- Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym
Oooo to sory Batory! 2.0 sohc i śladu chłodziwa na przepustnicy, za to holerny silniczek do którego źle dojść