Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 01:45

Witam.

Od prawie roku jestem szczęśliwym posiadaczem wolnossącego Forestera z przebiegiem 173kkm. Auto jest bardzo wdzięczne i pozwoliło mi bezawaryjnie przejechać już paręnaście tysięcy kilometrów. No właśnie, czy aby na pewno bezawaryjnie? Od jakiegoś czasu auto zaczyna wydawać irytujące dźwięki przypominające stukanie zaworów. Zacząłem się interesować tematem i przeglądnąłem wiele wątków na wielu forach, do tego stopnia że sam zgłupiałem :-p . Zwracam się zatem do Was, jako do ludzi mających większe obycie z Subaru. Czy to co słychać na filmie to panewka? Czy może tylko piston slap?


Link: https://www.youtube.com/embed/Jrj9JuDXX5Q

Stukanie najmocniej słyszalne jest na odpaleniu na zimno, jednak to co mnie martwi to fakt, że po nagrzaniu nie ustaje a jedynie trochę cichnie (film nagrany na ciepłym silniku).
Raczej wykluczam zawory, gdyż były przeze mnie regulowane stosunkowo niedawno.
Auto jeździ normalnie, nie czuć aby było specjalnie słabsze. Zużycie oleju raczej w normie (od wymiany do wymiany około 800ml).
Zbierać pieniążki na remont czy to tylko moje przewrażliwienie?

P.S. W moim poprzednim aucie - Fabii - miałem podobne objawy. Mechanik twierdził, że budowa tłoka jest tam podobna właśnie do Subarowego boksera (krótki tłok) i ten typ tak ma. Przejechałem tak ponad 80kkm i nic poza denerwującym dźwiękiem się nie działo.
Subaru to jednak nie Skoda i nie mam serca go męczyć jeśli można coś z tym zrobić.

P.S.2 Zdaję sobie sprawę, że diagnoza przez internet nie jest najlepszym rozwiązaniem, jednak auto mogę oddać w ręce mechanika dopiero za 2 tygodnie co też ostatecznie uczynię. Czy powyższe objawy dyskwalifikują auto z eksploatacji, czy mogę spokojnie jeździć nim oddam auto do warsztatu?



Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 02:42

Piston slap jest zdrowy na zimno i to najlepiej jak niedługi czas po uruchomieniu (np 30sek). Ja tak miałem w turbo przez jakieś 30 tysięcy i o ile wiem dalej jeździ bez problemu (myślę, że będzie już >220k bez remontu).
Ale to Twoje to chyba niestety gorsza opcja, ale czy w N/A się remontuje motory to już Ci nie doradzę. Chyba bym kupił używany z pewnego źródła.

TERZO
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: niebieskie
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 08:46

Daj go do osłuchania jakiemuś ogarniętemu mechanikowi, bo może to być np napinacz paska albo inne mniej kosztowne ceregiele.
Niemniej jednak jazdę na razie odradzam.
Marcin

-_-

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 11:32

Z filmu ciężko wysłuchać, ale czy to jest tylko na wolnych obrotach? Miałem podobnie, stukało jak panewka. Okazało się, że wyrobiło się koło pasowe. W okolicy klina powstała większa szczelina i stukała na wolnych obrotach. Sądzę, że jeżeli to by była panewka to już byś nie jeździł.

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 13:45

Generalnie, na moje ucho, to stukanie występuje do okolo 1700-2000 obrotów, później nie jest słyszalne. Przy hamowaniu silnikiem czy schodzeniu z obrotów cisza. Dzięki za porady, spróbuję odstawić auto do mechanika, a sam zorganizować jakieś zastępcze.

Co do opłacalności remontu, zdaję sobie sprawę że koszty ogromne, jednak nie mam pewnego źródła z używanymi silnikami. Poza tym 2 tyś km temu zaklinałbym się, że mój silnik jest w 100% zdrowy a tu niespodzianka. Obawiam się że używany to spora loteria.

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 15:56

Loteria, to fakt. Sam przymierzam się do zmiany silnika, bo mój mnie już wykańcza, wsadziłem kupę kasy i lipa. Niby podaż jest spora, nawet gwarancję dają, ceny znośne ale jak co do czego to warunki tych gwarancji pozostawiają wiele do życzenia. Podobnie jako kolega l_ewy myślę, że panewka juz dawno zatrzymała by Cię na dobre. Napisz jeszcze jak zachowuje się kontrolka oleju, bo zdaję się, że subaru mają kontrolkę ciśnienia oleju a nie poziomu, więc na moje rozumowanie, powinna ona coś dać znać jak panewka podjechana - ale to tylko ma wolna interpretacja.
Sprzedam bandita 1200

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 16:40

Odpalam auto i kontrolka oleju gaśnie w przeciągu sekundy.

Auto stoi u mechanika, w poniedziałek będzie miało sekcję to poszukamy przyczyn.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 17:33

Filmik z pewnością nie oddaje dobrze dźwięku, ale to nie brzmi jak piston slap. Najbardziej podobne do panewki. Ale kto wie?

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 18:19

jarmaj pisze:Filmik z pewnością nie oddaje dobrze dźwięku, ale to nie brzmi jak piston slap. Najbardziej podobne do panewki. Ale kto wie?
Panewka stukała by głośniej na ciepłym silniku. Myślę, że to jednak piston slap.
Faktycznie, że filmik może wprowadzać w błąd

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 4 mar 2016, o 21:48

Właśnie, może przed sekcją niech go ktoś kumaty osłucha na żywo. Wyjęcie silnika, rozkręcenie generuje już poważne koszty, a może to jakaś pierdółka, albo piston czyli TTTM.
Sprzedam bandita 1200

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 5 mar 2016, o 18:34

Jak mi sie silnik zacierał :x pierwsze odczucia miałem ok 500 km przed zatrzymaniem samochodu, odczułem spadek mocy.
ostatnie 50-100 km było słychać coś jak przeskakująca iskra- częstotliwość rosła wraz obrotami, gdy już byłem prawie pewien ze jest źle zatrzymałem samochód i laweta... 100 km od domu :evil:
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 5 mar 2016, o 20:21

Sprawdź jeszcze czy masz po dokręcane świece.

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 18 kwie 2016, o 14:09

Trochę wody w Wiśle popłynęło nim dotarły do mnie jakieś konkrety.

Autko odwiedziło kilku mechaników, nawet ASO zaszczyciło obecnością ;)

Mechanik podejrzewał sworzeń tłoka w 4 cylindrze. ASO optowało za stukami w 2 cylindrze - do dalszej diagnozy, ale raczej nie panewka. Postanowiłem jednak otworzyć silnik i... mam do Was pytanie ;) Czy posiadając silnik o kodzie ej201nwuab przy zakupie słupka zmuszony jestem kupić taki sam? Pytam gdyż rozważam zakup używanego silnika, jednak chciałbym zakupić taki, który jeszcze nie jest wymontowany z auta, aby go posłuchać. Sporo silników oferowanych w internecie, które jeszcze nie zostały wymontowane mają inne oznaczenia, natomiast konkretne ej201nwuab ciężko znaleźć.

P.S.
Wynik sekcji: 2 tłoki mocno wytarte, jedna panewka korbowodowa delikatnie ukruszona, w jednym cylindrze pionowa rysa ;(

P.S. 2.
Czekam na konkretne pomiary wału i bloku, a następnie zapadnie decyzja czy remont czy wymiana. Może zna ktoś pewne źródło używanych silników? :wall:

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 24 kwie 2016, o 17:41

ja do Legaca kupiłem w Lublinie lub jakiś okolicach tego miasta. koszt 3k. silnik 2.5l
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 13:58

Dzięki za podpowiedź.

Postanowiłem jednak zrobić remont. Koszt dużo większy niż używany silnik, ale myślę że i rozwiązanie dużo pewniejsze.
Czekam cierpliwie na części z Japonii (tłoki, pierścienie, korbowody), w międzyczasie kompletując inne potrzebne zabawki.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 14:36

Podzielisz się ile taki zestaw remontowy kosztuje (same części)?
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 18:53

dzixd, PW.

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 22:32

Czemu podawanie ceny części i usług to jest jakieś tabu na tym forum?

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 22:59

komor,
Podle życzenia:


tłoki 12006AC290 - 1159,64zł netto komplet
korbowody 12100AA310 - 998,24zł netto komplet
pierścienie 12033AB800 - 680.18zł netto komplet
śruby głowicy - 4x 11095AA141 - 100zł netto + 8x 11095AA123 165,28 netto.
pasek rozrządu - 165zł Mitsuboshi,
uszczelki pod głowice OEM - 165zł/szt.
panewki korbowodowe i główne ACL Race - około 700zł komplet.
głowice pójdą dopiero na sprawdzenie, więc nie wiem co do kosztów uszczelniaczy/popychaczy itp.

Koszty robocizny jeszcze nieznane. Auto stoi bez silnika i czeka na części.

Pozdrawiam!

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 23:00

Te silniki sa uważane za niemal że pancerne. Nie miałem nie wypowiem się, ale uznaje stereotyp.
stąd pytanie jak do tego doszło?
Obstawiam brak wymiany oleju w "długim czasie" ?
Naprawdę jestem rozczarowany.
Druga sprawa dlaczego części aż z japoni? nasz kraj to nie prl i raczej już można chyba dostać części zamienne, czy nie?
Generalnie dziwna sprawa.

Marroth
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester SG 03' N/A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 23:37

darecki1981,
Obstawiam brak wymiany oleju w "długim czasie" ?
Być może, ale raczej nie. Auto kupiłem rok temu, do końca było serwisowane w ASO. Ja zrobiłem nim 20kkm i pilnowałem oleju - mam nawyk z poprzedniego auta, które lubiło wypić. Może poprzedni właściciel troszkę zaniedbał sprawę?
darecki1981 pisze:Te silniki sa uważane za niemal że pancerne. Nie miałem nie wypowiem się, ale uznaje stereotyp.
stąd pytanie jak do tego doszło?
Gdy kupiłem auto (na wiosnę zeszłego roku) auto delikatnie poklepywało, ale myślałem, że regulacja zaworów rozwiąże problem. Mechanik tez nie uznał tego za nic niepokojącego. Dopiero w zimę, gdy spadły temperatury stukot się nasilił, ale po czasie znikał. Ostatnio, tak jak napisałem w pierwszym poście, stukało cały czas. Po odwiedzeniu kilku mechaników zaryzykowałem i postanowiłem rozebrać silnik. Mechanik stwierdził, że winny wszystkiemu był wadliwy sworzeń tłoka na 2 cylindrze, który uniemożliwiał odpowiedni suw w tulei i tłok stukał o ściankę. To nie panewka ale stukający tłok słychać na moim filmiku. Co ciekawe panewki nie były porysowane czy podtarte. Jedynie jedna - na 2 cylindrze - była delikatnie odpryśnięta (coś jak odprysk lakieru gdy uderzy go kamyczek spod kół), prawdopodobnie ten odprysk porysował tuleję.
darecki1981 pisze:Druga sprawa dlaczego części aż z japoni? nasz kraj to nie prl i raczej już można chyba dostać części zamienne, czy nie?
Widać te silniki są tak pancerne, że się nie psują :giggle: Części do 2.0XT są dostępne niemalże od ręki, do EJ201 wszystkie sklepy odsyłały mnie do ASO (chodzi tutaj przede wszystkim o tłoki, korbowody, pierścienie). ASO stwierdziło, że w magazynach mają tylko 3 korbowody, a reszty nie ma. 10 dni roboczych oczekiwania jeśli części są w ogóle w magazynie w Europie, jeśli nie ma to tylko Japonia i dłuższy okres oczekiwania.
darecki1981 pisze:Naprawdę jestem rozczarowany.
Powiem Ci, że ja też :mrgreen:

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 26 kwie 2016, o 23:55

Widocznie źle trafiłeś i ktoś nie dbał wcześniej o autko.

Miałem 2 subaru w rodzinie i w obu zdechły silniki ale:
jedno zdechło po 370k km jak siostra nie wymieniła paska rozrządu na czas :wall:
drugie, moje około 300k km jak wyciekł olej na autostradzie i zatarła się panewka
oba jeździły na lpg minimum po 150k km
Pomijając że te silniki mają po kilkanaście lat :razz:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 27 kwie 2016, o 14:31

Marroth, dziękóweczka. :)

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 27 kwie 2016, o 20:05

komor pisze:Czemu podawanie ceny części i usług to jest jakieś tabu na tym forum?
nie jest ;-)
ze swoim silnikiem byłem na południu naszego wspaniałego kraju u jednego z bardziej ogarniętych ludzi w tym temacie. Koszt części po obróceniu panewki to przeszło 8k w tym wszystko nowe zostawał tylko blok i głowice-
do pełnej regeneracji.
do tego paliwo za ok 500 km, mechanik który wstawi silnik lub laweta do przetransportowania samochodu do owego szpeca od remontu , zestaw startowy (oleje etc.), wychodzi z 10 k
koszt "nowego" serducha 3k +200pln za kuriera , zestaw startowy: rozrządy, uszczelnienie, regulacja zaworów, i inne pierdoły+ wódka do odstresowania-była potrzebna :whistle: koszt całkowity 5k
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Forester 03' N/A - czy to już wyrok?

Post 27 kwie 2016, o 20:34

ja tam silnik znalazłem za 1k.
50k km już zrobił :razz:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ODPOWIEDZ