Auto dla dziada

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 14 kwie 2017, o 22:39

Łukasz, raz już przechodziłem przez tą dyskusje, nie mam siły :p


:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 01:39

Enka, ze Ci sie chce..

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 02:50

stach22 pisze:Łukasz, raz już przechodziłem przez tą dyskusje, nie mam siły :p
Może byłoby inaczej,gdybyś rozumiał o co w tym chodzi, a nie przeklepywal bez sensu fragmentów artykułów z netu :cofee:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 03:12

Aż chciałem sprawdzić te osiągi z A/T na stronie BMW, ale jest ona tak kiepsko zrobiona, że masakra i jak w większości przypadków bez problemu można znaleźć informację o emisji CO2, ale już sensownych osiągów nie. Tak wiem, jest tam zakładka, ale z jakimiś wartościami podanymi w nawiasach i że dotyczą one opcjonalnej skrzyni biegów. Jakiej nie wiem, bo trzeba patrzeć w wyposażenie opcjonalne, którego w jakiejś normalnej postaci szukam, ale wszysko co widzę to jakieś pieprzenie. Może wychodzą z tego założenia, że BMW jest dla wyjątkowych i jak już taki wejdzie i jest odpowiednio napalony to ... i tak go to nie będzie obchodzić ;-)

Zupełnie jakby oni, Ci producenci, mi sprzedawali oczyszczalnię powietrza, a nie samochód. Co mnie obchodzi emisja. To ich problem, niech to sobie z unią załatwiają.

Nie znalazłem w sensownej ilości klików, więc pytam Stacha. Co to znaczy poprawione osiągi względem manuala w przypadku, jak sądzę, steptronic.

A tak BTW. Jeżdzę obecnie 4EAT, 5MT i 6MT Subaru. Jeśli miałbym wybrać to w kolejności:
- w trasę 4EAT, działa zupełnie spoko. Może ciut wolna, ale w zasadzie mi to nie przeszkadza w trasie 500km. No może do legasia włożyłbym seryjny silnik WRX i jest wszystko co potrzeba,
- dla przyjemności 5MT, bo jest manualna i zmieniam biegi wtedy kiedy chcę i jak chcę,
- do upalania 6MT z DCCD, technologiczny monster, ale... ciąglę mnie wkurza, że jadę albo na za niskich obrotach albo za wysokich. Pewno kwestia przyzwyczajenia do 5MT.

Ale i tak 6MT najlepiej "brzmi" w normalnej jeździe, w połączeniu z silnikiem wkręcanym między jakieś 2.5-3.5 k obrotów. Jak rajdówka na dojazówce, takie "półbiegi". No ok, tiry też tak mają. ;-)

To mówicie, że po co są te super szybie skrzynie w autach przeznaczonych na trasę? W rajdówkach dawno temu policzyli, że sekwencja się opłaca, bo szybko (krótki jest czas kiedy koła są nie napędzane oraz ręce są tam gdzie trzeba) oraz samo przepięcie razy setki, tysiące razy na odcinku to jest jakiś zysk czasowy. Ale tak normalnie? ;-) <- to jest oczko, tzn nie jestem śmiertelnie poważny

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 08:58

Polepszone osiągi to lepsze przyspieszenie przy zmniejszonym spalaniu. Nie wiem jaki masz problem z poruszaniem się po informacjach na stronie BMW.
Tu masz dane dla silnika R6. Przy R4 0-100 jest słabsze w AT o 0,1sek ale zużycie jest lepsze.
Czytałem ostatnio, że jest już opracowana skrzynia ZF drugiej generacji która niebawem trafi do nowych modeli i ona jeszcze bardziej poprawia osiągi i jest oszczędniejsza od obecnej średnio o 3L/100.

Informacji o skrzyniach ZF jest w internecie mnóstwo, więc nie będę tu pisał o szczegółach bo ich nie znam. Wiem że jest to skrzynia hydrokinetyczna z przekładnią planetarną, cokolwiek by to nie oznaczało ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wartości w nawiasach są dla automatu.

Pomijając parametry, skrzynia w BMW naprawdę dostarcza radości z jazdy :) zawsze byłem zwolennikiem manuala, szczególnie po uzytkowaniu z 4AT by subaru lub CVT subaru.
Również skrzynie dwusprzęgłowe z VAG nie przypadły mi do gustu, do przodu fajnie ale przy redukcji już nie. Ponadto wyje w mieście i ciagle miele bez potrzeby.
ZF w beemce działa aksamitnie, autentycznie wyprzedza moje myślenie, działa w tle. Jeśli będziemy próbowali jechać agresywnie zmienia od razu kilka biegów do przodu. Działa fenomenalnie i co ważne uczy się kierowcy. Obecnie po zrobieniu przeze mnie ponad 12 tys. jest to inaczej działająca skrzynia niż na początku. Podobno po resecie kierowcy mówią ze to nie jest ich auto ;)
I co najfajniejsze w porównaniu z CVT, fizycznie czujesz zmiany biegów, zarówno przy redukcji jak i do przodu czuć wyraźny kop w plecy. Nie ma ciągłego wycia jak w tramwaju czy trolejbusie.
Nie da się tego tak dokładnie opowiedzieć , trzeba wsiąść i się przejechać i porównać.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 09:25

stach22 pisze: ZF w beemce działa aksamitnie
potwierdzam :-)
7G-Tronic Plus to istny brutal w porównaniu do ZF ...........no i słabiej się uczy ;-)
ale jak pierdyknie w plery to az miło :razz:

stach22, przejedź się autem z PDK, zobaczysz co to znaczy szybki automat ;-)

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 09:41

esilon pisze:
stach22 pisze: ZF w beemce działa aksamitnie
potwierdzam :-)
7G-Tronic Plus to istny brutal w porównaniu do ZF ...........no i słabiej się uczy ;-)
ale jak pierdyknie w plery to az miło :razz:

stach22, przejedź się autem z PDK, zobaczysz co to znaczy szybki automat ;-)
Hehe, wierzę, choć jechałem jedynie jako pasażer ;) chyba za stary już jestem na takie rzeczy ;)


Wracając do porównania osiągów ZF i CVT dla uczciwego porównania dwa silniki o tej samej pojemności i 4x4

Obrazek
Obrazek
Obrazek
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 09:43

Лукашэнка pisze: Myślisz, że przekładnia hydrokinetyczna, jaką masz w swoim BMW pracuje bez straty?


hydrokinetyk jest i w przypadku automatu w BMW jak i w przypadku CVT w Subaru

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 09:47

stach22 pisze: W takim razie ZF pracuje z mniejszymi stratami niż manual.

raczej nie

straty związane z przeniesieniem napędu jak i masą całego zestawu są większe w przypadku automatycznej jak w przypadku manualnej
"optymalizacja" spalania to więcej biegów i oprogramowanie skrzyni

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 09:49

Cześć ketiv :)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 10:16

Zapomniałem dodać, ze mówiąc "kop w plecy" myślałem o użyciu łopatek, które działają naprawdę świetnie dając namiastkę skrzyni manualnej. Możliwe są naprawdę szybkie redukcje o kilka biegów. Co ciekawe, większy kop czuje przy zmianie do przodu niż przy redukcji.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 10:38

ketivv pisze: o iel w 2.0 DIT jest co rozwiercać
W 2.0 Turbo bez DIT też nie było co rozwiercać, ale to im zupełnie nie przeszkodziło w rozwierceniu go do 2.5 :giggle:
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 10:48

stach22 pisze: Co ciekawe, większy kop czuje przy zmianie do przodu niż przy redukcji.

skoro maksymalny moment obrotowy masz od 1300 rpm to nic dziwnego :)

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 10:55

stach22 pisze: Cześć ketiv :)


dobrydzień stach


tak w ramach dyskusji automat ZF czy CVR czy inny a skrzynie typu PDK czy DSG inaczej mówiać dwusprzegłówki

dwusprzegłówki nie mają być jedwabiste w działaniu, pochodzą ze sportu samochodowego mają być efektywne, przenosić duże momenty, błyskawicznie działać, to w istocie są dwie skrzynie manualne z zautomatyzowanym przełączaniem zabudowane w jednej obudowie
starty porównywalne z manualem, niestety żeby pracowały "jedwabiście" trzeba programowo wymusić na nich pracę do jakiej nie zostały stworzone

nie bez powodu M-kach BMW stosuje dwusprzegłówki

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 11:11

stach22 pisze: Czytałem ostatnio, że jest już opracowana skrzynia ZF drugiej generacji która niebawem trafi do nowych modeli i ona jeszcze bardziej poprawia osiągi i jest oszczędniejsza od obecnej średnio o 3L/100.
To stek bzdur.
Nie rozumiesz tego o czym piszesz.

Oczywiście, rozumiem, że dobrze Ci się jeździ samochodem z automatem.
Ja też lubię w codziennej jeździe automaty i zauważam również postęp techniczny w ich konstrukcjach i oprogramowaniu.
Ale nie popadajmy w bałwochwalstwo, szczególnie jeśli mamy słabe porównanie między rozwiązaniami stosowanymi przez różnych producentów.


A zmieniając temat:
- Pasek zaniemógł przez świętami i dostałem z assistance C-klasę 180, sedana, w pełnym pakiecie amg, włącznie z wydechem.
Z jednej strony ucieszyłem się z powodów sentymentalnych, z drugiej mam teraz bezpośrednie porównanie, bo poprzednio po C-klasie jeździłem Insygnią i Mazdą CX-5, a dopiero potem paskiem.
No to teraz na świeżo: wolę VW.
Nie rozumiem sensu twardego zawieszenia, opon niskoprofilowych i stosunkowo głośnego wydechu w samochodzie, który ma 156 KM (w wersji C200, czyli 178KM zresztą też nie).
To wszystko pasuje świetnie, ale dopiero do silnika, który upala Esi.

A Pasek 1.8 to wzorcowo wygodny i przyjemny w jeździe dupowóz,do robienia dużych przebiegów, bez stresu i bez kompleksów.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 11:16

Лукашэнка pisze: Pasek zaniemógł
Лукашэнка pisze: Pasek 1.8 to wzorcowo wygodny i przyjemny w jeździe dupowóz,do robienia dużych przebiegów, bez stresu i bez kompleksów.
Hmmm... ;-)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 11:41

rrosiak pisze:
Лукашэнка pisze: Pasek zaniemógł
Лукашэнка pisze: Pasek 1.8 to wzorcowo wygodny i przyjemny w jeździe dupowóz,do robienia dużych przebiegów, bez stresu i bez kompleksów.
Hmmm... ;-)
a no właśnie, obyło się bez lawety :)

Podjechałem do serwisu po drodze do biura, zaniepokojony nietypowymi dźwiękami, a oni wymienili mi VW na MB.
Czym się martwić ? ;)

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 11:43

ketivv pisze:
stach22 pisze: Cześć ketiv :)


dobrydzień stach


tak w ramach dyskusji automat ZF czy CVR czy inny a skrzynie typu PDK czy DSG inaczej mówiać dwusprzegłówki

dwusprzegłówki nie mają być jedwabiste w działaniu, pochodzą ze sportu samochodowego mają być efektywne, przenosić duże momenty, błyskawicznie działać, to w istocie są dwie skrzynie manualne z zautomatyzowanym przełączaniem zabudowane w jednej obudowie
starty porównywalne z manualem, niestety żeby pracowały "jedwabiście" trzeba programowo wymusić na nich pracę do jakiej nie zostały stworzone

nie bez powodu M-kach BMW stosuje dwusprzegłówki
Fakt, beemki stosują DCT w eMkach, ale z jakiego powodu? Moim zdaniem trochę z mody a trochę z bardziej brutalnych odczuć, które bardziej licują do sportowego auta ;)
Zobacz na to porównanie M2 z DCT i M240i z 8AT( 30KM różnicy na korzyść M2).Do 100/h szybsze jest M2, przy 120 osiągi się wyrównują, powyżej M240i bije M2 ;-) :


Link: https://www.youtube.com/watch?v=Ror86gNN5zA


Miałem okazję sporo testować mercedesa: GLA250 z DCT i C200 z Gtronic. Niby szybsze DCT, ale jakość działania Gt bije go na głowę.Klasyczne skrzynie zostały świetnie dopracowane, mnie ich charakterystyka dużo bardziej pasuje niż DCT. Co kto lubi, grunt, że jest wybór ;)

PS.Łukasz, ja jedynie cytowałem artykuł, który niedawno czytałem, nie chce mi się go teraz szukać.Nie wiem co tam jest do jakiegoś szczególnego rozumienia.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 11:55

stach22 pisze: Fakt, beemki stosują DCT w eMkach, ale z jakiego powodu? Moim zdaniem trochę z mody a trochę z bardziej brutalnych odczuć, które bardziej licują do sportowego auta ;)
Zobacz na to porównanie M2 z DCT i M240i z 8AT( 30KM różnicy na korzyść M2).Do 100/h szybsze jest M2, przy 120 osiągi się wyrównują, powyżej M240i bije M2 :


nie chodzi o same przyśpieszenia 0-100 czy 100-200 a o wyczucie auta
napęd w przypadku dwusprzegłówki bardzo mocno przypomina tradcyjny manual, można oprogramowaniem spinać silnik ze skrzynią na bardzo długie okresy na sztywno bo sprzęgła są cierne nie ma gumowego efektu hydrokinetyka

sam widzisz do 100km/h jest szybsze teraz sobie te różnice pomnóż razy ilość manewrów na krętej drodze czy torze i ostatecznie taka M-ka jest szybsza bo bardziej przewidywalna dla kierowcy

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 12:01

stach22 pisze:Nie wiem co tam jest do jakiegoś szczególnego rozumienia.
1. to "poprawienie osiągów" to jedynie odrobine szybsze przelaczenie 1/2, 2/3 owocujace odrobinę lepszym czasem 0-100 kmh, jeśli wciśniesz nogę w podłogę. Scigasz się na ćwiartkę?
2. Żadna przekładnia, nawet w BMW ( ;) ) nie obniży Ci zużycia paliwa o 3 l/100km. To szczyt marketingowego bełkotu.

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 12:05

ketivv pisze:
stach22 pisze: Fakt, beemki stosują DCT w eMkach, ale z jakiego powodu? Moim zdaniem trochę z mody a trochę z bardziej brutalnych odczuć, które bardziej licują do sportowego auta ;)
Zobacz na to porównanie M2 z DCT i M240i z 8AT( 30KM różnicy na korzyść M2).Do 100/h szybsze jest M2, przy 120 osiągi się wyrównują, powyżej M240i bije M2 :


nie chodzi o same przyśpieszenia 0-100 czy 100-200 a o wyczucie auta
napęd w przypadku dwusprzegłówki bardzo mocno przypomina tradcyjny manual, można oprogramowaniem spinać silnik ze skrzynią na bardzo długie okresy na sztywno bo sprzęgła są cierne nie ma gumowego efektu hydrokinetyka

sam widzisz do 100km/h jest szybsze teraz sobie te różnice pomnóż razy ilość manewrów na krętej drodze czy torze i ostatecznie taka M-ka jest szybsza bo bardziej przewidywalna dla kierowcy
Zgoda, może być tak jak mówisz. To wszystko mieści się też w moim stwierdzeniu, że DCT bardziej pasuje do auta sportowego.
Pozostaje pytanie, co by było gdyby w M240 była ta sama liczba koni, a to jest bez problemu do zrobienia, tylko BMW nie chce sobie strzelić w stopę ;) Wiadomo, DCT zawsze będzie szybsze do przodu, bo ma już gotowy zapięty następny bieg, ale czy przy wyrównanej mocy byłoby tak samo? Przy obecne różnicy w mocy przewaga na korzyść M2 to jedyne 0,1sek ;-)

Tak więc jestem zdania, że powodem stosowania DCT są raczej bardziej brutalne odczucia licujące auta spotrowego niż realne osiągi, tymbardziej, że na prostych 8AT sprawdza się lepiej ;)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 12:06

Лукашэнка pisze:
stach22 pisze:Nie wiem co tam jest do jakiegoś szczególnego rozumienia.
1. to "poprawienie osiągów" to jedynie odrobine szybsze przelaczenie 1/2, 2/3 owocujace odrobinę lepszym czasem 0-100 kmh, jeśli wciśniesz nogę w podłogę. Scigasz się na ćwiartkę?
2. Żadna przekładnia, nawet w BMW ( ;) ) nie obniży Ci zużycia paliwa o 3 l/100km. To szczyt marketingowego bełkotu.
AD.2, w każdej bajce pozostaje trochę prawdy ;-)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 12:18

stach22 pisze: Tak więc jestem zdania, że powodem stosowania DCT są raczej bardziej brutalne odczucia licujące auta spotrowego niż realne osiągi, tymbardziej, że na prostych 8AT sprawdza się lepiej ;)

skrzynia z hydrokinetykiem jaka by nie była do sportowej jazdy i radości z prowadzenia w takim wariancie jazdy zwyczajnie się nie nadaje

ma swoje zalety ale nie jest to bezpośrednie spięcie napędu możliwe bliskie tradycyjnemu zestawowi spzregło cierne + skrzynia manualna w "cywilnych" zastosowaniach najbliższe temu są tylko skrzynie dwusprzegłowe (lub inne automaty z pojedyńczym sprzęgłem ale to głownie jakieś hiper sportowe auta)

różnica jest z grubsza taka
skrzynie z hydrokinetykiem to cywilne rozwiązania z "programem sport" (a'la sport)
skrzynie dwusprzęgłowe to koncepcja typowo sportowej skrzyni zadoptowania do zasotowań w autach "na codzień"

za dobrym "DSG" tęsknie choć obecnie ZF 8HP użytkuje i jest zwyczajnie wygodna (fajna skrzynia, hydrokinetyk ma swoje zalety ale przyjemność z czucia auta to tam jest na ostatnim miejscu ;) )

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 12:27

ketivv pisze:
stach22 pisze: za dobrym "DSG" tęsknie choć obecnie ZF 8HP użytkuje i jest zwyczajnie wygodna (fajna skrzynia, hydrokinetyk ma swoje zalety ale przyjemność z czucia auta to tam jest na ostatnim miejscu ;) )
No widzisz, a mnie 8AT zaspokaja wszelkie moje zapędy pseudo-sportowe, to jest mój limit.(Z tym, że następne będzie 330;) )
Za to kiedy jadę po mieście to mam komfort, czego przy DSG nie ma.

PS.Którą masz bawarkę? :->
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Auto dla dziada

Post 15 kwie 2017, o 12:32

A może kupił porządne auto i na Alfe?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ODPOWIEDZ