Auto dla dziada
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Re: Auto dla dziada
Łukasz, raz już przechodziłem przez tą dyskusje, nie mam siły :p


-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Auto dla dziada
Może byłoby inaczej,gdybyś rozumiał o co w tym chodzi, a nie przeklepywal bez sensu fragmentów artykułów z netustach22 pisze:Łukasz, raz już przechodziłem przez tą dyskusje, nie mam siły :p

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Auto dla dziada
Aż chciałem sprawdzić te osiągi z A/T na stronie BMW, ale jest ona tak kiepsko zrobiona, że masakra i jak w większości przypadków bez problemu można znaleźć informację o emisji CO2, ale już sensownych osiągów nie. Tak wiem, jest tam zakładka, ale z jakimiś wartościami podanymi w nawiasach i że dotyczą one opcjonalnej skrzyni biegów. Jakiej nie wiem, bo trzeba patrzeć w wyposażenie opcjonalne, którego w jakiejś normalnej postaci szukam, ale wszysko co widzę to jakieś pieprzenie. Może wychodzą z tego założenia, że BMW jest dla wyjątkowych i jak już taki wejdzie i jest odpowiednio napalony to ... i tak go to nie będzie obchodzić 
Zupełnie jakby oni, Ci producenci, mi sprzedawali oczyszczalnię powietrza, a nie samochód. Co mnie obchodzi emisja. To ich problem, niech to sobie z unią załatwiają.
Nie znalazłem w sensownej ilości klików, więc pytam Stacha. Co to znaczy poprawione osiągi względem manuala w przypadku, jak sądzę, steptronic.
A tak BTW. Jeżdzę obecnie 4EAT, 5MT i 6MT Subaru. Jeśli miałbym wybrać to w kolejności:
- w trasę 4EAT, działa zupełnie spoko. Może ciut wolna, ale w zasadzie mi to nie przeszkadza w trasie 500km. No może do legasia włożyłbym seryjny silnik WRX i jest wszystko co potrzeba,
- dla przyjemności 5MT, bo jest manualna i zmieniam biegi wtedy kiedy chcę i jak chcę,
- do upalania 6MT z DCCD, technologiczny monster, ale... ciąglę mnie wkurza, że jadę albo na za niskich obrotach albo za wysokich. Pewno kwestia przyzwyczajenia do 5MT.
Ale i tak 6MT najlepiej "brzmi" w normalnej jeździe, w połączeniu z silnikiem wkręcanym między jakieś 2.5-3.5 k obrotów. Jak rajdówka na dojazówce, takie "półbiegi". No ok, tiry też tak mają.
To mówicie, że po co są te super szybie skrzynie w autach przeznaczonych na trasę? W rajdówkach dawno temu policzyli, że sekwencja się opłaca, bo szybko (krótki jest czas kiedy koła są nie napędzane oraz ręce są tam gdzie trzeba) oraz samo przepięcie razy setki, tysiące razy na odcinku to jest jakiś zysk czasowy. Ale tak normalnie?
<- to jest oczko, tzn nie jestem śmiertelnie poważny

Zupełnie jakby oni, Ci producenci, mi sprzedawali oczyszczalnię powietrza, a nie samochód. Co mnie obchodzi emisja. To ich problem, niech to sobie z unią załatwiają.
Nie znalazłem w sensownej ilości klików, więc pytam Stacha. Co to znaczy poprawione osiągi względem manuala w przypadku, jak sądzę, steptronic.
A tak BTW. Jeżdzę obecnie 4EAT, 5MT i 6MT Subaru. Jeśli miałbym wybrać to w kolejności:
- w trasę 4EAT, działa zupełnie spoko. Może ciut wolna, ale w zasadzie mi to nie przeszkadza w trasie 500km. No może do legasia włożyłbym seryjny silnik WRX i jest wszystko co potrzeba,
- dla przyjemności 5MT, bo jest manualna i zmieniam biegi wtedy kiedy chcę i jak chcę,
- do upalania 6MT z DCCD, technologiczny monster, ale... ciąglę mnie wkurza, że jadę albo na za niskich obrotach albo za wysokich. Pewno kwestia przyzwyczajenia do 5MT.
Ale i tak 6MT najlepiej "brzmi" w normalnej jeździe, w połączeniu z silnikiem wkręcanym między jakieś 2.5-3.5 k obrotów. Jak rajdówka na dojazówce, takie "półbiegi". No ok, tiry też tak mają.

To mówicie, że po co są te super szybie skrzynie w autach przeznaczonych na trasę? W rajdówkach dawno temu policzyli, że sekwencja się opłaca, bo szybko (krótki jest czas kiedy koła są nie napędzane oraz ręce są tam gdzie trzeba) oraz samo przepięcie razy setki, tysiące razy na odcinku to jest jakiś zysk czasowy. Ale tak normalnie?

- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Polepszone osiągi to lepsze przyspieszenie przy zmniejszonym spalaniu. Nie wiem jaki masz problem z poruszaniem się po informacjach na stronie BMW.
Tu masz dane dla silnika R6. Przy R4 0-100 jest słabsze w AT o 0,1sek ale zużycie jest lepsze.
Czytałem ostatnio, że jest już opracowana skrzynia ZF drugiej generacji która niebawem trafi do nowych modeli i ona jeszcze bardziej poprawia osiągi i jest oszczędniejsza od obecnej średnio o 3L/100.
Informacji o skrzyniach ZF jest w internecie mnóstwo, więc nie będę tu pisał o szczegółach bo ich nie znam. Wiem że jest to skrzynia hydrokinetyczna z przekładnią planetarną, cokolwiek by to nie oznaczało ;)



Wartości w nawiasach są dla automatu.
Pomijając parametry, skrzynia w BMW naprawdę dostarcza radości z jazdy :) zawsze byłem zwolennikiem manuala, szczególnie po uzytkowaniu z 4AT by subaru lub CVT subaru.
Również skrzynie dwusprzęgłowe z VAG nie przypadły mi do gustu, do przodu fajnie ale przy redukcji już nie. Ponadto wyje w mieście i ciagle miele bez potrzeby.
ZF w beemce działa aksamitnie, autentycznie wyprzedza moje myślenie, działa w tle. Jeśli będziemy próbowali jechać agresywnie zmienia od razu kilka biegów do przodu. Działa fenomenalnie i co ważne uczy się kierowcy. Obecnie po zrobieniu przeze mnie ponad 12 tys. jest to inaczej działająca skrzynia niż na początku. Podobno po resecie kierowcy mówią ze to nie jest ich auto ;)
I co najfajniejsze w porównaniu z CVT, fizycznie czujesz zmiany biegów, zarówno przy redukcji jak i do przodu czuć wyraźny kop w plecy. Nie ma ciągłego wycia jak w tramwaju czy trolejbusie.
Nie da się tego tak dokładnie opowiedzieć , trzeba wsiąść i się przejechać i porównać.
Tu masz dane dla silnika R6. Przy R4 0-100 jest słabsze w AT o 0,1sek ale zużycie jest lepsze.
Czytałem ostatnio, że jest już opracowana skrzynia ZF drugiej generacji która niebawem trafi do nowych modeli i ona jeszcze bardziej poprawia osiągi i jest oszczędniejsza od obecnej średnio o 3L/100.
Informacji o skrzyniach ZF jest w internecie mnóstwo, więc nie będę tu pisał o szczegółach bo ich nie znam. Wiem że jest to skrzynia hydrokinetyczna z przekładnią planetarną, cokolwiek by to nie oznaczało ;)



Wartości w nawiasach są dla automatu.
Pomijając parametry, skrzynia w BMW naprawdę dostarcza radości z jazdy :) zawsze byłem zwolennikiem manuala, szczególnie po uzytkowaniu z 4AT by subaru lub CVT subaru.
Również skrzynie dwusprzęgłowe z VAG nie przypadły mi do gustu, do przodu fajnie ale przy redukcji już nie. Ponadto wyje w mieście i ciagle miele bez potrzeby.
ZF w beemce działa aksamitnie, autentycznie wyprzedza moje myślenie, działa w tle. Jeśli będziemy próbowali jechać agresywnie zmienia od razu kilka biegów do przodu. Działa fenomenalnie i co ważne uczy się kierowcy. Obecnie po zrobieniu przeze mnie ponad 12 tys. jest to inaczej działająca skrzynia niż na początku. Podobno po resecie kierowcy mówią ze to nie jest ich auto ;)
I co najfajniejsze w porównaniu z CVT, fizycznie czujesz zmiany biegów, zarówno przy redukcji jak i do przodu czuć wyraźny kop w plecy. Nie ma ciągłego wycia jak w tramwaju czy trolejbusie.
Nie da się tego tak dokładnie opowiedzieć , trzeba wsiąść i się przejechać i porównać.


Re: Auto dla dziada
potwierdzamstach22 pisze: ZF w beemce działa aksamitnie

7G-Tronic Plus to istny brutal w porównaniu do ZF ...........no i słabiej się uczy

ale jak pierdyknie w plery to az miło

stach22, przejedź się autem z PDK, zobaczysz co to znaczy szybki automat

- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Hehe, wierzę, choć jechałem jedynie jako pasażer ;) chyba za stary już jestem na takie rzeczy ;)esilon pisze:potwierdzamstach22 pisze: ZF w beemce działa aksamitnie![]()
7G-Tronic Plus to istny brutal w porównaniu do ZF ...........no i słabiej się uczy![]()
ale jak pierdyknie w plery to az miło
stach22, przejedź się autem z PDK, zobaczysz co to znaczy szybki automat
Wracając do porównania osiągów ZF i CVT dla uczciwego porównania dwa silniki o tej samej pojemności i 4x4





Re: Auto dla dziada
Лукашэнка pisze: Myślisz, że przekładnia hydrokinetyczna, jaką masz w swoim BMW pracuje bez straty?
hydrokinetyk jest i w przypadku automatu w BMW jak i w przypadku CVT w Subaru
Re: Auto dla dziada
stach22 pisze: W takim razie ZF pracuje z mniejszymi stratami niż manual.
raczej nie
straty związane z przeniesieniem napędu jak i masą całego zestawu są większe w przypadku automatycznej jak w przypadku manualnej
"optymalizacja" spalania to więcej biegów i oprogramowanie skrzyni
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Re: Auto dla dziada
Zapomniałem dodać, ze mówiąc "kop w plecy" myślałem o użyciu łopatek, które działają naprawdę świetnie dając namiastkę skrzyni manualnej. Możliwe są naprawdę szybkie redukcje o kilka biegów. Co ciekawe, większy kop czuje przy zmianie do przodu niż przy redukcji.


-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Auto dla dziada
W 2.0 Turbo bez DIT też nie było co rozwiercać, ale to im zupełnie nie przeszkodziło w rozwierceniu go do 2.5ketivv pisze: o iel w 2.0 DIT jest co rozwiercać

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Auto dla dziada
stach22 pisze: Co ciekawe, większy kop czuje przy zmianie do przodu niż przy redukcji.
skoro maksymalny moment obrotowy masz od 1300 rpm to nic dziwnego :)
Re: Auto dla dziada
stach22 pisze: Cześć ketiv :)
dobrydzień stach
tak w ramach dyskusji automat ZF czy CVR czy inny a skrzynie typu PDK czy DSG inaczej mówiać dwusprzegłówki
dwusprzegłówki nie mają być jedwabiste w działaniu, pochodzą ze sportu samochodowego mają być efektywne, przenosić duże momenty, błyskawicznie działać, to w istocie są dwie skrzynie manualne z zautomatyzowanym przełączaniem zabudowane w jednej obudowie
starty porównywalne z manualem, niestety żeby pracowały "jedwabiście" trzeba programowo wymusić na nich pracę do jakiej nie zostały stworzone
nie bez powodu M-kach BMW stosuje dwusprzegłówki
Re: Auto dla dziada
To stek bzdur.stach22 pisze: Czytałem ostatnio, że jest już opracowana skrzynia ZF drugiej generacji która niebawem trafi do nowych modeli i ona jeszcze bardziej poprawia osiągi i jest oszczędniejsza od obecnej średnio o 3L/100.
Nie rozumiesz tego o czym piszesz.
Oczywiście, rozumiem, że dobrze Ci się jeździ samochodem z automatem.
Ja też lubię w codziennej jeździe automaty i zauważam również postęp techniczny w ich konstrukcjach i oprogramowaniu.
Ale nie popadajmy w bałwochwalstwo, szczególnie jeśli mamy słabe porównanie między rozwiązaniami stosowanymi przez różnych producentów.
A zmieniając temat:
- Pasek zaniemógł przez świętami i dostałem z assistance C-klasę 180, sedana, w pełnym pakiecie amg, włącznie z wydechem.
Z jednej strony ucieszyłem się z powodów sentymentalnych, z drugiej mam teraz bezpośrednie porównanie, bo poprzednio po C-klasie jeździłem Insygnią i Mazdą CX-5, a dopiero potem paskiem.
No to teraz na świeżo: wolę VW.
Nie rozumiem sensu twardego zawieszenia, opon niskoprofilowych i stosunkowo głośnego wydechu w samochodzie, który ma 156 KM (w wersji C200, czyli 178KM zresztą też nie).
To wszystko pasuje świetnie, ale dopiero do silnika, który upala Esi.
A Pasek 1.8 to wzorcowo wygodny i przyjemny w jeździe dupowóz,do robienia dużych przebiegów, bez stresu i bez kompleksów.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Auto dla dziada
Лукашэнка pisze: Pasek zaniemógł
Hmmm...Лукашэнка pisze: Pasek 1.8 to wzorcowo wygodny i przyjemny w jeździe dupowóz,do robienia dużych przebiegów, bez stresu i bez kompleksów.

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Auto dla dziada
a no właśnie, obyło się bez lawety :)rrosiak pisze:Лукашэнка pisze: Pasek zaniemógłHmmm...Лукашэнка pisze: Pasek 1.8 to wzorcowo wygodny i przyjemny w jeździe dupowóz,do robienia dużych przebiegów, bez stresu i bez kompleksów.
Podjechałem do serwisu po drodze do biura, zaniepokojony nietypowymi dźwiękami, a oni wymienili mi VW na MB.
Czym się martwić ? ;)
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Re: Auto dla dziada
Fakt, beemki stosują DCT w eMkach, ale z jakiego powodu? Moim zdaniem trochę z mody a trochę z bardziej brutalnych odczuć, które bardziej licują do sportowego auta ;)ketivv pisze:stach22 pisze: Cześć ketiv :)
dobrydzień stach
tak w ramach dyskusji automat ZF czy CVR czy inny a skrzynie typu PDK czy DSG inaczej mówiać dwusprzegłówki
dwusprzegłówki nie mają być jedwabiste w działaniu, pochodzą ze sportu samochodowego mają być efektywne, przenosić duże momenty, błyskawicznie działać, to w istocie są dwie skrzynie manualne z zautomatyzowanym przełączaniem zabudowane w jednej obudowie
starty porównywalne z manualem, niestety żeby pracowały "jedwabiście" trzeba programowo wymusić na nich pracę do jakiej nie zostały stworzone
nie bez powodu M-kach BMW stosuje dwusprzegłówki
Zobacz na to porównanie M2 z DCT i M240i z 8AT( 30KM różnicy na korzyść M2).Do 100/h szybsze jest M2, przy 120 osiągi się wyrównują, powyżej M240i bije M2

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Ror86gNN5zA
Miałem okazję sporo testować mercedesa: GLA250 z DCT i C200 z Gtronic. Niby szybsze DCT, ale jakość działania Gt bije go na głowę.Klasyczne skrzynie zostały świetnie dopracowane, mnie ich charakterystyka dużo bardziej pasuje niż DCT. Co kto lubi, grunt, że jest wybór ;)
PS.Łukasz, ja jedynie cytowałem artykuł, który niedawno czytałem, nie chce mi się go teraz szukać.Nie wiem co tam jest do jakiegoś szczególnego rozumienia.


Re: Auto dla dziada
stach22 pisze: Fakt, beemki stosują DCT w eMkach, ale z jakiego powodu? Moim zdaniem trochę z mody a trochę z bardziej brutalnych odczuć, które bardziej licują do sportowego auta ;)
Zobacz na to porównanie M2 z DCT i M240i z 8AT( 30KM różnicy na korzyść M2).Do 100/h szybsze jest M2, przy 120 osiągi się wyrównują, powyżej M240i bije M2 :
nie chodzi o same przyśpieszenia 0-100 czy 100-200 a o wyczucie auta
napęd w przypadku dwusprzegłówki bardzo mocno przypomina tradcyjny manual, można oprogramowaniem spinać silnik ze skrzynią na bardzo długie okresy na sztywno bo sprzęgła są cierne nie ma gumowego efektu hydrokinetyka
sam widzisz do 100km/h jest szybsze teraz sobie te różnice pomnóż razy ilość manewrów na krętej drodze czy torze i ostatecznie taka M-ka jest szybsza bo bardziej przewidywalna dla kierowcy
Re: Auto dla dziada
1. to "poprawienie osiągów" to jedynie odrobine szybsze przelaczenie 1/2, 2/3 owocujace odrobinę lepszym czasem 0-100 kmh, jeśli wciśniesz nogę w podłogę. Scigasz się na ćwiartkę?stach22 pisze:Nie wiem co tam jest do jakiegoś szczególnego rozumienia.
2. Żadna przekładnia, nawet w BMW ( ;) ) nie obniży Ci zużycia paliwa o 3 l/100km. To szczyt marketingowego bełkotu.
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Re: Auto dla dziada
Zgoda, może być tak jak mówisz. To wszystko mieści się też w moim stwierdzeniu, że DCT bardziej pasuje do auta sportowego.ketivv pisze:stach22 pisze: Fakt, beemki stosują DCT w eMkach, ale z jakiego powodu? Moim zdaniem trochę z mody a trochę z bardziej brutalnych odczuć, które bardziej licują do sportowego auta ;)
Zobacz na to porównanie M2 z DCT i M240i z 8AT( 30KM różnicy na korzyść M2).Do 100/h szybsze jest M2, przy 120 osiągi się wyrównują, powyżej M240i bije M2 :
nie chodzi o same przyśpieszenia 0-100 czy 100-200 a o wyczucie auta
napęd w przypadku dwusprzegłówki bardzo mocno przypomina tradcyjny manual, można oprogramowaniem spinać silnik ze skrzynią na bardzo długie okresy na sztywno bo sprzęgła są cierne nie ma gumowego efektu hydrokinetyka
sam widzisz do 100km/h jest szybsze teraz sobie te różnice pomnóż razy ilość manewrów na krętej drodze czy torze i ostatecznie taka M-ka jest szybsza bo bardziej przewidywalna dla kierowcy
Pozostaje pytanie, co by było gdyby w M240 była ta sama liczba koni, a to jest bez problemu do zrobienia, tylko BMW nie chce sobie strzelić w stopę ;) Wiadomo, DCT zawsze będzie szybsze do przodu, bo ma już gotowy zapięty następny bieg, ale czy przy wyrównanej mocy byłoby tak samo? Przy obecne różnicy w mocy przewaga na korzyść M2 to jedyne 0,1sek

Tak więc jestem zdania, że powodem stosowania DCT są raczej bardziej brutalne odczucia licujące auta spotrowego niż realne osiągi, tymbardziej, że na prostych 8AT sprawdza się lepiej ;)


- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Re: Auto dla dziada
AD.2, w każdej bajce pozostaje trochę prawdyЛукашэнка pisze:1. to "poprawienie osiągów" to jedynie odrobine szybsze przelaczenie 1/2, 2/3 owocujace odrobinę lepszym czasem 0-100 kmh, jeśli wciśniesz nogę w podłogę. Scigasz się na ćwiartkę?stach22 pisze:Nie wiem co tam jest do jakiegoś szczególnego rozumienia.
2. Żadna przekładnia, nawet w BMW ( ;) ) nie obniży Ci zużycia paliwa o 3 l/100km. To szczyt marketingowego bełkotu.



Re: Auto dla dziada
stach22 pisze: Tak więc jestem zdania, że powodem stosowania DCT są raczej bardziej brutalne odczucia licujące auta spotrowego niż realne osiągi, tymbardziej, że na prostych 8AT sprawdza się lepiej ;)
skrzynia z hydrokinetykiem jaka by nie była do sportowej jazdy i radości z prowadzenia w takim wariancie jazdy zwyczajnie się nie nadaje
ma swoje zalety ale nie jest to bezpośrednie spięcie napędu możliwe bliskie tradycyjnemu zestawowi spzregło cierne + skrzynia manualna w "cywilnych" zastosowaniach najbliższe temu są tylko skrzynie dwusprzegłowe (lub inne automaty z pojedyńczym sprzęgłem ale to głownie jakieś hiper sportowe auta)
różnica jest z grubsza taka
skrzynie z hydrokinetykiem to cywilne rozwiązania z "programem sport" (a'la sport)
skrzynie dwusprzęgłowe to koncepcja typowo sportowej skrzyni zadoptowania do zasotowań w autach "na codzień"
za dobrym "DSG" tęsknie choć obecnie ZF 8HP użytkuje i jest zwyczajnie wygodna (fajna skrzynia, hydrokinetyk ma swoje zalety ale przyjemność z czucia auta to tam jest na ostatnim miejscu ;) )
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Re: Auto dla dziada
No widzisz, a mnie 8AT zaspokaja wszelkie moje zapędy pseudo-sportowe, to jest mój limit.(Z tym, że następne będzie 330;) )ketivv pisze:stach22 pisze: za dobrym "DSG" tęsknie choć obecnie ZF 8HP użytkuje i jest zwyczajnie wygodna (fajna skrzynia, hydrokinetyk ma swoje zalety ale przyjemność z czucia auta to tam jest na ostatnim miejscu ;) )
Za to kiedy jadę po mieście to mam komfort, czego przy DSG nie ma.
PS.Którą masz bawarkę?



- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Auto dla dziada
A może kupił porządne auto i na Alfe?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae