jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
@busik, zerknij sobie w jakim stanie masz prowadnice zacisku. Jeśli jedna będzie zapieczona (zazwyczaj dolna) to będziesz miał właśnie taki efekt glośnego tarcia przy hamowaniu.
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
przy wymianie tarcz sprawdzimy
dzięks
dzięks
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Nie mogę znaleźć wątku, ja założyłem zestaw tarcze i klocki jakieś nacinane, twarde i nierdzewiejące. Jakby co to może mam gdzieś fakturę, generalnie nie rdzewieją, starczają na długo i praktycznie nie pylą. Na tyle mam jakieś zwykłe i mimo że tył hamuje słabiej to syfu zawsze jest więcej.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Nierdzewiec to będą tylko ceramiczne. Tarcza to odlew żeliwny i będzie zawsze rdzewiał.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
a nie zauważyłeś że nowe klocki maja delikatnie inny rozmiar i zaczynają ścierać zewnętrzny lub wewnętrzny rant i mimo że nie hamujesz jest delikatny punkt styku tarcza-klocek, wszystko się nagrzewa i zaczyna się buczenie.
ale mówimy o cywilnym użytkowaniu samochodu? Ja Tribecą zrobiłem 45kkm od momentu kupna, przy 42kkm wymieniałem klocki (na TRW) założone jeszcze przez poprzedniego właściciela a przednie tarcze są jeszcze OK a wyglądają na dość stare. I wcale nie jeżdżę emerycko
ze względu na bęben hamulca pomocniczego, ale punkt styku klocek tarcza jest mniejszy jak w przednim hamulcu. Swoją stroną to przednie tarcze powinny być fabrycznie nieco większe.
i jak wyszło? jest poprawa?
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
wstyd się przyznać, ale jeszcze nie wymieniono... bo tarcze 316 mm od Outbacka nie pasują do beczki - inny rozstaw otworów śrub
więc musiałem odesłać tarcze, czekam na TRW do beczki tym razem
zatem informuję innych użytkowników auta Subaru Tribeca - nie ma za dużo zamienników do tarcz na przód, a ceny niestety blisko 500 zł za komplet często-gęsto
Udało mi się TRW wyhaczyć za 400 zł, choć nigdy nie przepadałem za tą marką - ale jeśli wśród dostępnych zamienników jest jedyną "znaną" mi nazwą, to znaczy że jest ubogo w tej kwestii -
Może to faktycznie oznacza, że tarcze w beczkach na przedzie dużo wytrzymują...
Klocki będą brembo, sprawdzimy zatem jak taki zestaw będzie się sprawował
Poprzednie klocki ATE zniknęły bardzo szybko, a pylą jak cholera - miękkie - i nie piszczały praktycznie od początku
więc musiałem odesłać tarcze, czekam na TRW do beczki tym razem
zatem informuję innych użytkowników auta Subaru Tribeca - nie ma za dużo zamienników do tarcz na przód, a ceny niestety blisko 500 zł za komplet często-gęsto
Udało mi się TRW wyhaczyć za 400 zł, choć nigdy nie przepadałem za tą marką - ale jeśli wśród dostępnych zamienników jest jedyną "znaną" mi nazwą, to znaczy że jest ubogo w tej kwestii -
Może to faktycznie oznacza, że tarcze w beczkach na przedzie dużo wytrzymują...
Klocki będą brembo, sprawdzimy zatem jak taki zestaw będzie się sprawował
Poprzednie klocki ATE zniknęły bardzo szybko, a pylą jak cholera - miękkie - i nie piszczały praktycznie od początku
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
lutek34
tymi linkami potwierdziłeś to o czym pisałem - nie ma markowych zamienników do beczki na przód
same jakieś Ashika, A.B.S i inne wynalazki.
A OEM kosztuje prawie 400 zł za sztukę.
TRW masz za 400 zł za komplet. Obaczymy jak się będą sprawowały, czy się nie wypaczą po sezonie
tymi linkami potwierdziłeś to o czym pisałem - nie ma markowych zamienników do beczki na przód
same jakieś Ashika, A.B.S i inne wynalazki.
A OEM kosztuje prawie 400 zł za sztukę.
TRW masz za 400 zł za komplet. Obaczymy jak się będą sprawowały, czy się nie wypaczą po sezonie
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Ja ma TRW na tyle już drugi rok i zero problemów, swego czasu montowałem tarcze Textar do Voyagera na przód i nie było problemów. TRW robi hamulce dla wielu marek na pierwszy montaż i dla mnie to markowy zamiennik.
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Ashika to marka Hipolu ja bym się nie bał. Miałem coś w Accordzie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Czeka mnie wymiana tarcz tył w Outbacku. Co polecacie? Jak rozumiem lutek34 lubi TRW ??
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Do fabrycznych zwalniaczy są wystarczające, nie pylą nadmiernie, nie skrzypią.
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Mówisz o klockach ?
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
tak o klockach, ale tylne tarcze TRW po przejechaniu 50kkm też wyglądają OK
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Ja własnie muszę powoli myśleć o klockach do Sti-ja I właśnie jakieś piszczące bym zakupił , zarzynane świnie są fajne
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Ale maja hamować i to dobrze
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Jeździłeś na Carbone Lorraine?
To najlepsze kocki z jakimi jeździłem. Oczywiście nie mają sensu do dupowozu, ale do STi traktowanego tak, jak powinno być STi, jak najbardziej.
Używałem kilka mieszanek tej firmy i do cywilnej jazdy (nawet bardzo dynamicznej) polecam mieszankę RC5+. Mocno upalając po górach na semisliku nie zdarzyło mi się ich nigdy przegrzać.
Wyższe numery zdecydowanie odradzam, na zimno wręcz masakrują tarcze. Przeznaczone się do sportu, czy choćby pojeżdżawek, gdzie non stop hamulec jest mocno rozgrzany, ale nie na ulicę
Z tym, że piszę na podstawie doświadczeń sprzed 4 i więcej lat. Może są teraz nowe miaszanki.
Przedstawicielem CL na Polskę jest komancz, nie pojawia się tu od dawna, ale jeżeli jesteś zainteresowany mogę wysłać Ci numer tel
EDIT
I piszczą. Bardzo
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
ponieważ podczas wymiany klocków i tarcz z przodu okazało się, że tłoczki nie bardzo lubią wracać na swoje miejsce, czy zatem zregenerować używając takich zestawów naprawczych:
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... ~2FRE.aspx
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... 1840C.aspx
czy szukać całego zacisku?
Chyba, że FHI robi takie zestawy naprawcze swoje, tyle że nie znalazłem nigdzie
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... ~2FRE.aspx
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... 1840C.aspx
czy szukać całego zacisku?
Chyba, że FHI robi takie zestawy naprawcze swoje, tyle że nie znalazłem nigdzie
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Na opposedparts patrzyłeś?busik pisze:ponieważ podczas wymiany klocków i tarcz z przodu okazało się, że tłoczki nie bardzo lubią wracać na swoje miejsce, czy zatem zregenerować używając takich zestawów naprawczych:
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... ~2FRE.aspx
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... 1840C.aspx
czy szukać całego zacisku?
Chyba, że FHI robi takie zestawy naprawcze swoje, tyle że nie znalazłem nigdzie
Tylko nie wiem jaka wersja, niby do każdej pasują. Numerek 2 Na tym schemacie:
http://opposedforces.com/parts/b9_tribe ... tration_1/
Numer katalogowy i w jakich autach występuje:
http://opposedforces.com/parts/info/26297AG000/
Nie wiem czy będzie dostępny oem w Polsce.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
ja u siebie regenerowałem zacisk zestawem Frenkit, zrobione 50kkm i jak na razie hamuje OK
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
jarmaj, a jak na zimno hamują ( bez rozgrzania )
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Tu carbony mocno różnią się od innych klocków racingowych, takich jak np Ferodo DS2500 czy tym bardziej wyższe serie.
Te działają też zupełnie normalnie na zimno.
Te działają też zupełnie normalnie na zimno.
jakie tarcze dO TRIBECI 3,6 ??
Swojego czasu miałem dwa komplety na przód. DS2500 na co dzień i DS3000 na dni kiedy "potrzebne było mocniejsze hamowanie". Różnica skuteczności tych drugich po rozgrzaniu jest znaczna. W kategorii piszczenia jak dla mnie i kompletu sąsiadów były bezkonkurencyjne
Z ekonomicznego punktu widzenia dla "zwykłego użytkownika" rozwiązanie nie do przyjęcia ale dla użytkownika STI dodatkowy komplet takich klocków to jakieś trzy zbiorniki paliwa, które można spalić na niespecjalnie imponującym dystansie więc nie ma się co ograniczać
Wymiana klocków w zacisku brembo jest bezproblemowa i szybka.
Jest jeden drobiazg dotyczący obydwu w/w klocków ale także RC5+ - wszystkie nie mają homologacji drogowej .....
Z ekonomicznego punktu widzenia dla "zwykłego użytkownika" rozwiązanie nie do przyjęcia ale dla użytkownika STI dodatkowy komplet takich klocków to jakieś trzy zbiorniki paliwa, które można spalić na niespecjalnie imponującym dystansie więc nie ma się co ograniczać
Wymiana klocków w zacisku brembo jest bezproblemowa i szybka.
Jest jeden drobiazg dotyczący obydwu w/w klocków ale także RC5+ - wszystkie nie mają homologacji drogowej .....