Auto dla dziada

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 07:53

stach22 pisze:
27 maja 2019, o 07:38
Poza tym znowu manipulujesz, bo różnica była ok 1,1 sek.
Manipuluję bo napisałem sekunda do setki różnicy a w rzeczywistości jest 1,1? :lol: :mrgreen:
stach22 pisze:
27 maja 2019, o 07:38
W dodatku haldex kończy na 50% z tyłu podczas gdy xdrive i 4MATIC dają nawet do 100% na tył. Dostrzegasz różnice w prowadzeniu takich aut?
Haldex kończy się na 50% tyłu... to też nowość. Dobrze, że Ci od takich popierdółek jak Aventador albo Veyron o tym nie wiedzieli. Ci od Audi RS tak samo. :giggle: Tak dostrzegam różnicę między autem przednionapędowym i tylnonapędowym.

Czyli znowu pomyliłeś się, nie doczytałeś i śmierdziało jak wjeżdżałeś pod krawężnik. Wniosek jest jeden - trzeba się kiedyś wybrać pojeździć. Był już tutaj taki jeden z BMW, który więcej po Rudnikach biegał z łopatą niż jeździł :lol:


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 08:11

Chloru pisze:
stach22 pisze:
27 maja 2019, o 07:38
Poza tym znowu manipulujesz, bo różnica była ok 1,1 sek.
Manipuluję bo napisałem sekunda do setki różnicy a w rzeczywistości jest 1,1? :lol: :mrgreen:
To jest najmniejsza z twoich manipulacji :-)

A doczytałeś, że w Aventadorze napęd na tył w tym haldexie dochodzi do 90% a tryby jazdy ustawione są z rozkładem momentu odpowiednio: 40:60 i 20:80, dostrzegasz różnice z haldexem w Volvo dla przeciętnego chlora? ;-) uzupełnij wiedzę :-) po raz kolejny;-)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 08:38

stach22 pisze:
27 maja 2019, o 08:11
To jest najmniejsza z twoich manipulacji
Czyli znowu pierdolnąłeś głupotę, zasłoniłeś się brakiem pamięci ale wina moja. Spoko.
stach22 pisze:
27 maja 2019, o 08:11
A doczytałeś, że w Aventadorze napęd na tył w tym haldexie dochodzi do 90% a tryby jazdy ustawione są z rozkładem momentu odpowiednio: 40:60 i 20:80, dostrzegasz różnice z haldexem w Volvo dla przeciętnego chlora?
To teraz poproszę jeszcze o informacje jak to jest w Volvo bo nie wiem. Rozumiem, że Ty wiesz skoro rzucasz jakimiś parametrami i masz na to poparcie. Tak się składa, że oprogramowanie poszczególnych implementacji Haldexa nie jest publicznie znane. :whistle:

Jeździłem G20, C klasą w205 oraz S60 obecnym. Jeździłeś każdym z nich czy ssiesz paluszek? :->
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:21

Klorian - jednak Stinger? :mrgreen:
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:27

busik, zajebiste auto. 8-)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:30

wiem, dlatego osobiście obstawiałem że w jego kierunku pójdziesz
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:31

Może coś bym tu wtrącił :mrgreen:
Użytkownicy, którzy polubili ten post (razem 2):
citan (27 maja 2019, o 10:14) • Chloru (27 maja 2019, o 18:40)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:45

lukass, rozumiem, że już mu opony szykujesz :mrgreen:
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:48

Też :)
Ale o napędach moze bym pare osób z błedu wyprowadził. Choćby zaczałbym od tego ze nawet w Haldex nie ma opcji zainicjowania mniej niz około 5-10% na tył (oczywiscie moówimy o autach które normalnie wystepują jako FWD)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 09:52

Chloru pisze: Jeździłem G20, C klasą w205 oraz S60 obecnym. Jeździłeś każdym z nich czy ssiesz paluszek? :->
Chlor, Volvo zobaczyłem z zewnątrz, wsiadłem i odechciało mi się jazdy.

Lukass, dajesz o napędach!!
5-10% mówisz, to zapewne w IV generacji, we wcześniejszych tego nie było. Ale ograniczenie do 50 na tył chyba nadal obowiązuje? Oczywiście w autach dla przysłowiowego chlora, które to auta występują normalnie jako FWD ;-)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 10:31

stach22 pisze:
27 maja 2019, o 09:52
Chlor, Volvo zobaczyłem z zewnątrz, wsiadłem i odechciało mi się jazdy.
Ale wiesz jak się tym jeździ. :lol:

A teraz o tej twojej stałości napędu. Zgadnij o jakim napędzie tu mowa. :giggle:
The power distribution can be altered to continuously variable levels (from 50/50 to 0/100). For example, when driving at high speed, or when parking, the clutch is disengaged and all power goes to the rear wheels.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 10:55

Co oczywiście nie jest do końca prawdą (te 0 na przód) bo każde sprzęgło lepkościowe ma jakis tam opór wewnętrzny czy wstepne napiecie i kilka procent przekaże zawsze - oczywiscie ten procent bedzie byt mały zeby zapewnić napęd auta i przezwyciezenei opor powietrza itd. i dlatego w marketingowym bełkocie pisza o tych 0%
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 11:35

stach22 pisze:
27 maja 2019, o 09:52
Chlor, Volvo zobaczyłem z zewnątrz, wsiadłem i odechciało mi się jazdy.
Sorry, ale volvo najmniej dramatyczne wewnątrz. E klasa czy C mniej, to dramat.
Zwłaszcza, jeżeli mówimy o wyświetlaczach.
Patyk w volvo fajny.

CC zwłaszcza 90 przyjemniejsze od XC 90.
Wewnątrz.
Jechałem CC 90 ale krótko.
Dolce far niente ;-)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 11:53

lukass pisze:
27 maja 2019, o 10:55
Co oczywiście nie jest do końca prawdą (te 0 na przód) bo każde sprzęgło lepkościowe ma jakis tam opór wewnętrzny czy wstepne napiecie i kilka procent przekaże zawsze - oczywiscie ten procent bedzie byt mały zeby zapewnić napęd auta i przezwyciezenei opor powietrza itd. i dlatego w marketingowym bełkocie pisza o tych 0%
lukass, oczywiście. Do jazdy na codzień istotne jest jak szybko ten system działa. Te nowe sprzęgła potrafią zrobić wstępne spięcie i przekazywać napęd zanim wystąpi uślizg kół. Dla zwyklego zjadacza chleba myślę, że to różnice niezauważalne. W szybkiej jeździe bardziej będzie przeszkadzała masa auta, systemy stabilizacji etc. a nie to czy to sprzęgło co siedzi w skrzyni to się nazywa XDrive, 4 Matic czy jeszcze jakoś inaczej. Oczywiście można sobie poprawiać humor marketingowym bluszitem ale mówimy tu o autach do turlania się na codzień.
Użytkownicy, którzy polubili ten post (razem 2):
Alan, Alan, Alan! (27 maja 2019, o 12:57) • So What! (27 maja 2019, o 14:18)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 19:26

Alan, Alan, Alan! pisze:
26 maja 2019, o 22:21
Na forum Subaru bym się nie wygłupiał z zachwalaniem tego dziadostwa.
Zajrzałem co teraz Subaru ma nowego i już wiem jaka jest nowa definicja dziadostwa.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Jaca68
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: IS 200t, MS 1260
Polubił: 361 razy
Polubione posty: 447 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 20:04

Chloru pisze:
27 maja 2019, o 11:53
a nie to czy to sprzęgło co siedzi w skrzyni to się nazywa XDrive, 4 Matic czy jeszcze jakoś inaczej.
W Subaru z CVT to się nazywa symmetrical AWD i też udaje "stały" napęd. :-d
Wszyscy umrzemy z gorąca. :-p

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 23:07

Dlaczego udaje? Stałość polega na tym że działa cały czas, a nie od inicjalnego rozdziału momentu. Sposób przeniesienia napedu przód-tył nie ma na to wpływu - bez wzgledu czy to idzie przez mechanizm różnicowy, czy jest przenoszone bez tego mechanizmu przez jakiś rodzaj sprzęgła.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

Jaca68
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: IS 200t, MS 1260
Polubił: 361 razy
Polubione posty: 447 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 23:51

To Haldex też działa cały czas ;-)
Wszyscy umrzemy z gorąca. :-p

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 27 maja 2019, o 23:58

leon pisze:
Alan, Alan, Alan! pisze:
26 maja 2019, o 22:21
Na forum Subaru bym się nie wygłupiał z zachwalaniem tego dziadostwa.
Zajrzałem co teraz Subaru ma nowego i już wiem jaka jest nowa definicja dziadostwa.
No co ty. Nie myl zabytków z dziadostwem.
lukass pisze:Dlaczego udaje? Stałość polega na tym że działa cały czas, a nie od inicjalnego rozdziału momentu. Sposób przeniesienia napedu przód-tył nie ma na to wpływu - bez wzgledu czy to idzie przez mechanizm różnicowy, czy jest przenoszone bez tego mechanizmu przez jakiś rodzaj sprzęgła.
No właśnie.





:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 28 maja 2019, o 00:00

Jaca68 pisze:To Haldex też działa cały czas ;-)
Jeśli dobrze pamiętam, znaczna część haldexów w zależności od marki działa od zera z tyłu, więc nie stale.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2019, o 00:00 przez stach22, łącznie zmieniany 1 raz.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 28 maja 2019, o 00:01

Volvo montuje w Chinach? Ciekawe.
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

Jaca68
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: IS 200t, MS 1260
Polubił: 361 razy
Polubione posty: 447 razy

Auto dla dziada

Post 28 maja 2019, o 00:27

stach22 pisze:
27 maja 2019, o 23:58
lukass pisze:Dlaczego udaje? Stałość polega na tym że działa cały czas, a nie od inicjalnego rozdziału momentu. Sposób przeniesienia napedu przód-tył nie ma na to wpływu - bez wzgledu czy to idzie przez mechanizm różnicowy, czy jest przenoszone bez tego mechanizmu przez jakiś rodzaj sprzęgła.
No właśnie.
stach22 pisze:
28 maja 2019, o 00:00

Jeśli dobrze pamiętam, znaczna część haldexów w zależności od marki działa od zera z tyłu, więc nie stale.
Trochę sobie przeczysz w tych dwóch postach. Skoro stałość nie zależy od inicjalnego rozdziału momentu (z tym postem się zgodziłeś) to haldex działający od zera z tyłu - działa stale, cały czas. :-p
Wszyscy umrzemy z gorąca. :-p

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Auto dla dziada

Post 28 maja 2019, o 00:32

Jaca68 pisze:
27 maja 2019, o 23:51
To Haldex też działa cały czas ;-)
Jak najbardziej. Haldex od 3 generacji nie potrzebuje różnicy obrotów kół do wytworzenia ciśnienia i spiecia osi. Ma 2 stany kiedy elektronika odcina to spiecie niby do zera (co generalnie jak napisałem wcześniej nie jest takim so końca zerem) - hamowanie i użycie ręcznego. I akurat ta funkcja jest duza jego zaletą
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 29 maja 2019, o 21:57

Auto dla babci? :D

:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

stach22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
Polubił: 203 razy
Polubione posty: 485 razy

Auto dla dziada

Post 30 maja 2019, o 21:06

Chlor, ja tylko z dziennikarskiego obowiązku, C300 4MATIC już w konfiguratorze ;-)
:drunk: KONIEC PISLANDU :thumb:

ODPOWIEDZ