W dodatku haldex kończy na 50% z tyłu podczas gdy xdrive i 4MATIC dają nawet do 100% na tył. Dostrzegasz różnice w prowadzeniu takich aut?
Haldex kończy się na 50% tyłu... to też nowość. Dobrze, że Ci od takich popierdółek jak Aventador albo Veyron o tym nie wiedzieli. Ci od Audi RS tak samo. Tak dostrzegam różnicę między autem przednionapędowym i tylnonapędowym.
Czyli znowu pomyliłeś się, nie doczytałeś i śmierdziało jak wjeżdżałeś pod krawężnik. Wniosek jest jeden - trzeba się kiedyś wybrać pojeździć. Był już tutaj taki jeden z BMW, który więcej po Rudnikach biegał z łopatą niż jeździł
Poza tym znowu manipulujesz, bo różnica była ok 1,1 sek.
Manipuluję bo napisałem sekunda do setki różnicy a w rzeczywistości jest 1,1?
To jest najmniejsza z twoich manipulacji
A doczytałeś, że w Aventadorze napęd na tył w tym haldexie dochodzi do 90% a tryby jazdy ustawione są z rozkładem momentu odpowiednio: 40:60 i 20:80, dostrzegasz różnice z haldexem w Volvo dla przeciętnego chlora? uzupełnij wiedzę po raz kolejny;-)
A doczytałeś, że w Aventadorze napęd na tył w tym haldexie dochodzi do 90% a tryby jazdy ustawione są z rozkładem momentu odpowiednio: 40:60 i 20:80, dostrzegasz różnice z haldexem w Volvo dla przeciętnego chlora?
To teraz poproszę jeszcze o informacje jak to jest w Volvo bo nie wiem. Rozumiem, że Ty wiesz skoro rzucasz jakimiś parametrami i masz na to poparcie. Tak się składa, że oprogramowanie poszczególnych implementacji Haldexa nie jest publicznie znane.
Jeździłem G20, C klasą w205 oraz S60 obecnym. Jeździłeś każdym z nich czy ssiesz paluszek?
Też :)
Ale o napędach moze bym pare osób z błedu wyprowadził. Choćby zaczałbym od tego ze nawet w Haldex nie ma opcji zainicjowania mniej niz około 5-10% na tył (oczywiscie moówimy o autach które normalnie wystepują jako FWD)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Chloru pisze:
Jeździłem G20, C klasą w205 oraz S60 obecnym. Jeździłeś każdym z nich czy ssiesz paluszek?
Chlor, Volvo zobaczyłem z zewnątrz, wsiadłem i odechciało mi się jazdy.
Lukass, dajesz o napędach!!
5-10% mówisz, to zapewne w IV generacji, we wcześniejszych tego nie było. Ale ograniczenie do 50 na tył chyba nadal obowiązuje? Oczywiście w autach dla przysłowiowego chlora, które to auta występują normalnie jako FWD
Chlor, Volvo zobaczyłem z zewnątrz, wsiadłem i odechciało mi się jazdy.
Ale wiesz jak się tym jeździ.
A teraz o tej twojej stałości napędu. Zgadnij o jakim napędzie tu mowa.
The power distribution can be altered to continuously variable levels (from 50/50 to 0/100). For example, when driving at high speed, or when parking, the clutch is disengaged and all power goes to the rear wheels.
Co oczywiście nie jest do końca prawdą (te 0 na przód) bo każde sprzęgło lepkościowe ma jakis tam opór wewnętrzny czy wstepne napiecie i kilka procent przekaże zawsze - oczywiscie ten procent bedzie byt mały zeby zapewnić napęd auta i przezwyciezenei opor powietrza itd. i dlatego w marketingowym bełkocie pisza o tych 0%
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Co oczywiście nie jest do końca prawdą (te 0 na przód) bo każde sprzęgło lepkościowe ma jakis tam opór wewnętrzny czy wstepne napiecie i kilka procent przekaże zawsze - oczywiscie ten procent bedzie byt mały zeby zapewnić napęd auta i przezwyciezenei opor powietrza itd. i dlatego w marketingowym bełkocie pisza o tych 0%
lukass, oczywiście. Do jazdy na codzień istotne jest jak szybko ten system działa. Te nowe sprzęgła potrafią zrobić wstępne spięcie i przekazywać napęd zanim wystąpi uślizg kół. Dla zwyklego zjadacza chleba myślę, że to różnice niezauważalne. W szybkiej jeździe bardziej będzie przeszkadzała masa auta, systemy stabilizacji etc. a nie to czy to sprzęgło co siedzi w skrzyni to się nazywa XDrive, 4 Matic czy jeszcze jakoś inaczej. Oczywiście można sobie poprawiać humor marketingowym bluszitem ale mówimy tu o autach do turlania się na codzień.
Dlaczego udaje? Stałość polega na tym że działa cały czas, a nie od inicjalnego rozdziału momentu. Sposób przeniesienia napedu przód-tył nie ma na to wpływu - bez wzgledu czy to idzie przez mechanizm różnicowy, czy jest przenoszone bez tego mechanizmu przez jakiś rodzaj sprzęgła.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Na forum Subaru bym się nie wygłupiał z zachwalaniem tego dziadostwa.
Zajrzałem co teraz Subaru ma nowego i już wiem jaka jest nowa definicja dziadostwa.
No co ty. Nie myl zabytków z dziadostwem.
lukass pisze:Dlaczego udaje? Stałość polega na tym że działa cały czas, a nie od inicjalnego rozdziału momentu. Sposób przeniesienia napedu przód-tył nie ma na to wpływu - bez wzgledu czy to idzie przez mechanizm różnicowy, czy jest przenoszone bez tego mechanizmu przez jakiś rodzaj sprzęgła.
lukass pisze:Dlaczego udaje? Stałość polega na tym że działa cały czas, a nie od inicjalnego rozdziału momentu. Sposób przeniesienia napedu przód-tył nie ma na to wpływu - bez wzgledu czy to idzie przez mechanizm różnicowy, czy jest przenoszone bez tego mechanizmu przez jakiś rodzaj sprzęgła.
Jeśli dobrze pamiętam, znaczna część haldexów w zależności od marki działa od zera z tyłu, więc nie stale.
Trochę sobie przeczysz w tych dwóch postach. Skoro stałość nie zależy od inicjalnego rozdziału momentu (z tym postem się zgodziłeś) to haldex działający od zera z tyłu - działa stale, cały czas.
Jak najbardziej. Haldex od 3 generacji nie potrzebuje różnicy obrotów kół do wytworzenia ciśnienia i spiecia osi. Ma 2 stany kiedy elektronika odcina to spiecie niby do zera (co generalnie jak napisałem wcześniej nie jest takim so końca zerem) - hamowanie i użycie ręcznego. I akurat ta funkcja jest duza jego zaletą
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD