Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
2 lut 2009, o 23:56
remek pisze:
ja uzywam miedzygazu, a jak mimo to jedynka ma opory to delikatnie jeszcze raz, najwyzej zakret poswiece* - ale za to przez 5 lat nie remontowalem skrzynki z powodu zarzniecia/ogolenia - raz tylko, ale to lozyska sie posypaly niestety ze starosci.
O to to. Międzygaz dobra rzecz (o ile nie ma się stopy z gumy i nie robi heel&toe). Remkowa jedynka działa do dzisiaj

i nadal dobrze współpracuje z międzygazem.
pablonas
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
3 lut 2009, o 12:17
jarmaj pisze:
No ale z drugiej strony, wsadzenie jedynki w tej skrzyni 5MT w czasie jazdy nie jest takie proste. Nie mówię tu o toczeniu się ze śladowa prędkością, ale właśnie sytuacji kiedy nawrotkę trzeba zrobić, albo przed kantem 90 włożyć jeden, bo na dwa będzie zmulał.
I nie raz żeby ta jedynka weszła trzeba sporej siły użyć, po prostu wbić ją na chama. A to zdrowe nie jest.
a jednak, własnie takie miałem przeczucie, że niby synchronizatory do takiej roboty sa przygotowane ale wytrzymałość ich jest ograniczona, czyli możemy przejśc do pytania o 6MT
jak to z tą 6MT z STi jest, podobno to "pancerna" skrzynia, prawda to czy fałsz ?
esilon
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 12:19
Wszystko da się zepsuć ale z 6MT to wyjątkowo trudne jak na skrzynię 4 napędową. Przełyka 650Nm, ostre katowanie, walenie biegami i rózne inne cuda. Bardzo droga w naprawach jak coś padnie.
Azrael
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
3 lut 2009, o 12:23
Azrael pisze:
Wszystko da się zepsuć
to wiadomo
Azrael pisze:
Bardzo droga w naprawach jak coś padnie.
a sprawna ile kosztuje (nowa/używana) ?
esilon
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 12:32
Nowa nawet nie pytaj. Dziesiąt. Poza tym można zamówić tylko do aktualnie robionego modelu, a od Lanosa nie podejdzie do starszych niestety.
Azrael
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
3 lut 2009, o 12:40
Azrael pisze:
można zamówić tylko do aktualnie robionego modelu
to chyba potwierdza opinię, że poprzednia 6MT jest niezniszczalna
a wracając do 5MT na momencik, to jakies wkładki wzmacniające są czy cós, na czym to polega i dlaczego podobno mało daje ?
esilon
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 13:10
esilon pisze:
a wracając do 5MT na momencik, to jakies wkładki wzmacniające są czy cós, na czym to polega i dlaczego podobno mało daje ?
Nie bardzo rozumiem o co chodiz z wkłądką wzmacniającą??
Azrael
-
vibowit
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kiełpin
- Auto: szkoda
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
3 lut 2009, o 14:46
Azrael, esilonowi zapewne chodzi o wkład PPG.
czarne jest piękne...
vibowit
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 14:47
Noto wkłąd PPG pomaga, ale nic nie pomoże do końca bo problemem jest sztywność obudowy, która się "rozgina".
Azrael
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
3 lut 2009, o 15:12
vibowit pisze:
Azrael, esilonowi zapewne chodzi o wkład PPG.
chyba o to mi chodziło

, ale ciekawoską jest to, że problem w sztywności obudowy, która się "rozgina"
no to jak jeżdżą np zmodyfikowane do stage 4 WRX 2.0( maptek) gdzie moment do 380 Nm może dochodzić,
krótko jeżdżą ?
esilon
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 15:17
esilon, NAsze auto ma 550Nm i daje radę. Ale PPG jest bardzo drogie i też nie jets niezniszczalne. Obudowa utrudnia zbudowanie wytrzymałego gearsetu bo przy pełnym bucie zębatki nie współpracują pełną powierzchnią..
Azrael
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 18:15
esilon pisze:
no to rakieta jest
Nie. Rakietą jest drugie Subaru ktore ma i Nm i koni sporo wiecej i kg sporo mniej.
esilon pisze:
Azrael, a zmiana dyferencjałów na inne ("lepsze" na takie
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... ralny.html ) w takim na ten przykład WRX nie ma negatywnego wpływu na trwałość skrzyni czy tez ma ?
Jak każde zwiększenie przyczepnosci zwiększa szansę na awarie przeniesienia napędu zarówno od strony skrzyni jak i połosi.
Azrael
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 18:41
remek, a co?
Azrael
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
3 lut 2009, o 19:03
Azrael, a może napisałbys parę albo nawet więcej słów o skrzyni kłowej do Subaru , no chyba że bardzo Ci sie nie chce a komuś innemu co się zna na temacie będzie się chciało
no chyba , że nic nie wiesz
z góry dziękuję

esilon
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
3 lut 2009, o 19:10
esilon pisze:
Azrael, a może napisałbys parę albo nawet więcej słów o skrzyni kłowej do Subaru , no chyba że bardzo Ci sie nie chce a komuś innemu co się zna na temacie będzie się chciało
"kłowa" to system zapinania biegów, zamiast synchronizatorów są "dog-rings". Mogą takie wkłady mieć zeby skośne, i proste, mogąużywac seryjncyh komponentów jak widełki, a mogą mieć swoje dedykwane. Są kłówki w obudowach 5MT, 6MT, są też specjlne dedykowanego ompletne skrzynie np. do A-grupy, WRC i tak dalej... My mamy w ofercie wkłady kłowe PPG zarówno do 5MT jak i do 6MT. Jesteśmy w stanie też dostarczyć innych producentów jak ktośsię upiera zeby to nie było PPG.
Azrael
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
3 lut 2009, o 19:42
Azrael, dziekuję za rozjaśnienie sytuacji
choć to pewnie nie było moje ostatnie pytanie w sprawie skrzyń biegów

esilon
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 kwie 2009, o 18:18
Mi jedynka właśnie zaczęła stawiać wyraźnie większy opór przy wrzucaniu podczas postoju. Czy to może być wina sprzęgła, które już nie jest takie jak być powinno? Jak podczas postoju pobawię się chwilę i kilka razy wrzucę tą jedynkę, to w końcu wejdzie normalnie, stawiając taki opór jak inne biegi (oczywiście nie R), ale na następnych światłach znowu gorzej wchodzi.
EterycznyŻołądź
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
28 kwie 2009, o 18:28
Z kończącym się sprzęgłem raczej to nie ma nic wspólnego. Te co najwyżej zacznie się w końcu ślizgać.
Pewnie wyrobił się już trochę synchronizator. Dopóki nie będzie gorzej trzeba z tym żyć.
jarmaj
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 kwie 2009, o 18:36
jarmaj pisze:
Z kończącym się sprzęgłem raczej to nie ma nic wspólnego.
Wiesz, nadzieja...
Nie opłaca się tego naprawiać?
Jeszcze odnośnie wcześniejszej dyskusji w tym wątku. Jak się jedzie w korku powiedzmy 20-30 km/h na dwójce to spokojnie można wbić jedynkę? Od nowości ta jedynka (to chyba we wszystkich ich tak jest) przy takim manewrze stawia większy opór niż przy innych biegach. Z czystej ciekawości, jak jest w STi przy takim wrzucaniu jedynki, też stawia opór czy wchodzi łatwo jak np. dwójka?
EterycznyŻołądź
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
28 kwie 2009, o 18:44
Opory przy wrzucaniu jedynki w czasie jazdy to norma z 5MT. W 6MT jest dużo lepiej, praktycznie bez problemu.
jarmaj
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 kwie 2009, o 18:49
jarmaj pisze:
W 6MT jest dużo lepiej, praktycznie bez problemu.

Nie znudziła Ci się przypadkiem? Przecież ty już jesteś na takim etapie, że przynajmniej 7 biegów powinieneś mieć, a nie jakieś śmieszne 6.
jarmaj pisze:
Opory przy wrzucaniu jedynki w czasie jazdy to norma z 5MT.
Czyli jak się po takim wrzuceniu jakoś strasznie gwałtownie gazu nie dodaje to takie wrzucenie nie szkodzi skrzyni?
EterycznyŻołądź
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
28 kwie 2009, o 18:56
Szóstki nie przełożysz tak plug&play do WRX. Inny wał, półosie...
Na seryjnej mocy pewnie jakoś strasznie to nie szkodzi.
jarmaj