1...2...3...4...5...R

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 2 lut 2009, o 23:56

remek pisze: ja uzywam miedzygazu, a jak mimo to jedynka ma opory to delikatnie jeszcze raz, najwyzej zakret poswiece* - ale za to przez 5 lat nie remontowalem skrzynki z powodu zarzniecia/ogolenia - raz tylko, ale to lozyska sie posypaly niestety ze starosci.
O to to. Międzygaz dobra rzecz (o ile nie ma się stopy z gumy i nie robi heel&toe). Remkowa jedynka działa do dzisiaj :mrgreen: i nadal dobrze współpracuje z międzygazem.



esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 12:17

jarmaj pisze: No ale z drugiej strony, wsadzenie jedynki w tej skrzyni 5MT w czasie jazdy nie jest takie proste. Nie mówię tu o toczeniu się ze śladowa prędkością, ale właśnie sytuacji kiedy nawrotkę trzeba zrobić, albo przed kantem 90 włożyć jeden, bo na dwa będzie zmulał.
I nie raz żeby ta jedynka weszła trzeba sporej siły użyć, po prostu wbić ją na chama. A to zdrowe nie jest.

a jednak, własnie takie miałem przeczucie, że niby synchronizatory do takiej roboty sa przygotowane ale wytrzymałość ich jest ograniczona, czyli możemy przejśc do pytania o 6MT :-d

jak to z tą 6MT z STi jest, podobno to "pancerna" skrzynia, prawda to czy fałsz ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 12:19

Wszystko da się zepsuć ale z 6MT to wyjątkowo trudne jak na skrzynię 4 napędową. Przełyka 650Nm, ostre katowanie, walenie biegami i rózne inne cuda. Bardzo droga w naprawach jak coś padnie.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 12:23

Azrael pisze: Wszystko da się zepsuć
to wiadomo :->
Azrael pisze: Bardzo droga w naprawach jak coś padnie.

a sprawna ile kosztuje (nowa/używana) ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 12:32

Nowa nawet nie pytaj. Dziesiąt. Poza tym można zamówić tylko do aktualnie robionego modelu, a od Lanosa nie podejdzie do starszych niestety.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 12:40

Azrael pisze: można zamówić tylko do aktualnie robionego modelu

to chyba potwierdza opinię, że poprzednia 6MT jest niezniszczalna :mrgreen:

a wracając do 5MT na momencik, to jakies wkładki wzmacniające są czy cós, na czym to polega i dlaczego podobno mało daje ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 13:10

esilon pisze: a wracając do 5MT na momencik, to jakies wkładki wzmacniające są czy cós, na czym to polega i dlaczego podobno mało daje ?
Nie bardzo rozumiem o co chodiz z wkłądką wzmacniającą??

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 14:46

Azrael, esilonowi zapewne chodzi o wkład PPG.
czarne jest piękne...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 14:47

Noto wkłąd PPG pomaga, ale nic nie pomoże do końca bo problemem jest sztywność obudowy, która się "rozgina".

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 15:12

vibowit pisze: Azrael, esilonowi zapewne chodzi o wkład PPG.

chyba o to mi chodziło :-> , ale ciekawoską jest to, że problem w sztywności obudowy, która się "rozgina"

no to jak jeżdżą np zmodyfikowane do stage 4 WRX 2.0( maptek) gdzie moment do 380 Nm może dochodzić,

krótko jeżdżą ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 15:17

esilon, NAsze auto ma 550Nm i daje radę. Ale PPG jest bardzo drogie i też nie jets niezniszczalne. Obudowa utrudnia zbudowanie wytrzymałego gearsetu bo przy pełnym bucie zębatki nie współpracują pełną powierzchnią..

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 17:31

Azrael pisze: NAsze auto ma 550Nm i daje radę.

no to rakieta jest 8-)

Azrael, a zmiana dyferencjałów na inne ("lepsze" na takie http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... ralny.html :-> ) w takim na ten przykład WRX nie ma negatywnego wpływu na trwałość skrzyni czy tez ma ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 18:15

esilon pisze: no to rakieta jest

Nie. Rakietą jest drugie Subaru ktore ma i Nm i koni sporo wiecej i kg sporo mniej.


esilon pisze: Azrael, a zmiana dyferencjałów na inne ("lepsze" na takie http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... ralny.html ) w takim na ten przykład WRX nie ma negatywnego wpływu na trwałość skrzyni czy tez ma ?

Jak każde zwiększenie przyczepnosci zwiększa szansę na awarie przeniesienia napędu zarówno od strony skrzyni jak i połosi.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 18:37

Azrael pisze: Rakietą jest drugie Subaru
it is not a Subaru ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 18:41

remek, a co?

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 19:03

Azrael, a może napisałbys parę albo nawet więcej słów o skrzyni kłowej do Subaru , no chyba że bardzo Ci sie nie chce a komuś innemu co się zna na temacie będzie się chciało :->

no chyba , że nic nie wiesz :->


z góry dziękuję 8-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 19:05

Azrael pisze: remek, a co?
a cholera wie :mrgreen:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 19:10

esilon pisze: Azrael, a może napisałbys parę albo nawet więcej słów o skrzyni kłowej do Subaru , no chyba że bardzo Ci sie nie chce a komuś innemu co się zna na temacie będzie się chciało


"kłowa" to system zapinania biegów, zamiast synchronizatorów są "dog-rings". Mogą takie wkłady mieć zeby skośne, i proste, mogąużywac seryjncyh komponentów jak widełki, a mogą mieć swoje dedykwane. Są kłówki w obudowach 5MT, 6MT, są też specjlne dedykowanego ompletne skrzynie np. do A-grupy, WRC i tak dalej... My mamy w ofercie wkłady kłowe PPG zarówno do 5MT jak i do 6MT. Jesteśmy w stanie też dostarczyć innych producentów jak ktośsię upiera zeby to nie było PPG.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 3 lut 2009, o 19:42

Azrael, dziekuję za rozjaśnienie sytuacji

choć to pewnie nie było moje ostatnie pytanie w sprawie skrzyń biegów :mrgreen:

EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 28 kwie 2009, o 18:18

Mi jedynka właśnie zaczęła stawiać wyraźnie większy opór przy wrzucaniu podczas postoju. Czy to może być wina sprzęgła, które już nie jest takie jak być powinno? Jak podczas postoju pobawię się chwilę i kilka razy wrzucę tą jedynkę, to w końcu wejdzie normalnie, stawiając taki opór jak inne biegi (oczywiście nie R), ale na następnych światłach znowu gorzej wchodzi.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 28 kwie 2009, o 18:28

Z kończącym się sprzęgłem raczej to nie ma nic wspólnego. Te co najwyżej zacznie się w końcu ślizgać.
Pewnie wyrobił się już trochę synchronizator. Dopóki nie będzie gorzej trzeba z tym żyć.

EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 28 kwie 2009, o 18:36

jarmaj pisze: Z kończącym się sprzęgłem raczej to nie ma nic wspólnego.

Wiesz, nadzieja... ;-)

Nie opłaca się tego naprawiać?

Jeszcze odnośnie wcześniejszej dyskusji w tym wątku. Jak się jedzie w korku powiedzmy 20-30 km/h na dwójce to spokojnie można wbić jedynkę? Od nowości ta jedynka (to chyba we wszystkich ich tak jest) przy takim manewrze stawia większy opór niż przy innych biegach. Z czystej ciekawości, jak jest w STi przy takim wrzucaniu jedynki, też stawia opór czy wchodzi łatwo jak np. dwójka?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 28 kwie 2009, o 18:44

Opory przy wrzucaniu jedynki w czasie jazdy to norma z 5MT. W 6MT jest dużo lepiej, praktycznie bez problemu.

EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 28 kwie 2009, o 18:49

jarmaj pisze: W 6MT jest dużo lepiej, praktycznie bez problemu.
:x :wall: :x Nie znudziła Ci się przypadkiem? Przecież ty już jesteś na takim etapie, że przynajmniej 7 biegów powinieneś mieć, a nie jakieś śmieszne 6. :mrgreen:
jarmaj pisze: Opory przy wrzucaniu jedynki w czasie jazdy to norma z 5MT.

Czyli jak się po takim wrzuceniu jakoś strasznie gwałtownie gazu nie dodaje to takie wrzucenie nie szkodzi skrzyni?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 1...2...3...4...5...R

Post 28 kwie 2009, o 18:56

Szóstki nie przełożysz tak plug&play do WRX. Inny wał, półosie... ;-)

Na seryjnej mocy pewnie jakoś strasznie to nie szkodzi.

ODPOWIEDZ