Szwedom z definicji nie ufam, bo to naród, który wyrządził nam największe w historii szkody materialne...tadeklodz pisze:to znaczy że szwedzi kłamią i podają fałszywe informacje?gootek pisze: Normalnie rozkład wynosi 90/10.

W Subaru z automatyczną skrzynią 4-biegową napęd jest przenoszony (poza szczególnymi sytuacjami) w stosunku (przód/tył): 90/10, a w Subaru z automatyczną skrzynią 5-biegową - w stosunku (przód/tył): 45/55.
Czyli w Foresterze, w którym skrzynia jest 4-biegowa: 90/10.
Jednak jak napisałem wcześniej Forester sprawdza się dobrze w porównaniu z innymi małymi SUVami, w trudniejszych warunkach drogowych czy też w lekko trudnym terenie. Zarówno ze skrzynią manualną jak i z automatem.
W trudniejszych warunkach, jak na przykład różne sytuacje pokazane na poniższym filmiku, wzrasta ciśnienie w sprzęgle hydraulicznym i układ napędowy zostaje zblokowany w stosunku 50/50.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=foZI5lfvX80
Warto jednak pamiętać, że to sprzęgło działa tylko w określonych sytuacjach i tylko poniżej 60 km/h.
Przy większych prędkościach, Forester z automatyczną skrzynią biegów to praktycznie przednionapędówka.