Subaru Diesle
Subaru Diesle
Jak sie wam sprawuja te diesle. Czy ktos ma jakies probelmy - o jednym ze sprzeglem slyszelismy.
Ile wam to pali w miescie i na szosie?
Ile wam to pali w miescie i na szosie?
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Subaru Diesle
Fux, i tak jesteś na pierwszym miejscu... 

http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
Re: Subaru Diesle
Ja mogę powieedziec tyle że Forester prowadzi się DUŻO gorzej niż benzynowy i skrzynie ma dużo gorszą, duży zawód, paradokslanie silnik jest najlepszą rzeczą w tym aucie.
Re: Subaru Diesle
dziekuje fux za jakze wazna wypowiedz w temacie. w zasadzie rozwiewa ona wszystkie watpliwosci i daje wyczerpujaca odpowiedz na wszelkie mozliwe pytania. Very cunning plan.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Subaru Diesle
Ja niestety mam same kłopoty , opisane w innych wątkach , silnik jest słaby w porównaniu z konstrukcjami innych np: moje mondeo to roboty to rakieta w porównaniu z subaru a papierki mówią co innego subaru powinno być bardziej dynamiczniejsze i szybsze , jest odwrotnie . Silnik działa poprawnie jedynie do ok 3.5K obrotów powyżej wydaje z siebie dziwny odgłosy i nie idzie oczywiście jest to wg serwisu standard i tyle , co do gwarancji to już pisałem gdzie mogą nie uznają , czyli musisz tolerować skrzypiące zawieszenie , płacić za naprawy podczas gwarancji , assistance auta zastępczego nie daje itd...... ogólnie nikomu nie polecam , moim zdaniem boxer diesel jest puki co konstrukcją Experymentalną i pewnie jeszcze kilka lat minie nim ją doprowadzą do wieku dojrzałego , dzisiaj bym tego samochodu zdecydowanie nie kupił . Co innego ze starszymi modelami GT to u nas w domu ulubione autko , wczoraj moja żona właśnie stwierdziła że : " ten stary " to 100 X lepiej jezdzi i przynajmniej nic w nim nie skrzypi .
Re: Subaru Diesle
A czy nie jest tak, że ze względu na poziomą przeciwsobną konstrukcję i utrudniony dostęp do elementów takich jak zawory, wtryskiwacze, etc... niektóre operacje regulacyjne i naprawy wymagają wyjmowania silnika? Czy to w istotny sposób podnosi koszty obsługi takiego silnika w porównaniu np. z klasycznym silnikiem rzędowym?Azrael pisze:paradokslanie silnik jest najlepszą rzeczą w tym aucie.
Re: Subaru Diesle
gootek, z pewnością. Na razie niewiele wiadomo o tych silnikach, miałem na myśli wyłącznie wrażenia z jazdy. Kilka rozwiązań technicznych wydaje się tam conajmnej dziwnych, ale producent zwykle wie co robi, pytanie po co to robi.
Re: Subaru Diesle
Czytam o kłopotach ze sprzęgłem w dieslu i oto co o tym myślę:
Zacznijmy od katalogowych danych dotyczących maksymalnego momentu obrotowego:
Outback 2.5 benzyna - 227 Nm przy 4400 obr./min
Outback 3.0 benzyna - 297 Nm przy 4200 obr./min
Outback 2.0 diesel - 350 Nm przy 1800 obr./min
To już wiele wyjaśnia.
Kiedyś jeździłem Toyotą Avensis 2.2 D. To była najmocniejsza wersja, czyli 177 KM, gdzie maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi aż 400Nm.
Ale:
1. Przy wyłączonej kontroli trakcji, podczas dynamicznego ruszania po prostu zrywało trakcję z przodu, co ograniczało wartość przenoszonego momentu obrotowego...
2. Przy włączonej kontroli trakcji, podczas dynamicznego ruszania, elektronika automatycznie bardzo znacznie ogranicza generowaną moc... tak, że auto rusza płynnie, nie zrywając przyczepności...
W Subaru z silnikiem diesla, gdzie jest napęd awd, sprzęgło w praktyce jest często mocniej obciążane momentem obrotowym niż sprzęgło w Imprezie Sti...
i dlatego moim zdaniem powinni włożyć tam coś naprawdę solidnego.
Zacznijmy od katalogowych danych dotyczących maksymalnego momentu obrotowego:
Outback 2.5 benzyna - 227 Nm przy 4400 obr./min
Outback 3.0 benzyna - 297 Nm przy 4200 obr./min
Outback 2.0 diesel - 350 Nm przy 1800 obr./min
To już wiele wyjaśnia.
Kiedyś jeździłem Toyotą Avensis 2.2 D. To była najmocniejsza wersja, czyli 177 KM, gdzie maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi aż 400Nm.
Ale:
1. Przy wyłączonej kontroli trakcji, podczas dynamicznego ruszania po prostu zrywało trakcję z przodu, co ograniczało wartość przenoszonego momentu obrotowego...
2. Przy włączonej kontroli trakcji, podczas dynamicznego ruszania, elektronika automatycznie bardzo znacznie ogranicza generowaną moc... tak, że auto rusza płynnie, nie zrywając przyczepności...
W Subaru z silnikiem diesla, gdzie jest napęd awd, sprzęgło w praktyce jest często mocniej obciążane momentem obrotowym niż sprzęgło w Imprezie Sti...
i dlatego moim zdaniem powinni włożyć tam coś naprawdę solidnego.
Re: Subaru Diesle
Mam nadzieję, że oni sprzęgło dopracowali...
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ro,1260192
39000 juro...

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ro,1260192
39000 juro...
Dolce far niente 

Re: Subaru Diesle
"Silniki 3.0 TDI i 2.0 TFSI będą współpracowały z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią S-tronic."FUX pisze:Mam nadzieję, że oni sprzęgło dopracowali...![]()
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ro,1260192
W Audi zwykle trzeba dodać chociaż 20%, żeby skompletować jakąś sensowną specyfikację...FUX pisze:39000 juro...
Re: Subaru Diesle
co do momentu obrotowego to on ma 350 Nm w prospekcie , w rzeczywistości to wygląda zupełnie inaczej , długi autostradowy podjazd i ledwo zipie , kiedy inne Diesle idą , trzeba zmykać na kolejne lewe pasy.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Subaru Diesle
Bo do jazdy jest potrzebna moc, nie moment (mierzony NA SILNIKU).Ossa pisze:co do momentu obrotowego to on ma 350 Nm w prospekcie , w rzeczywistości to wygląda zupełnie inaczej , długi autostradowy podjazd i ledwo zipie , kiedy inne Diesle idą , trzeba zmykać na kolejne lewe pasy.
Cała te zawracanie głowy momentem (kiedy mocy nie ma, a silnik ma użytkowy zakres obrotów rzędu 2,5 tyś), to tylko kampanie producentów, którzy swoje diesle chcą sprzedać. Nie mam nic przeciwko dieslom (maja swoje zalety, np mniej palą), chociaż charakterystyki ich pracy ogólnie nie lubię podczas jazdy, ale już mnie męczy te stawianie piedestałów tym ich momentom.
Re: Subaru Diesle
Myślę, że to jest trochę inaczej: obecne uwarunkowania prawne i finansowe (mniej restrykcyjne normy, mniej jadowite podatki, prawdopodobnie wynikające z tego, że rządy chciałyby (?) wyrównać zużycie jednego i drugiego paliwa) powodują, że producenci wolą produkowac gruźliki, bo ludzie chcą je kupować. A potem trzeba wychwalić ten swój produkt na tle innych, więc siedzą marketoidy, które zasłyszane u technicznych informacje przekuwają na Legendarne Możliwości Diesla.jarmaj pisze: Cała te zawracanie głowy momentem (kiedy mocy nie ma, a silnik ma użytkowy zakres obrotów rzędu 2,5 tyś), to tylko kampanie producentów, którzy swoje diesle chcą sprzedać.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Subaru Diesle
Jeżeli miał bym jeszcze raz wybierać zdecydowanie wybrał bym Benzynę , silniczek w GT to poezja i jest lepszy w każdym calu na dole lepszy o górze nie ma co mówić , alastyczność lepsza -- od diesla , boxer diesel całkowicie mnie nie przekonał i szkoda że muszę się jeszcze 2.5 roku nim bujać , spalanie mocno odbiega od tego co deklarują bo ok 10l / 100km trzeba wlać --- wyliczenie co weszło do baku / kilometry ---- komp w tym czasie pokazuje ok. 7.5 l/100km ------ Autko z tradycyjnym silnikiem podobnej wielkości i mocy mieści się w 7.5 l/100 km przy tym samym kierowcy na tych samych rutynowych trasach .
Re: Subaru Diesle
A tu mnie zaskakujesz.Ossa pisze: o ok 10l / 100km trzeba wlać --- wyliczenie co weszło do baku / kilometry ---- komp w tym czasie pokazuje ok. 7.5 l/100km
Spotkałem się kilka razy z podważaniem wyniku średniego spalania z komputera w porównaniu z metodą "nalewową" i postanowiłem sam to sprawdzić. Przez trzy kolejne baki nalewałem pod korek (ale nie "pod korek = do odbicia", ale tak, że za każdym razem widziałem paliwo we wlewie) i wyjeżdżałem bak do końca, kasowałem licznik, zapisywałem. Potem dzielenie i miałem wynik. I mi się zgadzało co do dziesiątych litra, więc po trzech bakach dałem sobie spokój.
Różnica o 33%..?

Liczyłeś za pomocą kalkulatora, czy "w pamięci"...?
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Subaru Diesle
Dokładnie liczyłem
A ty masz Dieselka ???? Może w PB mają to lepiej dopracowane . Ja za zwyczaj nie liczę zacząłem sprawdzać kiedy zobaczyłem że wg. kompa pali mało a w baku ubywa jakoś szybko , leję po korek bo nie lubię na stacji czasu tracić , nawet autem bujam żeby więcej weszło .

Re: Subaru Diesle
Tak wygląda wykres momentu obrotowego i mocy dla silnika Subaru boxer diesel:

a tak wygląda analogiczny wykres dla innego silnika Subaru, dostepnego w między innymi w Outbacku, benzynowego 2.5 sohc

Jeździłem autami z obydwoma tymi silnikami, ale nawet patrząc tylko na te wykresy można powiedziec, którym autem jeździ się wygodniej....
i w którym na dłużej wystarcza jedno sprzęgło

a tak wygląda analogiczny wykres dla innego silnika Subaru, dostepnego w między innymi w Outbacku, benzynowego 2.5 sohc

Jeździłem autami z obydwoma tymi silnikami, ale nawet patrząc tylko na te wykresy można powiedziec, którym autem jeździ się wygodniej....
i w którym na dłużej wystarcza jedno sprzęgło

Re: Subaru Diesle
a ile pali 2.5 obk w miescie i na autostradze przy 140.
i ile pali 3.0 legacy lub OBK w ch samych warunkach, przy nieagresywnej jezdzie? Agresywna znam z opowiadan kolegi. 17.
i ile pali 3.0 legacy lub OBK w ch samych warunkach, przy nieagresywnej jezdzie? Agresywna znam z opowiadan kolegi. 17.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Subaru Diesle
Arno pisze: ile pali 3.0 legacy lub OBK w ch samych warunkach
Po Warszawie jakbym się nie starał to ponizej 18 się nie da. Na trasie trzymając wskazówkę ok 140 i bez szaleństw ok. 13 l/100
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Subaru Diesle
To zupelnie jak moj mistrz jazdy o kropelce.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Subaru Diesle
w mieście: ok. 10-12 litrówArno pisze:a ile pali 2.5 obk w miescie i na autostradze przy 140.
na autostradzie przy 140: ok. 11 litrów
i jeszcze jedno: jeśli porównujesz spalanie benzyny i oleju napędowego, to pamiętaj o różnicy w gęstości tych substancji...
obiektywniej (i "ekologiczniej") byłoby porównywać ilość spalonych kg a nie litrów

Re: Subaru Diesle
IMHO: I jedno i drugie zależy w dużym stopniu od dostosowania się (tego co jest tu nazywane wkładką mięsną), do tego czym się jeździ.gootek pisze: Jeździłem autami z obydwoma tymi silnikami, ale nawet patrząc tylko na te wykresy można powiedziec, którym autem jeździ się wygodniej....
i w którym na dłużej wystarcza jedno sprzęgło![]()
Ja jeździłem przez trzy lata wolnossącym dieslem 61KM (jedyny diesel jakim jeździłem dłużej) i po otrząśnięciu się z szoku wynikającego li tylko z moich przyzwyczajeń, nie miałem kompleksów wobec benzyn o porównywalnej masie/mocy.
Diesel jest inny, ale naprawdę da się nim jeździć bardzo sprawnie. A sprzęgło w 2.0D jest pewnie to samo co w 2.0B. Wiele osób paliło je w benzynowym silniku, więc nie dziw, że w dieslu to będzie jeszcze częstsze.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Subaru Diesle
Agresywna - 23l/100km.Arno pisze: Agresywna znam z opowiadan kolegi. 17.
17 to jazda określana tutaj jako dynamiczna...

I to średnio dynamiczna.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.