Subaru Diesle

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 08:50

Jak sie wam sprawuja te diesle. Czy ktos ma jakies probelmy - o jednym ze sprzeglem slyszelismy.
Ile wam to pali w miescie i na szosie?


Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 09:17

Mnie sie nie spisuje wcale, bo jeżdżę benzyną... :oops:


:razz:
Info dla devlina:
wiem.. :oops:

;-)
Ostatnio zmieniony 17 lut 2009, o 10:43 przez FUX, łącznie zmieniany 1 raz.
Dolce far niente ;-)

devlin
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Włochy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 10:19

Fux, i tak jesteś na pierwszym miejscu... ;-)
http://wwojnar.com/

– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 10:37

Ja mogę powieedziec tyle że Forester prowadzi się DUŻO gorzej niż benzynowy i skrzynie ma dużo gorszą, duży zawód, paradokslanie silnik jest najlepszą rzeczą w tym aucie.

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 10:46

dziekuje fux za jakze wazna wypowiedz w temacie. w zasadzie rozwiewa ona wszystkie watpliwosci i daje wyczerpujaca odpowiedz na wszelkie mozliwe pytania. Very cunning plan.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Ossa
1 gwiazdka
Auto: OBK MY09 GT MY96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 12:14

Ja niestety mam same kłopoty , opisane w innych wątkach , silnik jest słaby w porównaniu z konstrukcjami innych np: moje mondeo to roboty to rakieta w porównaniu z subaru a papierki mówią co innego subaru powinno być bardziej dynamiczniejsze i szybsze , jest odwrotnie . Silnik działa poprawnie jedynie do ok 3.5K obrotów powyżej wydaje z siebie dziwny odgłosy i nie idzie oczywiście jest to wg serwisu standard i tyle , co do gwarancji to już pisałem gdzie mogą nie uznają , czyli musisz tolerować skrzypiące zawieszenie , płacić za naprawy podczas gwarancji , assistance auta zastępczego nie daje itd...... ogólnie nikomu nie polecam , moim zdaniem boxer diesel jest puki co konstrukcją Experymentalną i pewnie jeszcze kilka lat minie nim ją doprowadzą do wieku dojrzałego , dzisiaj bym tego samochodu zdecydowanie nie kupił . Co innego ze starszymi modelami GT to u nas w domu ulubione autko , wczoraj moja żona właśnie stwierdziła że : " ten stary " to 100 X lepiej jezdzi i przynajmniej nic w nim nie skrzypi .

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 13:45

Azrael pisze:paradokslanie silnik jest najlepszą rzeczą w tym aucie.
A czy nie jest tak, że ze względu na poziomą przeciwsobną konstrukcję i utrudniony dostęp do elementów takich jak zawory, wtryskiwacze, etc... niektóre operacje regulacyjne i naprawy wymagają wyjmowania silnika? Czy to w istotny sposób podnosi koszty obsługi takiego silnika w porównaniu np. z klasycznym silnikiem rzędowym?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 13:53

gootek, z pewnością. Na razie niewiele wiadomo o tych silnikach, miałem na myśli wyłącznie wrażenia z jazdy. Kilka rozwiązań technicznych wydaje się tam conajmnej dziwnych, ale producent zwykle wie co robi, pytanie po co to robi.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 14:34

Czytam o kłopotach ze sprzęgłem w dieslu i oto co o tym myślę:

Zacznijmy od katalogowych danych dotyczących maksymalnego momentu obrotowego:

Outback 2.5 benzyna - 227 Nm przy 4400 obr./min
Outback 3.0 benzyna - 297 Nm przy 4200 obr./min
Outback 2.0 diesel - 350 Nm przy 1800 obr./min

To już wiele wyjaśnia.

Kiedyś jeździłem Toyotą Avensis 2.2 D. To była najmocniejsza wersja, czyli 177 KM, gdzie maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi aż 400Nm.
Ale:
1. Przy wyłączonej kontroli trakcji, podczas dynamicznego ruszania po prostu zrywało trakcję z przodu, co ograniczało wartość przenoszonego momentu obrotowego...
2. Przy włączonej kontroli trakcji, podczas dynamicznego ruszania, elektronika automatycznie bardzo znacznie ogranicza generowaną moc... tak, że auto rusza płynnie, nie zrywając przyczepności...

W Subaru z silnikiem diesla, gdzie jest napęd awd, sprzęgło w praktyce jest często mocniej obciążane momentem obrotowym niż sprzęgło w Imprezie Sti...
i dlatego moim zdaniem powinni włożyć tam coś naprawdę solidnego.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 14:56

Mam nadzieję, że oni sprzęgło dopracowali... ;-)


http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ro,1260192
39000 juro...
Dolce far niente ;-)

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 15:05

FUX pisze:Mam nadzieję, że oni sprzęgło dopracowali... ;-)

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ro,1260192
"Silniki 3.0 TDI i 2.0 TFSI będą współpracowały z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią S-tronic."

FUX pisze:39000 juro...
W Audi zwykle trzeba dodać chociaż 20%, żeby skompletować jakąś sensowną specyfikację...

Ossa
1 gwiazdka
Auto: OBK MY09 GT MY96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 16:44

co do momentu obrotowego to on ma 350 Nm w prospekcie , w rzeczywistości to wygląda zupełnie inaczej , długi autostradowy podjazd i ledwo zipie , kiedy inne Diesle idą , trzeba zmykać na kolejne lewe pasy.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 16:59

Ossa pisze:co do momentu obrotowego to on ma 350 Nm w prospekcie , w rzeczywistości to wygląda zupełnie inaczej , długi autostradowy podjazd i ledwo zipie , kiedy inne Diesle idą , trzeba zmykać na kolejne lewe pasy.
Bo do jazdy jest potrzebna moc, nie moment (mierzony NA SILNIKU).

Cała te zawracanie głowy momentem (kiedy mocy nie ma, a silnik ma użytkowy zakres obrotów rzędu 2,5 tyś), to tylko kampanie producentów, którzy swoje diesle chcą sprzedać. Nie mam nic przeciwko dieslom (maja swoje zalety, np mniej palą), chociaż charakterystyki ich pracy ogólnie nie lubię podczas jazdy, ale już mnie męczy te stawianie piedestałów tym ich momentom.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 17:09

jarmaj pisze: Cała te zawracanie głowy momentem (kiedy mocy nie ma, a silnik ma użytkowy zakres obrotów rzędu 2,5 tyś), to tylko kampanie producentów, którzy swoje diesle chcą sprzedać.
Myślę, że to jest trochę inaczej: obecne uwarunkowania prawne i finansowe (mniej restrykcyjne normy, mniej jadowite podatki, prawdopodobnie wynikające z tego, że rządy chciałyby (?) wyrównać zużycie jednego i drugiego paliwa) powodują, że producenci wolą produkowac gruźliki, bo ludzie chcą je kupować. A potem trzeba wychwalić ten swój produkt na tle innych, więc siedzą marketoidy, które zasłyszane u technicznych informacje przekuwają na Legendarne Możliwości Diesla.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Ossa
1 gwiazdka
Auto: OBK MY09 GT MY96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 17:39

Jeżeli miał bym jeszcze raz wybierać zdecydowanie wybrał bym Benzynę , silniczek w GT to poezja i jest lepszy w każdym calu na dole lepszy o górze nie ma co mówić , alastyczność lepsza -- od diesla , boxer diesel całkowicie mnie nie przekonał i szkoda że muszę się jeszcze 2.5 roku nim bujać , spalanie mocno odbiega od tego co deklarują bo ok 10l / 100km trzeba wlać --- wyliczenie co weszło do baku / kilometry ---- komp w tym czasie pokazuje ok. 7.5 l/100km ------ Autko z tradycyjnym silnikiem podobnej wielkości i mocy mieści się w 7.5 l/100 km przy tym samym kierowcy na tych samych rutynowych trasach .

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:00

Ossa pisze: o ok 10l / 100km trzeba wlać --- wyliczenie co weszło do baku / kilometry ---- komp w tym czasie pokazuje ok. 7.5 l/100km
A tu mnie zaskakujesz.
Spotkałem się kilka razy z podważaniem wyniku średniego spalania z komputera w porównaniu z metodą "nalewową" i postanowiłem sam to sprawdzić. Przez trzy kolejne baki nalewałem pod korek (ale nie "pod korek = do odbicia", ale tak, że za każdym razem widziałem paliwo we wlewie) i wyjeżdżałem bak do końca, kasowałem licznik, zapisywałem. Potem dzielenie i miałem wynik. I mi się zgadzało co do dziesiątych litra, więc po trzech bakach dałem sobie spokój.

Różnica o 33%..? :o

Liczyłeś za pomocą kalkulatora, czy "w pamięci"...?
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Ossa
1 gwiazdka
Auto: OBK MY09 GT MY96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:08

Dokładnie liczyłem :-) A ty masz Dieselka ???? Może w PB mają to lepiej dopracowane . Ja za zwyczaj nie liczę zacząłem sprawdzać kiedy zobaczyłem że wg. kompa pali mało a w baku ubywa jakoś szybko , leję po korek bo nie lubię na stacji czasu tracić , nawet autem bujam żeby więcej weszło .

Ossa
1 gwiazdka
Auto: OBK MY09 GT MY96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:11

W Imprezce nie liczę :-d

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:37

Tak wygląda wykres momentu obrotowego i mocy dla silnika Subaru boxer diesel:

Obrazek


a tak wygląda analogiczny wykres dla innego silnika Subaru, dostepnego w między innymi w Outbacku, benzynowego 2.5 sohc

Obrazek


Jeździłem autami z obydwoma tymi silnikami, ale nawet patrząc tylko na te wykresy można powiedziec, którym autem jeździ się wygodniej....

i w którym na dłużej wystarcza jedno sprzęgło ;-)

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:42

a ile pali 2.5 obk w miescie i na autostradze przy 140.
i ile pali 3.0 legacy lub OBK w ch samych warunkach, przy nieagresywnej jezdzie? Agresywna znam z opowiadan kolegi. 17.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:46

Arno pisze: ile pali 3.0 legacy lub OBK w ch samych warunkach


Po Warszawie jakbym się nie starał to ponizej 18 się nie da. Na trasie trzymając wskazówkę ok 140 i bez szaleństw ok. 13 l/100
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:48

To zupelnie jak moj mistrz jazdy o kropelce.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:48

Arno pisze:a ile pali 2.5 obk w miescie i na autostradze przy 140.
w mieście: ok. 10-12 litrów
na autostradzie przy 140: ok. 11 litrów

i jeszcze jedno: jeśli porównujesz spalanie benzyny i oleju napędowego, to pamiętaj o różnicy w gęstości tych substancji...
obiektywniej (i "ekologiczniej") byłoby porównywać ilość spalonych kg a nie litrów :cofee:

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:50

gootek pisze: Jeździłem autami z obydwoma tymi silnikami, ale nawet patrząc tylko na te wykresy można powiedziec, którym autem jeździ się wygodniej....

i w którym na dłużej wystarcza jedno sprzęgło ;-)
IMHO: I jedno i drugie zależy w dużym stopniu od dostosowania się (tego co jest tu nazywane wkładką mięsną), do tego czym się jeździ.
Ja jeździłem przez trzy lata wolnossącym dieslem 61KM (jedyny diesel jakim jeździłem dłużej) i po otrząśnięciu się z szoku wynikającego li tylko z moich przyzwyczajeń, nie miałem kompleksów wobec benzyn o porównywalnej masie/mocy.
Diesel jest inny, ale naprawdę da się nim jeździć bardzo sprawnie. A sprzęgło w 2.0D jest pewnie to samo co w 2.0B. Wiele osób paliło je w benzynowym silniku, więc nie dziw, że w dieslu to będzie jeszcze częstsze.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Subaru Diesle

Post 17 lut 2009, o 18:53

Arno pisze: Agresywna znam z opowiadan kolegi. 17.
Agresywna - 23l/100km.
17 to jazda określana tutaj jako dynamiczna... :mrgreen:
I to średnio dynamiczna.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

ODPOWIEDZ