
Jaki Forester
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Jaki Forester
OK. Nie chodziło mi o to że Forek się często psuję. W klasie aut 5-7 lat ma 3 miejsce po dwóch porszakach. Chodzi mi o to, że jeżeli ktoś potrzebuje auto do codziennej jazdy to powinien głównie patrzeć na stan techniczny bo z częściami jest krucho a w ASO krucho, żeby nie powiedzieć beznadziejnie, i drogo. 

Re: Jaki Forester
czyli rozumiem że foresterki nie psują się za często a jeśli już to części kosztują sporo? napewno macie info ile kosztują np klocki, tarcze, amorki przód i tył, rozrząd, jakieś części zawieszenia? a jak jest z waszymi samochodami? często coś się dzieje?
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Jaki Forester
O to chodzi, że zazwyczaj rzadko się coś dzieje i to jest piekne. Jeździ też super 

Re: Jaki Forester
Pierwsze stwierdzenie jest prawdziwe.niesiu pisze:czyli rozumiem że foresterki nie psują się za często a jeśli już to części kosztują sporo?
A drugie to bzdura.
Części do Forestra nie są droższe niż części do Mitsubishi Outlandera, Nissana X-Trail, Landrovera Freelandera, Toyoty RAV4, BMW X3... i innych konkurencyjnych samochodów.
To oczywiste, że jeśli decydujesz się na taki samochód to powinieneś liczyć się z tym, że w przypadku awarii koszty naprawy będą wyższe niż w aucie typu Opel Corsa.
Re: Jaki Forester
gootek pisze:Pierwsze stwierdzenie jest prawdziwe.niesiu pisze:czyli rozumiem że foresterki nie psują się za często a jeśli już to części kosztują sporo?
A drugie to bzdura.
Części do Forestra nie są droższe niż części do Mitsubishi Outlandera, Nissana X-Trail, Landrovera Freelandera, Toyoty RAV4, BMW X3... i innych konkurencyjnych samochodów.
To oczywiste, że jeśli decydujesz się na taki samochód to powinieneś liczyć się z tym, że w przypadku awarii koszty naprawy będą wyższe niż w aucie typu Opel Corsa.
ja tylko powtórzyłem coś co ktoś tu napisał. że części są drogie i jest problem z serwisem. pytam o ceny bo niekiedy tak jak w przypadku mojego forda to ceny są czasem wyssane z palca. np rozrząd do cossa kosztuje mniej więcej 4000zł + robocizna więc wychodzi strasznie duzo
Re: Jaki Forester
niesiu pisze: np rozrząd do cossa kosztuje mniej więcej 4000zł + robocizna więc wychodzi strasznie duzo
no to zmień wreszcie auto na tanie w eksploatacji, np na Forestera

nie będziesz żałował

Re: Jaki Forester
za wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem w ASO Subaru zapłaciłem tyle samo, co w mondeo w nieautoryzowanym Abscarze.niesiu pisze: jak w przypadku mojego forda to ceny są czasem wyssane z palca
Kwota niemała, ale w porównianiu z innymi markami jest nawet przeciętnie.
Re: Jaki Forester
Części do Subaru Forestera były w Polsce drogie kilka lat temu, gdy faktycznie było to auto bardzo rzadko spotykane w Polsce. Jednak od tamtej pory spadły znacznie ceny u autoryzowanego importera (czyli w autoryzowanych serwisach), jak i pojawiło się sporo alternatywnych możliwości zakupu części zamiennych. Obecnie nie ma problemu z dostępnością częsci, a ceny są na porównywalnym poziomie z podobnej jakości częściami do innych samochodów. Jeśli chodzi o serwis, to problem może być jedynie w małych miejscowościach. Ale bez przesady. Forester to nie jest ani jakiś super skomplikowany ani przeładowany elektroniką samochód. Dobry mechanik albo elektryk dadzą sobie radą z jakimi usterkami, jeśli się pojawią.... a jeśli nie dadzą rady, to możesz pytać o radę na forumniesiu pisze:ja tylko powtórzyłem coś co ktoś tu napisał. że części są drogie i jest problem z serwisem. pytam o ceny bo niekiedy tak jak w przypadku mojego forda to ceny są czasem wyssane z palca. np rozrząd do cossa kosztuje mniej więcej 4000zł robocizna więc wychodzi strasznie duzo

Re: Jaki Forester
Jeśli chodzi chodzi o spalanie to Forek 2.5 NA MY'04 manual spala w mieście od 11-13l, w trasie 9-12l (15l holując dużą przyczepę kempingową)
Awaryjność jest bardzo niska bo w trakcie przebiegu 100 000km, było wymienione jedno łożysko z tyłu i gumki stabilizatora.
Duży przegląd po 100 000 km w 4t, z rozrządem, wszystkimi płynami, filtrami itp kosztował około 2500zł. Aha wymieniłem również sprzęgło bo było trochę przypalone po manewrach z przyczepą na piasku - koszt około 1800 zł. Z innych pozycji to 2 razy wymieniałem klocki z przodu, raz z tyłu no i oczywiście przeglądy oleje itp, ale to już normalna eksploatacja.
Awaryjność jest bardzo niska bo w trakcie przebiegu 100 000km, było wymienione jedno łożysko z tyłu i gumki stabilizatora.

Duży przegląd po 100 000 km w 4t, z rozrządem, wszystkimi płynami, filtrami itp kosztował około 2500zł. Aha wymieniłem również sprzęgło bo było trochę przypalone po manewrach z przyczepą na piasku - koszt około 1800 zł. Z innych pozycji to 2 razy wymieniałem klocki z przodu, raz z tyłu no i oczywiście przeglądy oleje itp, ale to już normalna eksploatacja.
Re: Jaki Forester
a ile kosztował taki rutynowy przegląd /olej , filtry /bez swiec i tp? Ten najtańszy?
Re: Jaki Forester
Coś koło 400złtadeklodz pisze:a ile kosztował taki rutynowy przegląd /olej , filtry /bez swiec i tp? Ten najtańszy?
Re: Jaki Forester
można przeżyć. Mnie jak za tego typu przegląd kilka lat wstecz krzykneli w ASO Volvo 800 czy 900 zł / już nie pamiętam/ to przestałem jeździć do ASo z volvo i kupiłem sobie następny samochód forester aby nie jeździć do nich na gwarancji.
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Jaki Forester
Daj mi adres a już tam jadę. 300 PLN to koszt wymiany oleju (oczywiście dobry syntetyk i to nie Lotos+filtr oleju+robocizna). Najtańszy normalny przegląd to około 700-800 PLN a najdroższy (z wymianą rozrządu) to około 2800-3000 PLN. Mówimy oczywiście o przeglądach zgodnych z książką serwisową w ASO a nie u Pana Miecia (z całym szacunkiem dla Pana Miecia) w jego garażu. Cena 2800-3000 jest podana mi przez ASO tydzień temu. Sorki ale taka jest rzeczywistość. Dostęp części b. cienki. Śmiem tak twierdzić bo wcześniej miałem samochody niewłaściwe tj. Escorta i Vectrę. Teraz mam samochód właściwy i poprawny (na inny bym go nie zamieniłJacekD pisze:Coś koło 400złtadeklodz pisze:a ile kosztował taki rutynowy przegląd /olej , filtry /bez swiec i tp? Ten najtańszy?


-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Jaki Forester
Ja u Jarka w Józefowie za ostatni przegląd forka przy 170.000 zapłaciłem 440zł. Byłem przy aucie, więc wiem co było robione:
1. Przegląd hamulców, wyjęcie, przeszlifowanie klocków
2. Kontrola płynu hamulcowego
3. Wymiana oleju (Jarek wlewa syntetyczny quaker state do silników turbo)
4. Wymiana filtra oleju
5. Wymiana filtra powietrza
6. Sprawdzenie stanu zawieszenia, osłon przegubów itp
7. Kontrola i uzupełnienie płynu chłodniczego
8. Kontrola stanu akumulatora
9. Sprawdzenie żarówek
10. Sprawdzenie ciśnienia w oponach, zamiana kół
11. Sprawdzenie oleju w skrzyni biegów
1. Przegląd hamulców, wyjęcie, przeszlifowanie klocków
2. Kontrola płynu hamulcowego
3. Wymiana oleju (Jarek wlewa syntetyczny quaker state do silników turbo)
4. Wymiana filtra oleju
5. Wymiana filtra powietrza
6. Sprawdzenie stanu zawieszenia, osłon przegubów itp
7. Kontrola i uzupełnienie płynu chłodniczego
8. Kontrola stanu akumulatora
9. Sprawdzenie żarówek
10. Sprawdzenie ciśnienia w oponach, zamiana kół
11. Sprawdzenie oleju w skrzyni biegów
Re: Jaki Forester
Fido. Czt Jarek z Józefowa to autoryzowany serwis? Bo ja przez najbliższe 3 lata na takowe jestem skazany
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Jaki Forester
A nieeeeeeee. Ty masz nowego forka ;) To pomnóż tę kwotę przez dwa i dodaj z 200zł (czyli 2 razy nic do subaru)tadeklodz pisze:Fido. Czt Jarek z Józefowa to autoryzowany serwis? Bo ja przez najbliższe 3 lata na takowe jestem skazany

Mnie nie dziwi, że ASO ma wyższe ceny (sam z drugim forkiem jeżdżę do ASO z powodów gwarancyjnych). Muszą ponieść wydatki na urządzenia, kanapę dla klientów, ekspres do kawy, szkolenia mechaników itp. Ale po okresie gwarancji można jechać do takiego Pana Henia i płacić zwyczajnie mniej.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Jaki Forester
1. co tu przeglądać, widać bez wyciągania czy klocki się już się kończą. Jak felga nie jest dostatecznie ażurowa, to wystarczy koło odkręcić. Przeszlifowanie? Czyli sprawienie, że klocki znowu trzeba do tarczy dopasowywać??? Pierwsze słyszę.Konto usunięte pisze:Ja u Jarka w Józefowie za ostatni przegląd forka przy 170.000 zapłaciłem 440zł. Byłem przy aucie, więc wiem co było robione:
1. Przegląd hamulców, wyjęcie, przeszlifowanie klocków
2. Kontrola płynu hamulcowego
3. Wymiana oleju (Jarek wlewa syntetyczny quaker state do silników turbo)
4. Wymiana filtra oleju
5. Wymiana filtra powietrza
6. Sprawdzenie stanu zawieszenia, osłon przegubów itp
7. Kontrola i uzupełnienie płynu chłodniczego
8. Kontrola stanu akumulatora
9. Sprawdzenie żarówek
10. Sprawdzenie ciśnienia w oponach, zamiana kół
11. Sprawdzenie oleju w skrzyni biegów
2. tylko poziom (jak tak to sorry, ale za to też można tez płacić???), czy sprawdzenie temp. wrzenia? Jak to drugie, to średnio kumam po co. Raz do roku wymienić i już. Jak ktoś jeździ wolno, to może raz na dwa lata.
3. OK.
4. OK.
5. w sumie 0,5 minuty roboty, ale filtr cos tam kosztuje
6. OK.
7. Na czym polega kontrola? Na sprawdzeniu poziomu? I dolaniu?
8. OK., ładownie można sprawdzić, aku też
9. Czyli obejście auta dookoła? Faktycznie, wykonalne tylko warsztatowo…
10. Dobra, nie musi się chcieć komuś podnosić na lewarku auta i odkręcać kół
11. wyciągnąć bagnet, włożyć bagnet
Czyli w całym tym zestawie czynności w sumie tylko poniesiono koszty oleju i jego wymiany oraz filtra powietrza. No i ew przekładanie kół i pomiar ładowania i akumulatora. Reszta to czynności które w sumie wymagały może z 8 minut z przerwą na papierosa. Albo drogi olej i filtry kupiłeś, albo ostro Cię skasowali za taki zestaw czynności!

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Jaki Forester
jarmaj pisze: Czyli w całym tym zestawie czynności w sumie tylko poniesiono koszty oleju i jego wymiany oraz filtra powietrza. No i ew przekładanie kół i pomiar ładowania i akumulatora. Reszta to czynności które w sumie wymagały może z 8 minut z przerwą na papierosa. Albo drogi olej i filtry kupiłeś, albo ostro Cię skasowali za taki zestaw czynności!![]()
Mam pomysł na atrakcję Chlejad 2009. Jarmaj nam pokaże jak zrobić ten zestaw czynności w 8 minut


IMHO wyjęcie klocków i wyczyszczenie choćby zacisków ma sens. Pył z klocków nie wpływa na zwiększenie sprawności hamulców, nie?
A cała reszta. No cóż. Jeden robi szafę wnękową sam, inny ma dwie lewe ręce i zamawia w firmie. A jak ktoś jest dobry, to otwiera działalność usługową i trzaska kokosy. Rozważ to

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Jaki Forester
Jasne. Tylko nie wiem ile od tych 8 minut odjąć na tą przerwę na papierosa, nie mam w tym zakresie żadnego doświadczenia, muszę jakiegoś palacza zapytać. Ale i tak zostanie za dużo czasu.Konto usunięte pisze:jarmaj pisze: Czyli w całym tym zestawie czynności w sumie tylko poniesiono koszty oleju i jego wymiany oraz filtra powietrza. No i ew przekładanie kół i pomiar ładowania i akumulatora. Reszta to czynności które w sumie wymagały może z 8 minut z przerwą na papierosa. Albo drogi olej i filtry kupiłeś, albo ostro Cię skasowali za taki zestaw czynności!![]()
Mam pomysł na atrakcję Chlejad 2009. Jarmaj nam pokaże jak zrobić ten zestaw czynności w 8 minutWchodzisz w to?
![]()
IMHO wyjęcie klocków i wyczyszczenie choćby zacisków ma sens. Pył z klocków nie wpływa na zwiększenie sprawności hamulców, nie?

A co pył z kolcków przeszkadza? Można wyczyścić przy wymianie klocków oczywiście, pooglądać gumki na tłoczkach itp, ale miedzy wymianami klocków??? Nadopiekuńczość
Re: Jaki Forester
o jakaś akcja , darmowe przeglądy Foresterów, jest gdzieś lista
?
kurde ja też frajer, płacę bo się nie znam
p.s. na fajkę 5 minut

kurde ja też frajer, płacę bo się nie znam

p.s. na fajkę 5 minut
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Jaki Forester
jarmaj pisze: A co pył z kolcków przeszkadza? Można wyczyścić przy wymianie klocków oczywiście, pooglądać gumki na tłoczkach itp, ale miedzy wymianami klocków??? Nadopiekuńczość
jarmaj, ale Ty zmieniasz klocki co 5 kkm a taki Konto usunięte, co 30 kkm pewnie

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Jaki Forester
Pewnie tak.
Ale skąd skąd bierze pył z klocków? Nie czasem ze zużywanych klocków? Czyli jego ilość jest w funkcji zużywania się klocków, a nie przebiegu.
Ale skąd skąd bierze pył z klocków? Nie czasem ze zużywanych klocków? Czyli jego ilość jest w funkcji zużywania się klocków, a nie przebiegu.

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Jaki Forester
jarmaj, tylko syf w hamulcach to nie tylko klocki, pamiętaj gdzie Fidulce mieszkają



"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Jaki Forester
Raczej o sprawdzenie, czy klocek nie blokuje się w zacisku + dokładne czyszczenie. Sprawdzenie czy tłoczki nie są zapieczone i ich ewentualne czyszczenie/smarowanie.jarmaj pisze: 1. co tu przeglądać, widać bez wyciągania czy klocki się już się kończą. Jak felga nie jest dostatecznie ażurowa, to wystarczy koło odkręcić. Przeszlifowanie? Czyli sprawienie, że klocki znowu trzeba do tarczy dopasowywać??? Pierwsze słyszę.
+ sprawdzenie temperatury zamarzania (czy jak to się nazywa)jarmaj pisze: 7. Na czym polega kontrola? Na sprawdzeniu poziomu? I dolaniu?
To ile wg Ciebie powinien kosztować taki zestaw czynności?
Też serwisuję swoje Subaru u Jarka i jeśli chodzi o sprawdzenie samochodu, to uważam że robi to bardzo dokładnie. Do tego ma bardzo rozsądne ceny.
Poza tym, jarmaj, tu jest Warszawa, tu się płaci

O, o, o !Konto usunięte pisze: No cóż. Jeden robi szafę wnękową sam
