
http://moto.onet.pl/1549326,1,artykul.html
damaz pisze: jak można modelować klimat?
czy można modelować klimat?
ameryki nie odkryliAMI pisze:a to kolega KY wygrzebal dzisiaj - czarne samochody sa nieekologiczne w Kalafiorni :)
http://www.autoblog.com/2009/03/25/cali ... lack-cars/
I co Panstwo na to? :)
modeluje pogodę, czyli ruchy/parametry powietrza głównie. i też różnie to wychodzi.Konto usunięte pisze: A co robi ICM?
Czyli jakiś postęp jest, bo nie tak dawno temu wyniki obliczeń prognóz były osiągalne post factum.damaz pisze: na razie szczytem możliwości jest wyliczenie "pogody" na 10.... dni.
No jakoś to trzeba było nazwać..jest dziedzina "wiedzy" geomatyka![]()
ależ nikt nie mówi, że postępu nie ma. chodzi mi tylko o to, że jest jednak za wcześnie, żeby na podstawie efektów działania tych "narzędzi w fazie rozwoju" wypisywać idiotyzmy o CO2 i drzeć się, że to "naukowo potwierdzone" jest.srnk pisze: Czyli jakiś postęp jest, bo nie tak dawno temu wyniki obliczeń prognóz były osiągalne post factum.
(kontynuując to znad cytatu) widać, zresztą, że niektóre "środowiska lobbujące" już czują pismo nosem. dopuszczalna (moim zdaniem) interpretacja ww cytata: "my wiemy, że emisje CO2 gówno mają do zmian klimatycznych (jakie by te zmiany nie były), ale i tak was, podatnicy, będziemy doić za "cieplarniany sutek"."FUX pisze:- Nawet jeśli ograniczymy emisję CO2 do zera, to pewne skutki zmian klimatycznych są nie do uniknięcia - powiedział unijny komisarz ds. środowiska Stawros Dimas, prezentując "białą księgę" o dostosowaniu się UE do zmian klimatu wywołanych efektem cieplarnianym.
a jaki od razu postęp w dziedzinie nastąpił !srnk pisze:I tak zostałem geoinformatykiem
Nigdy nie jest za wcześnie na zarobienie paru dolców na głąbach, którym da się wmówić takie banialuki. Szkoda tylko, że kto inny jest głąbem, który łyka te ,,rewelacje'', a zwykle kto inny ponosi realne koszty.damaz pisze: chodzi mi tylko o to, że jest jednak za wcześnie, żeby na podstawie efektów działania tych "narzędzi w fazie rozwoju" wypisywać idiotyzmy o CO2 i drzeć się, że to "naukowo potwierdzone" jest.
http://www.tvn24.pl/0,1595950,0,1,za-gr ... omosc.htmlKoniec z akcyzą na samochody. Ministerstwo finansów ma już gotowe założenia do projektu ustawy o podatku ekologicznym, który ją zastąpi - pisze "WSJ Polska". Ma on być naliczany w oparciu o poziom emisji spalin, a nie od wartości auta i pojemności jego silnika. Nadmierne dymienie będzie kosztowne.
[...]
Ponieważ opłata nie będzie już zależała od pojemności silnika, to właścicielom drogich aut, z silnikami powyżej dwóch litrów, takich jak Mercedes C Klasa czy Audi A4, podatek przyniesie największe oszczędności.