Pytanie laika: czy w ogóle da się wystartować z nieodblokowanym wolantem?WRC fan pisze: "- Pilot awionetki Cessna, która w niedzielę rozbiła się w Krakowie, nie odblokował przed lotem drążka sterowego, tzw. wolantu. To mogło spowodować wypadek - poinformował PAP przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Edmund Klich."
Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Blokada była założona niewłaściwie. link do dyskusji na ten temat
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
So What!, da się, na upartego da się nawet wylądować, ale wymaga to niewiarygodnego szczęścia.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
- Kornik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z drugiej strony kałuży
- Auto: Zoom i Rower. Range Rover
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Moglo, bo widzisz, nie byli tam z nim i nie wiedza na 100%, no bo dlaczego nie odblokowal po starcie jak juz zobaczyl, ze nie moze ruszyc - spanikowal czy co?devlin pisze: Mogło? Ten komentarz, to chyba żart jakiś. Mogli też napisać - "w samolocie urwało się lewe skrzydło - to mogło spowodować wypadek".
Dlaczego nie sprawdzil w czasie tzw. 'run-up'u' czy stery pozwalaja na pelen zakres wychylen? Itd... Wszystko co odkrywaja to tylko 'najprawdopodobniejse przyczyny' a nie po prostu 'przyczyny'.
A jak pokauje znany wszystkim przyklad pewnego f-15 i bez skrzydla da sie latac.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 21 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Czy możecie wytłumaczyć laikowi, co to dokładnie znaczy? Czy to coś takiego, jak jazda samochodem z zablokowanym kołem kierownicy?So What! pisze:Pytanie laika: czy w ogóle da się wystartować z nieodblokowanym wolantem?WRC fan pisze: "- Pilot awionetki Cessna, która w niedzielę rozbiła się w Krakowie, nie odblokował przed lotem drążka sterowego, tzw. wolantu. To mogło spowodować wypadek - poinformował PAP przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Edmund Klich."
- Kornik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z drugiej strony kałuży
- Auto: Zoom i Rower. Range Rover
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Tak troche, tylko wyobraz sobie blokade kierownicy, ktora pozwala ci skrecic w prawo, ale w lewo juz nie. W dodatku wolant w samolocie steruje w dwu plaszczyznach (dla uproszczenia, lewo-prawo i szybciej-wolniej), ten mial odblokowane w pelni lewo-prawo, natomiast w plaszczyznie szybciej-wolniej mogl tylko zrobic wolniej.Godlik pisze: Czy możecie wytłumaczyć laikowi, co to dokładnie znaczy? Czy to coś takiego, jak jazda samochodem z zablokowanym kołem kierownicy
- Kornik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z drugiej strony kałuży
- Auto: Zoom i Rower. Range Rover
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Nie jest az tak tragicznie panie devlinie, z zablokowanym sterem wysokosci da sie doleciec na lotnisko i wyladowac, ale tu jeszcze doszlo kilka innych warunkow (przeciazenie, mala predkosc/wysokosc zaraz po starcie, brak czasu na myslenie) - jak to zwykle bywa awaria sama w sobie zadko powoduje katastrofe.devlin pisze: So What!, da się, na upartego da się nawet wylądować, ale wymaga to niewiarygodnego szczęścia.
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Kornik pisze: A jak pokauje znany wszystkim przyklad pewnego f-15 i bez skrzydla da sie latac.
Nie wszystkim ;> Można coś więcej ?
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
dla mnie właśnie to jest najbardziej szokujące. gościu podobno był zawodowcem...Kornik pisze: Dlaczego nie sprawdzil w czasie tzw. 'run-up'u' czy stery pozwalaja na pelen zakres wychylen?
jak przeczytałem to uwierzyć nie mogłem.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
WRC fan pisze: Nie wszystkim ;> Można coś więcej ?
- Kornik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z drugiej strony kałuży
- Auto: Zoom i Rower. Range Rover
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Jakis czas temu sluchalem wywiadu z gosciem, ktory stracil skrzydlo w f-15. Doszlo do jakiejs kolizji na manewrach czy cos w tym stylu. Nieistotne. Co istotne to to, ze pilot w f-15 z kokpitu nie widzi skrzydel, wiec nie wiedzial co sie stalo. Jedyne co mogl sprawdzic to zachowanie maszyny, a ta zachowywala sie prawie normalnie - poczul jedynie tendencje do przewalania sie na sprzydlo ponizej 200mph, powyzej tej predkosci byl w stanie spokojnie kontrolowac samolot w zwiazku z czym porzucil mysl o katapultowaniu sie i polecial na lotnisko. Do ladowania podszedl z troche wieksza predkoscia niz zwykle, ale ze lotniska w bazach wojskowych raczej do dluzszych naleza niz krotszych to nie mial problemu. Dopiero po zatrzymaniu okazalo sie, ze nie ma calego skrzydla z jednej strony. Komisja, ktora potem badala wypadek ustalila, ze dzieki specyficznemu ksztaltowi kadlub f-15 wytwarza do kilkudziesieciu (o ile pamietam okolice 30) procent sily nosnej, dzieki czemu w polaczeniu z jednym w pelni sprawnym skrzydlem wystarczylo to do utrzymania maszyny w powietrzu powyzej 200mph.WRC fan pisze: Nie wszystkim ;> Można coś więcej ?
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Kornik, powyżej wrzuciłem nawet stosowny filmik 
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Swego czasu była maasa spekulacji, że cała ta historia to jakiś fake.
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
oryginalne...
http://fakty.interia.pl/ciekawostki/new ... ga,1332846
http://fakty.interia.pl/ciekawostki/new ... ga,1332846
Dolce far niente 
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Pasażer naprawił awarię w samolocie. I polecieli...
Może jest to pomysł dla Ryanair'a na redukcję mechaników i przerzucenie obowiązku na pasażerów
Za http://deser.pl/deser/1,97052,6795411,P ... li___.html
Może jest to pomysł dla Ryanair'a na redukcję mechaników i przerzucenie obowiązku na pasażerów
Za http://deser.pl/deser/1,97052,6795411,P ... li___.html
Pilot: ''Mamy awarię. I małe opóźnienie - mechanik przyleci dopiero za 8 godzin''. Jeden z pasażerów: ''Co?! Tak długo? Ja to naprawię!''. Jak powiedział, tak zrobił.
Dzięki temu turyści wracający z wakacji na Minorce samolotem linii Thomas Cook wylądowali w Glasgow w Wielkiej Brytanii z opóźnieniem zaledwie 35 minut. A początkowo wyglądało na to, że podróż potrwa znacznie dłużej.
- Byliśmy już na pokładzie, gotowi do startu, gdy kapitan ogłosił, że mamy problem techniczny i mechanik musi przylecieć z Manchesteru, żeby to naprawić - opowiada Keith Lomax, który wracał z żoną z tygodniowego urlopu.
Ale awarię udało się usunąć znacznie szybciej. Pilot wprawdzie nie spytał się "czy leci z nami mechanik lotniczy?", ale on i tak się zgłosił. Okazało się, że jeden z pasażerów jest mechanikiem lotniczym i pracuje dla linii Thomsonfly.
Thomsonfly ma umowę z liniami Thomas Cook o wzajemnej obsłudze technicznej, a pasażer - odpowiednie umiejętności i uprawnienia do naprawy Boeinga 757-200. - Sprawdziliśmy jego licencję i upewniliśmy się, że jest tym za kogo się podaje. (...) Jesteśmy bardzo wdzięczni za to, że leciał tego dnia - mówi rzeczniczka Thomas Cook.
Pasażerowie też byli zadowoleni i nagrodzili mechanika gromkimi brawami. - Świadomość, że osoba, która naprawiła samolot wciąż jest na pokładzie, dodaje otuchy - zapewnia Keith Lomax.
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Taaa, sprawna awaria podstawą bezpiecznego lotu.Konto usunięte pisze:Pasażer naprawił awarię w samolocie. I polecieli...
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
ja tu dostrzegam jeden wielki pozytyw:
jeśli mechanik, który na co dzień naprawia te maszyny zapakował się na pokład, to znaczy, że spokojnie można tymi liniami latać.
jeśli mechanik, który na co dzień naprawia te maszyny zapakował się na pokład, to znaczy, że spokojnie można tymi liniami latać.
- Kornik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z drugiej strony kałuży
- Auto: Zoom i Rower. Range Rover
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
ja wiem? Moj brat jest mechanikiem w LOTcie i za dwa tygodnie przylatuje do mnie do KD. LOTem oczywiscie. Cene biletu pracowniczego trudno przebic...damaz pisze: jeśli mechanik, który na co dzień naprawia te maszyny zapakował się na pokład, to znaczy, że spokojnie można tymi liniami latać.![]()
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
http://www.dziennik.pl/swiat/article412 ... lera_.html
Nawet nie wiedziałem że takie cudo zaprojektowali.
Nawet nie wiedziałem że takie cudo zaprojektowali.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
dla mnie naprawdę niesamowite jest to, że Niemcy (w sensie myśli technicznej) nie przestają mnie zadziwiać. druga taka nacja to Angole.
domieszki węgla... w 1940...
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
jeszcze tutaj http://www.samoloty.ow.pl/ jest wersja bombowa Horten H XVIII - w artykule jest info o testowaniu tankowania w powietrzu co także mnie zaskoczyło.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
damaz,
Rezime : to jednak kompletnie inne jednostki.
Gdybym Was tak nie kochał, nigdy bym więcej na ten temat słów dwóch nie zamienił. To również robi różnicę.
Pozdrawiam
Wciąż na emeryturze zawodowej, emocjonalnej i uczuciowej
Wasz Kapitan Grzegorz
Odpowiedż niemalże z zaświatów. CFM i CF to prawie to samo co Suzuki i Subaru. Porównania nie ma żadnego. Poczynając od tego, że CF jest produktem "poor" GE a CFM jest hybrydą myśli hamerykańskiej GE i ewropejskiej Snecma, z przewagą tej ostatniej. Bo wtorom, ja dumaju, szto, silniki CFM bardzo dobre do maszyn lekkowo i sredniowo wozduha (B737, A32x). A silniki CF prawilne dla takich kolosów jak 747, 767, A330 i A340. To robi różnicę. I wa tretie - zwróć Damaziu uwagę na kształt łopatek sprężarki pierwszego stopnia - w CFM masz do bólu proste, w CF z charakterystycznym wykorbieniem. To również robi różnicę.- przyznaję otwarcie, że większości wypowiedzi Grzesiek_67 po prostu nie rozumiem. prywatna, osobista, prośba o pisanie trochę tak dla słabszych. bo treść (chyba) ciekawa, a zrozumieć trudno. z góry dziękuję. jedyne co wyłuskałem to fakt, że - według Ciebie - CFM to nie to samo co GE. czy jesteś pewien?
Rezime : to jednak kompletnie inne jednostki.
Gdybym Was tak nie kochał, nigdy bym więcej na ten temat słów dwóch nie zamienił. To również robi różnicę.
Pozdrawiam
Wciąż na emeryturze zawodowej, emocjonalnej i uczuciowej
Wasz Kapitan Grzegorz
Brak podpisu.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Te co skaczą i fruwają, na ten wątek - zapraszają
Ja się nie znam ani na lotnictwie, ani na fotografii. Ale po prostu nie mogę oderwać się od zdjęć jakie tu znalazłem http://www.jetphotos.net/showphotos.php?popular=true
Nie wiem jaki sprzęt i jakiego farta trzeba mieć, żeby strzelać takie fotki
http://images3.jetphotos.net/img/2/2/1/ ... 329812.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/1/1/8/ ... 151681.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/2/1/ ... 751512.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/2/6/ ... 433062.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/3/9/ ... 312393.jpg
Nie wiem jaki sprzęt i jakiego farta trzeba mieć, żeby strzelać takie fotki
http://images3.jetphotos.net/img/2/2/1/ ... 329812.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/1/1/8/ ... 151681.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/2/1/ ... 751512.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/2/6/ ... 433062.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/3/9/ ... 312393.jpg