Driv3r pisze:chce miec auto dajace fun z jazdy, mocne i pojemne
czyli: jade sam to mam zabawke
jade z kims: dostojna i spokojna jazda w ciszy i spokoju, z malym spalaniem i tankowaniem jak najrzadziej.
wazna jest cisza bo stosunkowo sporo jednak tys km w trasie jest i stad pytanie o glosnosc przy tych predkosciach
Driv3r,
Bardzo trudno będzie znaleźć takie auto, które spełniłoby te wszystkie wymagania, bo one są czasem ze sobą sprzeczne.
Jednak próbując znaleźć pewien kompromis w tym czego oczekujesz, zgadzam się z
WiSem, że przede wszystkim powinieneś zapomnieć o nowym Foresterze.
Zamiast tego radzę Ci zapoznać się z Legacy w jednej z dwóch wersji silnikowych:
2.5 (173 KM)
3.0 (245 KM)
lub z Outbakiem:
2.5 (165 KM)
3.0 (245 KM)
I nie przejmuj się cenami nowych w salonie.
Te samochody charakteryzują się ogromnym spadkiem wartości w pierwszym okresie eksploatacji.
Dlatego rozejrzyj się za egzemplarzem na przykład rocznym, z niewielkim przebiegiem.
Może to być auto demonstracyjne jednego z dealerów, lub import z Unii Europejskiej (wtedy zachowasz gwarancję, możesz kupić go na firmę, albo wziąć w leasing...).
Ja kupiłem kiedyś takiego lekko używanego Outbacka 2.5 i byłem z jego eksploatacji bardzo zadowolony. W podróżach na dłuższych trasach jest to samochód o niebo mniej męczący od Forestera (którego też dobrze znam). A robiłem trasy nawet ponad 2000km.
Silniki 2.5 o mocach 165KM lub 173KM są bardzo dobre, ale to nie są jakieś demony mocy.
Dlatego zastanów się również nad 3.0.
Wówczas jednak musisz liczyć się ze zużyciem benzyny o jakieś 2-3 litry większym, niż w przypadku mniejszego silnika. W zamian dostaniesz samochód bardzo dynamiczny, a przy tym nadal bardzo cichy i komfortowy.
powodzenia
